Sportovní charakter a elegance zabalená v jedinečném stylu. Nová Alfa Romeo Brera vychází ze studie představené v roce 2002 pod kterou se podepsal kdo jiný než Giorgetto-Giugiaro.
Soulad tvarů umocněn výkonem a kvalitním zpracováním vzbuzuje pocit luxusního coupé a záruku maximálního uspokojení za volantem, tohle vše zvládli italští inženýři na výbornou! Naopak návrháři měli za cíl spojit eleganci a sportovní linie s kvalitou a komfortem luxusních vozů. Výsledkem je titul "Best of Show" na Ženevském autosalóně udělen magazínem Autoweek, stejně jako nejlepší koncepční vůz a jedno z nejelegantnějších vozidel světa.
Nový model slibuje jedinečné zážitky z řízení jak je zvykem u této značky a má navázat na vzpomínky z historie Alfy v podobě typu 1900 SS a Giulia Sprint GT. Rozměry tohoto vozu jsou velkorysé. Brera je 183cm široká a 441cm dlouhá, rozvor dosahuje hodnoty 252cm. Přestože zadní část působí velmi kompaktně, jízda v ní je komfortní, což bývá častou výtkou této automobilky.
Interiér Brery je rovněž impozantní. Požitím kvalitních materiálů spolu s elegantním vzhledem a prosklenou horní částí, která propouští mnohem více světla a dává pasažérům pocit většího prostoru.
Uprostřed palubní desky dominuje rádio s CD měničem na MP3 a kvalitním ozvučením značkou Bose o výkonu 570wattů. Součástí je automatická dvouzónová klimatizace. Ve výbavě nechybí stabilizační systém, xenony, 7 airbagů, multifunkční volant s ovládáním rádia a telefonu, 16", 17" nebo 18" kola z lehké slitiny. Zákazník má na výběr deset barevných provedení a ze čtyř variant interiéru v kůži.
Opravdový klenot se skrývá pod kapotou. Jak je u této značky zvykem, srdcem je motor! Silný agregát o obsahu 3,2 V6 disponuje výkonem 260hp, slabší potom 185hp o obsahu 2,2. Obě jednotky mají přímé vstřikování poslední generace JTS a splňují nejpřísnější normu Euro 4. Motor je spojen s 6-ti stupňovou manuální převodovkou a krátkým řazením a hladkým chodem. Pohonná jednotka by měla uspokojit i nejnáročnější zákazníky jak při cestování tak při každodenní jízdě.
Oddělení Alfa Romeo slibuje výjimečnou dynamiku díky víceprvkové nápravě a špičkového podvozku. Brera kombinuje sportovní chování s komfortním cestováním. V nabídce také nechybí pohon všech kol Q4 u motoru 3,2 V6 JTS. Stejně jako síla motoru je kladen velký důraz na bezpečnost proto zde nechybí stabilizační kontrola podvozku spolu s kontrolou brzdné trakce a posouvá jízdní vlastnosti o kus dále a právě tohle byl cíl inženýrů, kteří pečlivě testovali chování vozidla v limitních situacích.
Brera se svou bezpečností, silou a atraktivním vzhledem udělala velký krok kupředu. A to zvláště v oblasti coupé kde vždy hrála vedoucí roli. Kvalitu tohoto vozidla oceníme jak bohatou výbavou a komfortem, tak výkonem a sportovní jízdou.
Foto: Alfa Romeo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.