Modelová řada León automobilky SEAT dostává nového vládce...
Vyjíždí verze poháněná novým přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikováním benzinu do válců 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k! Cena "nejostřejší" verze řady SEAT León začíná na 613 900 Kč a to ve vrcholné výbavě Sport-up.
Nový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k je nejsilnější pohonnou jednotkou celé modelové řady León. Tento agregát, který je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou, nabízí točivý moment až 270 Nm v širokém rozmezí otáček 1800 až 5000 min-1. Vysoký výkon umožňuje novému modelu dosažení rychlosti až 221 km/h, mohutný točivý moment, resp. jeho výborný průběh zase umocňují dynamiku vozu: Z 0 na 100 km/h León 2.0 TFSI zrychlí během pouhých 7,8 s a při zařazeném pátém rychlostním stupni se rozjede z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 s (na šestku mu to trvá jen 9,6 s).
Přes vysoké výkony je motor 2.0 TFSI příjemně hospodárný - jeho kombinovaná spotřeba činí jen 8,1 l/100 km.
Nový čtyřválcový motor o objemu 2,0 l je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI a tuto technologii kombinuje se systémem přeplňování turbodmychadlem - to je konstruováno jako komplexní celek do jedné skříně spolu s výfukovým potrubím. Motor 2.0 TFSI je rovněž vybavený systémem recirkulace výfukových plynů a také díky tomu plní limity emisní normy Euro IV.
Jako ostatní modely řady León, také nastupující novinka má sportovně stylizovanou karoserii v mnoha momentech připomínající vozy kupé, která ale nepostrádá funkčnost a praktičnost pětidveřových hatchbacků. Ze všech nově uvedených modelů značky SEAT je to právě nový León, který nejlépe interpretuje vzrušující a inovativní designerský jazyk španělské automobilky, jež díky tomu posiluje svoji identitu v rámci celé skupiny Audi koncernu Volkswagen.
Pro design karoserie nového Leónu je příznačná elegance a sportovní šarm. Expresivní styling světlometů a svůdné linie kapoty motoru navazující plynule na velkou masku chladiče se doplňují s výrazně vyklenutými podběhy kol. Dynamický image modelů León umocňuje i zřetelně klínovitá silueta, která avizuje výbornou aerodynamiku tohoto atraktivního vozu.
Vyklenutá a dozadu klesající linie střechy připomíná vozy kupé a tento pocit umocňují i "neviditelné" kliky zadních dveří, které jsou integrovány přímo do dveřních sloupků. Sportovní vzhled modelu León dotvářejí i vnější zpětná zrcátka uchycená přímo do panelu obou předních dveří.
Nový León 2.0 TFSI se bude nabízet výhradně ve stupni výbavy Sport-up, který standardně obsahuje mj. sedmnáctipalcová litá kola 7J x 17 s pneumatikami rozměru 225/45, sportovní sedadla, exkluzivní interiérový styling a sportovně naladěný podvozek. Ve výbavě nechybí např. elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, výškově nastavitelné sportovní sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s CD přehrávačem, tempomat, klimatizace Climatic nebo palubní počítač.
Na bezpečnost León 2.0 TFSI myslí mj. standardně montovanými šesti airbagy či protiblokovacím systémem brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil a protiprokluzovým zařízením TCS. Na přání se dodává stabilizační systém ESP, který v novém Leónu přebírá řadu dalších funkcí, jako je např. elektronická závěra diferenciálu EDL nebo brzdový asistent EBA. Jednou z nových funkcí systému je i zvýšení tlaku v brzdové soustavě zaručující maximálně efektivního brzdění i když jsou brzdové kotouče hodně zahřáté. Dalším užitečným prvkem je zařízení, které pravidelně čistí, resp. vysouší brzdové kotouče při jízdách za deště. Bezpečnost jízdy zvyšuje také zařízení, které v kritických situacích dává řidiči impulzy do volantu a pomáhá mu tak udržet vůz pod kontrolou.
Vzhledem k vysokým výkonům dostal nový León TFSI větší brzdy než jeho sourozenci - vpředu jsou ventilované disky 312 x 25 mm, vzadu potom plné disky 286 x 12 mm.
Nový León je historicky prvním modelem své značky, který může být vybaven až osmi airbagy. Vedle čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů mohou být boční airbagy také u zadních sedadel. Všech pět sedadel je standardně vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí v pásech mají i bezpečnostní pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou zároveň připraveny kotevní body systému Isofix pro spolehlivé uchycení dětských sedaček.
SEAT León 2.0 TFSI – technické parametry
2.0 TFSI 136 kW/185 k
Výkony
Max. rychlost (km/h)
221
Zrychlení 0-100 km/h (s)
7,8
Pružné zrychlení 80-120 km/h
na 5. přev. st. (s)
7,5
Pružné zrychlení 80-120 km/h
na 6. přev. st. (s)
9,6
1000 m s pevným startem (s)
28,4
Spotřeba
Město (l/100 km)
11,2
Mimo město (l/100 km)
6,4
Kombinace (l/100 km)
8,1
Emise CO2
Město (g/km)
269
Mimo město (g/km)
154
Kombinace (g/km)
194
SEAT
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).