Toyota plánuje zavést v roce 2026 novou generaci vodíkových palivových článků. Na základě 30 let zkušeností s touto technologií se očekává, že budou mít vyšší hustotu energie (16,3 kW/l), což se projeví prodloužením dojezdu vozidla o 20 procent. Momentálně vodíková Mirai ujede zhruba 650 km na jednu nádrž.
Snížením počtu článků se tato technologie stane dostupnější pro širší veřejnost. Toyota navíc odhaduje, že náklady na údržbu nákladního vozu vybaveného palivovými články nové generace budou díky 2,5krát delšímu servisnímu intervalu výrazně nižší než u vozidel s dieselovými motory.
Nová generace palivových článků rovněž umožní flexibilnější výrobu. Na stejné lince bude možné vyrábět různé typy článků v závislosti na jejich zamýšleném použití.
Nové vodíkové nádržeToyota usiluje o standardizaci vodíkových nádrží používaných v nákladních automobilech v Evropě, USA a Japonsku, aby se tak urychlila jejich výroba a usnadnila jejich instalace do různých typů vozidel. Společnost pracuje na nádržích na stlačený i kapalný vodík pro použití ve velkých nákladních vozech. Použití kapalného vodíku umožňuje použití nádrží menších rozměrů.
Probíhají také vývojové práce na vodíkových nádržích menších rozměrů a tvaru, jež bude snadné instalovat a budou kompatibilní s mnoha typy automobilů. Cílem Toyoty je umožnit přestavbu stávajících vozů tak, aby mohly využívat elektrický pohon na vodíkové palivové články nebo vodíkové spalovací motory.
Hodnota vodíkového sektoru rosteToyota představila plány v oblasti vodíkových technologií a změny ve své organizační struktuře. Od července budou všechny aspekty činnosti – vývoj, výroba a prodej – spadat pod novou organizaci s názvem Hydrogen Factory. Urychlí to rozhodovací procesy, usnadní regionalizaci výroby a oddělení výzkumu a vývoje a pomůže navázat strategická partnerství, aby poskytované technologie byly co nejdostupnější a nejkonkurenceschopnější.
Toyota odhaduje, že vodíkový sektor bude mít do roku 2030 hodnotu pěti bilionů jenů, přičemž největšími trhy budou Čína, Evropa a Severní Amerika. Společnost má již nyní objednávky na 100 tisíc sad palivových článků.
Silniční testy vozů s vodíkovým spalovacím motoremToyota již několik let vyvíjí technologii vodíkových spalovacích motorů jako alternativní cestu ke snižování emisí CO2. Prototypy vozů s uvedeným pohonem byly dosud testovány na uzavřených zkušebních tratích a v dálkových závodech.
Nyní značka získala povolení k testování na veřejných komunikacích a koncepční vůz s tímto motorem již má registraci a je schválen k provozu. Toyota se tak přiblížila uvedení pohonu na trh.
Rozmanité metody výroby ekologického vodíkuToyota se zabývá nejen výrobou vodíkových vozů nebo poskytováním pohonů, ale i ekologickou výrobou vodíku, aby zvýšila dostupnost tohoto paliva, mimo jiné s využitím stávajících řešení.
Společnost vyvinula nový elektrolyzér, který umožňuje vyrábět vodík pomocí technologie vodíkových palivových článků z modelu Mirai druhé generace. První testy tohoto řešení probíhají v závodě DENSO ve Fukušimě.
V Thajsku bude zase ve spolupráci se společnostmi Mitsubishi Kakoki Corporation a Toyota Tsusho Corporation do konce roku 2023 spuštěna výroba vodíku z drůbežího bioplynu a potravinářského odpadu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.