Sportovní charakter a elegance zabalená v jedinečném stylu. Nová Alfa Romeo Brera vychází ze studie představené v roce 2002 pod kterou se podepsal kdo jiný než Giorgetto-Giugiaro.
Soulad tvarů umocněn výkonem a kvalitním zpracováním vzbuzuje pocit luxusního coupé a záruku maximálního uspokojení za volantem, tohle vše zvládli italští inženýři na výbornou! Naopak návrháři měli za cíl spojit eleganci a sportovní linie s kvalitou a komfortem luxusních vozů. Výsledkem je titul "Best of Show" na Ženevském autosalóně udělen magazínem Autoweek, stejně jako nejlepší koncepční vůz a jedno z nejelegantnějších vozidel světa.
Nový model slibuje jedinečné zážitky z řízení jak je zvykem u této značky a má navázat na vzpomínky z historie Alfy v podobě typu 1900 SS a Giulia Sprint GT. Rozměry tohoto vozu jsou velkorysé. Brera je 183cm široká a 441cm dlouhá, rozvor dosahuje hodnoty 252cm. Přestože zadní část působí velmi kompaktně, jízda v ní je komfortní, což bývá častou výtkou této automobilky.
Interiér Brery je rovněž impozantní. Požitím kvalitních materiálů spolu s elegantním vzhledem a prosklenou horní částí, která propouští mnohem více světla a dává pasažérům pocit většího prostoru.
Uprostřed palubní desky dominuje rádio s CD měničem na MP3 a kvalitním ozvučením značkou Bose o výkonu 570wattů. Součástí je automatická dvouzónová klimatizace. Ve výbavě nechybí stabilizační systém, xenony, 7 airbagů, multifunkční volant s ovládáním rádia a telefonu, 16", 17" nebo 18" kola z lehké slitiny. Zákazník má na výběr deset barevných provedení a ze čtyř variant interiéru v kůži.
Opravdový klenot se skrývá pod kapotou. Jak je u této značky zvykem, srdcem je motor! Silný agregát o obsahu 3,2 V6 disponuje výkonem 260hp, slabší potom 185hp o obsahu 2,2. Obě jednotky mají přímé vstřikování poslední generace JTS a splňují nejpřísnější normu Euro 4. Motor je spojen s 6-ti stupňovou manuální převodovkou a krátkým řazením a hladkým chodem. Pohonná jednotka by měla uspokojit i nejnáročnější zákazníky jak při cestování tak při každodenní jízdě.
Oddělení Alfa Romeo slibuje výjimečnou dynamiku díky víceprvkové nápravě a špičkového podvozku. Brera kombinuje sportovní chování s komfortním cestováním. V nabídce také nechybí pohon všech kol Q4 u motoru 3,2 V6 JTS. Stejně jako síla motoru je kladen velký důraz na bezpečnost proto zde nechybí stabilizační kontrola podvozku spolu s kontrolou brzdné trakce a posouvá jízdní vlastnosti o kus dále a právě tohle byl cíl inženýrů, kteří pečlivě testovali chování vozidla v limitních situacích.
Brera se svou bezpečností, silou a atraktivním vzhledem udělala velký krok kupředu. A to zvláště v oblasti coupé kde vždy hrála vedoucí roli. Kvalitu tohoto vozidla oceníme jak bohatou výbavou a komfortem, tak výkonem a sportovní jízdou.
Foto: Alfa Romeo
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).