Brera: Srdcový trumf od Alfy Romeo

Martin Kovalčík, 4. listopadu 2005, 19:26 Google+

Sportovní charakter a elegance zabalená v jedinečném stylu. Nová Alfa Romeo Brera vychází ze studie představené v roce 2002 pod kterou se podepsal kdo jiný než Giorgetto-Giugiaro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brera

Brera | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Soulad tvarů umocněn výkonem a kvalitním zpracováním vzbuzuje pocit luxusního coupé a záruku maximálního uspokojení za volantem, tohle vše zvládli italští inženýři na výbornou! Naopak návrháři  měli za cíl spojit eleganci a sportovní linie s kvalitou a komfortem luxusních vozů. Výsledkem je titul "Best of Show" na Ženevském autosalóně udělen magazínem Autoweek, stejně jako nejlepší koncepční vůz a jedno z nejelegantnějších vozidel světa.

Nový model slibuje jedinečné zážitky z řízení jak je zvykem u této značky a má navázat na vzpomínky z historie Alfy  v podobě typu 1900 SS a Giulia Sprint GT. Rozměry tohoto vozu jsou velkorysé. Brera je 183cm široká a 441cm dlouhá, rozvor dosahuje hodnoty 252cm. Přestože zadní část působí velmi kompaktně, jízda v ní je komfortní, což bývá častou výtkou této automobilky.

Interiér Brery je rovněž impozantní. Požitím kvalitních materiálů spolu s elegantním vzhledem a prosklenou horní částí, která propouští mnohem více světla a dává pasažérům pocit většího prostoru.

Uprostřed palubní desky dominuje rádio s CD měničem na MP3 a kvalitním ozvučením značkou Bose o výkonu 570wattů. Součástí je automatická dvouzónová klimatizace. Ve výbavě nechybí stabilizační systém, xenony, 7 airbagů, multifunkční volant s ovládáním rádia a telefonu, 16", 17" nebo 18" kola z lehké slitiny. Zákazník má na výběr deset barevných provedení a ze čtyř variant interiéru v kůži.

Opravdový klenot se skrývá pod kapotou. Jak je u této značky zvykem, srdcem je motor! Silný agregát o obsahu 3,2 V6 disponuje výkonem 260hp, slabší potom 185hp o obsahu 2,2. Obě jednotky mají přímé vstřikování poslední generace JTS a splňují nejpřísnější normu Euro 4. Motor je spojen s 6-ti stupňovou manuální převodovkou a krátkým řazením a hladkým chodem. Pohonná jednotka by měla uspokojit i nejnáročnější zákazníky jak při cestování tak při každodenní jízdě.

Oddělení Alfa Romeo slibuje výjimečnou dynamiku díky víceprvkové nápravě a špičkového podvozku. Brera kombinuje sportovní chování s komfortním cestováním. V nabídce také nechybí pohon všech kol Q4 u motoru 3,2 V6 JTS. Stejně jako síla motoru je kladen velký důraz na bezpečnost proto zde nechybí stabilizační kontrola podvozku spolu s kontrolou brzdné trakce a posouvá jízdní vlastnosti o kus dále a právě tohle byl cíl inženýrů, kteří pečlivě testovali chování vozidla v limitních situacích.

Brera se svou bezpečností, silou a atraktivním vzhledem udělala velký krok kupředu. A to zvláště v oblasti coupé kde vždy hrála vedoucí roli. Kvalitu tohoto vozidla oceníme jak bohatou výbavou a komfortem, tak výkonem a sportovní jízdou.

Foto: Alfa Romeo

Vytisknout

Diskuze: Brera: Srdcový trumf od Alfy Romeo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kia

Kia zahájila výstavbu druhé továrny v Číně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud