Již 5.000.000 vozů vyrobila Škoda Auto od roku 1991, kdy se stala součástí koncernu Volkswagen.
Pětimilióntým automobilem, který sjel 1. listopadu 2005 ve 13:00 z montážní linky továrny v Mladé Boleslavi, se stala nová Škoda Octavia Ambiente s benzínovým motorem 1.6 MPI/75 kW. Jubilejní vůz v béžové metalické barvě Sahara věnovala společnost Škoda Auto Pečovatelské službě města Mladá Boleslav, která zajišťuje pomoc 700-ti seniorům a zdravotně postiženým občanům ve středočeském kraji.
Koncern Volkswagen vstoupil do české automobilky Škoda v dubnu 1991. V té době firma vyráběla ročně cca 170 000 vozů jediné řady - Škoda Favorit. Prvním výsledkem spolupráce byl jeden z nejúspěšnějších automobilů v dosavadní historii značky - Škoda Felicia, které se až do ukončení výroby v polovině roku 2001 prodalo rekordních 1 420 441 kusů. Prvním modelem značky, který využil strategii sdílených společných modulů a technologií s dalšími vozy koncernu Volkswagen, byla Škoda Octavia. Pro její výrobu byl v roce 1996 v Mladé Boleslavi vybudován nový montážní závod, dodnes považovaný za jeden z nejmodernějších v Evropě. Škoda Octavia se stala zároveň symbolem zásadního přerodu celého podniku a nastoupení nové cesty vedoucí k obnovení prestiže a image značky. Pro náročnou výrobu největší škodovky - luxusního vozu Superb - byl v roce 2001 postaven zcela nový závod v Kvasinách.
Za více jak čtrnáct let spolupráce společnosti Škoda Auto s koncernem Volkswagen byly všechny oblasti výroby včetně produkce agregátů a montážních závodů vybaveny nejmodernějšími technologiemi a uvedeny do plně konkurenceschopného stavu. Největší počet vozů Škoda od vstupu koncernu VW v roce 1991 - 3 756 148 sjel z montážních linek základního závodu v Mladé Boleslavi. V Mladé Boleslavi je dnes soustředěná výroba a montáž vozů řad Fabia, Octavia a také produkce motorů a převodovek, určených nejenom pro vozy Škoda, ale i pro další značky koncernu VW. Montážní závod Vrchlabí, který se specializuje na výrobu vozů Octavia Tour a speciálních verzí modelu Octavia (sportovní Octavia RS a vozy s pohonem všech kol - Octavia Combi 4x4) vyrobil za toto období 727 046 automobilů. Pobočný závod v Kvasinách, kde je v současnosti soustředěná montáž modelu Superb a kde se připravuje zahájení výroby nové modelové řady Škoda Roomster vyrobil od vstupu koncernu VW celkem 389 697 vozů. Na výrobě vozů Škoda se až do roku 2000 podílel také montážní závod Volkswagen Poznaň v Polsku, v současnosti sjíždění automobily značky Škoda z montážních linek továren na Ukrajině, v Bosně a Hercegovině, v Indii a v Kazachstánu. V rámci dlouhodobé strategie mezinárodní expanze značky se připravuje zahájení produkce vozů Škoda také v Číně.
Jubilejním pětimilióntým automobilem je typ Škoda Octavia nové generace, který byl poprvé uveden na trh na jaře 2004. Verze Octavia Combi a Octavia Combi 4x4 následovaly na podzim 2004 a v letošním roce byla nabídka této modelové řady doplněná i o sportovní rodinný vůz - Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS. Popularitu modelu Octavia dokazují prodejní výsledky, jeho technickou vyspělost pak ocenění odborníků. Škoda Octavia nové generace se stala automobilem roku nejen v České republice, ale také ve Finsku, Velké Británií, v Litvě, Bulharsku nebo v Srbsku a Černé hoře. Škoda Octavia získala také prestižní cenu "Zlatý volant", ocenění "Auto Trophy", v Itálii prestižní titul "Nejhezčí auto světa" a v České republice cenu "Nejhezčí auto roku 2005".
V letošním roce si automobilka Škoda připomíná také 100 let od vyrobení prvního automobilu a 110 let od zahájení výroby dopravních prostředků v Mladé Boleslavi. V současné době se vozy značky Škoda prodávají na 85 trzích celého světa a celková produkce Škoda Auto by měla v letošním roce dosáhnout rekordních 491 000 automobilů modelových řad Škoda Fabia, Octavia Tour, Octavia a Superb.
Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.