Nový Fiat Croma byl ohodnocen nezávislou agenturou Euro NCAP, která letos již podruhé udělila koncernu Fiat maximální počet hvězdiček.
Toto hodnocení se uděluje vozům, které dosáhly maximální bezpečnosti při simulovaném nárazu a nejlépe ochránily posádku vozu včetně dětí v dětské autosedačce. V září tohoto ocenění dosáhl Fiat Grande Punto, o měsíc později italský Fiat opět graduje u modelu Croma.
Návrháři nové Cromy vzali v úvahu mnoho úhlů nárazu, které by mohly způsobit posádce vozu zranění. Byly analyzovány různé rychlosti srážky, a typy překážek, které by havárii mohly způsobit. To vše stálo snahu při 120 crash testech a 200 testech součástí vozu a systému.
Výsledkem těchto důkladných testů byla rozsáhlá analýza, díky které byly komponenty vozu navrženy tak, že můžeme Fiata Cromu považovat v současné době za nejbezpečnější auto na trhu.
Nová Croma vlastní mnoho elektronických bezpečnostních podpůrných systémů, jako jsou: ABS s EBD (Electronic Brakeforce Distribution), ESP (Electronic Stability Program) , ASR (Anti Slip Regulation), MSR (Motor Schleppmoment Regelung) a HBA (Hydraulic Brake Assistance).
Foto: Fiat
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?