Toyota se spolu s dalšími japonskými výrobci zúčastní nadcházející Rallye Dakar s malým vodíkovým vozem. Auto s označením HySE-X1 s litrovým vodíkovým spalovacím motorem pojede v soutěži Mission 1000, která je nově součástí Dakaru.
Vozidlo vyvinulo výzkumné sdružení HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), jehož členy jsou vedle Toyoty skupina Kawasaki, Suzuki Motor, Honda Motor a Yamaha Motor.
Vůz HySE-X1 je postavený na podvozku od belgické Overdrive Racing, který má upravené uspořádání pro použití vodíku, tedy zejména palivovou nádrž a systém přívodu paliva. Pohání jej vodíkový 16ventilový kapalinou chlazený přeplňovaný čtyřválcový motor DOHC pro motocykly o objemu 998 cm3, které HySE v současnosti využívá ve svých výzkumných aktivitách. Vůz o délce 3,53 metru váží přibližně 1500 kg.
„Účast na Rallye Dakar je pro nás způsob, jak prezentovat výsledky našeho výzkumu a jak můžeme identifikovat potenciální problémy a zdokonalit naši technologii," uvedl předseda HySE a výkonný ředitel pro technický výzkum Yamahy Kenji Komatsu.
Nová součást Dakaru v nejdrsnějších podmínkách
Mise 1000 je novou součástí Dakaru, který se bude konat v Saúdské Arábii od 5. do 19. ledna 2024. Jde o aktivitu zaměřenou směrem k vývoji nové generace uhlíkově neutrálních technologií pohonu, jako jsou vodík, elektrické hybridy nebo hybridy na biopaliva. Vozy v této kategorii včetně HySE-X1 budou jezdit v jedněch z nejdrsnějších podmínek v rámci motoristického sportu.
Tvůrci průkopnického vozu tak budou mít vynikající příležitost zjistit, jak bude vodíkový motor fungovat v extrémních podmínkách a lépe identifikovat potenciální problémy s maloobjemovou mobilitou v oblasti vodíkových pohonů. Navíc svou účastí v světově proslulé Rallye Dakar bude možné propagovat přítomnost a iniciativy HySE.
HySE bude maketu vozu HySE-X1 rovněž vystavovat na tokijské výstavě Japan Mobility Show na stánku Motorsports Program.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?