PR článek - Správně fungující brzdový systém je klíčový pro bezpečnou jízdu. Proto byste o něj měli správně pečovat a nepodceňovat žádné problémy. Nabízí se několik častých problémů, které se mohou objevit i u vašeho vozidla. Jejich řešení je přitom mnohdy relativně jednoduché.
Brzdový pedál by při sešlápnutí měl být pevný, nikoli však příliš tuhý. Nicméně častým problémem je, že pedál je naopak příliš měkký a vrací se pomaleji zpět nahoru. Problémem je zpravidla obsah vzduchu v brzdové kapalině – vzduch lze totiž stlačit mnohem snáze než kapalinu a sešlápnutí tak jde nezvykle snadno.
Je třeba z hydraulického systému vypustit vzduch a doplnit do nádržky kapalinu. Přitom je vhodné zkontrolovat veškeré těsnění a spoje. Můžete tak případně odhalit, kudy se vzduch do systému dostal a zabránit opakování problému.
Tvrdý brzdový pedálNejčastější příčinou tohoto problému je selhání posilovače brzd, který hraje důležitou roli v brzdovém systému – umožňuje řidiči brzdit s vyvinutím minimálního úsilí, tzn. brzdy jsou citlivé na sešlápnutí. V takovém případě bude nutná oprava nebo výměna tohoto autodílu. Tvrdý brzdový pedál však kromě toho může zapříčinit i zaseknutý třmen nebo regulátor brzdného tlaku.
Propadlý brzdový pedálNěkdy se může stát, že brzdový pedál při stlačení spadne až na podlahu, což může být nebezpečné. Na vině bývá nedostatečný hydraulický tlak, kvůli čemuž nelze brzdové destičky pevně přitisknout ke kotoučům. Nízký tlak může být způsoben nedostatkem brzdové kapaliny či vadným hlavním brzdovým válcem. Při sešlápnutí pedálu dochází k vytlačení brzdové kapaliny do potrubí, jenže při poruše kapalina píst obchází a celý systém tak nefunguje správně.
Doplnění brzdové kapaliny lze vyřešit poměrně rychle a snadno. Kromě toho je také důležité pravidelně sledovat stav nádoby na brzdovou kapalinu. Pokud je prázdná nebo má nízkou hladinu, může to signalizovat únik kapaliny, což může být způsobeno opotřebováním nebo poškozením hadic, těsnění nebo nádoby samotné.
Oprava či výměna válce je o něco komplikovanější. Po výměně je nutné odvzdušnit brzdový systém, abyste se vyhnuli dalším možným problémům.
Zdeformované brzdové kotouče nebo bubnyJak auto stárne, může se stát, že při brždění ucítíte vibrace sedadla, případně kmitání volantu. Tyto problémy jsou způsobeny deformací brzdových kotoučů nebo bubnů. Vlivem tepla se brzdy obrušují a mění svůj tvar, přičemž tyto deformace nepříznivě ovlivňují brždění.
Tahání auta na jednu stranuPři brždění se může stát, že auto táhne na jednu stranu. Jde o další častý problém, který je třeba řešit. Brzdy na jedné straně působí menší silou. Na vině může být zadřený třmen, poměrně časté je také skřípnutí brzdového potrubí nebo hadičky. Nejméně častým problémem je pak ucpání či porucha ventilu, který rozvádí brzdovou kapalinu nerovnoměrně.
V každém případě je třeba vše pečlivě zkontrolovat, oprava závady nemusí být příliš nákladná – vybírat můžete nové či použité autodíly Fiat, Dacia, Škoda a mnoho dalších.
Bezpečnost na silnici začíná správnou údržbou brzdového systému. Pokud se setkáte s některým z těchto problémů, je třeba je co nejdříve vyřešit. Pravidelné kontroly brzd vám navíc mohou ušetřit čas i peníze.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.