Modelová řada León automobilky SEAT dostává nového vládce...
Vyjíždí verze poháněná novým přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikováním benzinu do válců 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k! Cena "nejostřejší" verze řady SEAT León začíná na 613 900 Kč a to ve vrcholné výbavě Sport-up.
Nový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k je nejsilnější pohonnou jednotkou celé modelové řady León. Tento agregát, který je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou, nabízí točivý moment až 270 Nm v širokém rozmezí otáček 1800 až 5000 min-1. Vysoký výkon umožňuje novému modelu dosažení rychlosti až 221 km/h, mohutný točivý moment, resp. jeho výborný průběh zase umocňují dynamiku vozu: Z 0 na 100 km/h León 2.0 TFSI zrychlí během pouhých 7,8 s a při zařazeném pátém rychlostním stupni se rozjede z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 s (na šestku mu to trvá jen 9,6 s).
Přes vysoké výkony je motor 2.0 TFSI příjemně hospodárný - jeho kombinovaná spotřeba činí jen 8,1 l/100 km.
Nový čtyřválcový motor o objemu 2,0 l je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI a tuto technologii kombinuje se systémem přeplňování turbodmychadlem - to je konstruováno jako komplexní celek do jedné skříně spolu s výfukovým potrubím. Motor 2.0 TFSI je rovněž vybavený systémem recirkulace výfukových plynů a také díky tomu plní limity emisní normy Euro IV.
Jako ostatní modely řady León, také nastupující novinka má sportovně stylizovanou karoserii v mnoha momentech připomínající vozy kupé, která ale nepostrádá funkčnost a praktičnost pětidveřových hatchbacků. Ze všech nově uvedených modelů značky SEAT je to právě nový León, který nejlépe interpretuje vzrušující a inovativní designerský jazyk španělské automobilky, jež díky tomu posiluje svoji identitu v rámci celé skupiny Audi koncernu Volkswagen.
Pro design karoserie nového Leónu je příznačná elegance a sportovní šarm. Expresivní styling světlometů a svůdné linie kapoty motoru navazující plynule na velkou masku chladiče se doplňují s výrazně vyklenutými podběhy kol. Dynamický image modelů León umocňuje i zřetelně klínovitá silueta, která avizuje výbornou aerodynamiku tohoto atraktivního vozu.
Vyklenutá a dozadu klesající linie střechy připomíná vozy kupé a tento pocit umocňují i "neviditelné" kliky zadních dveří, které jsou integrovány přímo do dveřních sloupků. Sportovní vzhled modelu León dotvářejí i vnější zpětná zrcátka uchycená přímo do panelu obou předních dveří.
Nový León 2.0 TFSI se bude nabízet výhradně ve stupni výbavy Sport-up, který standardně obsahuje mj. sedmnáctipalcová litá kola 7J x 17 s pneumatikami rozměru 225/45, sportovní sedadla, exkluzivní interiérový styling a sportovně naladěný podvozek. Ve výbavě nechybí např. elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, výškově nastavitelné sportovní sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s CD přehrávačem, tempomat, klimatizace Climatic nebo palubní počítač.
Na bezpečnost León 2.0 TFSI myslí mj. standardně montovanými šesti airbagy či protiblokovacím systémem brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil a protiprokluzovým zařízením TCS. Na přání se dodává stabilizační systém ESP, který v novém Leónu přebírá řadu dalších funkcí, jako je např. elektronická závěra diferenciálu EDL nebo brzdový asistent EBA. Jednou z nových funkcí systému je i zvýšení tlaku v brzdové soustavě zaručující maximálně efektivního brzdění i když jsou brzdové kotouče hodně zahřáté. Dalším užitečným prvkem je zařízení, které pravidelně čistí, resp. vysouší brzdové kotouče při jízdách za deště. Bezpečnost jízdy zvyšuje také zařízení, které v kritických situacích dává řidiči impulzy do volantu a pomáhá mu tak udržet vůz pod kontrolou.
Vzhledem k vysokým výkonům dostal nový León TFSI větší brzdy než jeho sourozenci - vpředu jsou ventilované disky 312 x 25 mm, vzadu potom plné disky 286 x 12 mm.
Nový León je historicky prvním modelem své značky, který může být vybaven až osmi airbagy. Vedle čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů mohou být boční airbagy také u zadních sedadel. Všech pět sedadel je standardně vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí v pásech mají i bezpečnostní pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou zároveň připraveny kotevní body systému Isofix pro spolehlivé uchycení dětských sedaček.
SEAT León 2.0 TFSI – technické parametry
2.0 TFSI 136 kW/185 k
Výkony
Max. rychlost (km/h)
221
Zrychlení 0-100 km/h (s)
7,8
Pružné zrychlení 80-120 km/h
na 5. přev. st. (s)
7,5
Pružné zrychlení 80-120 km/h
na 6. přev. st. (s)
9,6
1000 m s pevným startem (s)
28,4
Spotřeba
Město (l/100 km)
11,2
Mimo město (l/100 km)
6,4
Kombinace (l/100 km)
8,1
Emise CO2
Město (g/km)
269
Mimo město (g/km)
154
Kombinace (g/km)
194
SEAT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.