Nový Fiat Croma byl ohodnocen nezávislou agenturou Euro NCAP, která letos již podruhé udělila koncernu Fiat maximální počet hvězdiček.
Toto hodnocení se uděluje vozům, které dosáhly maximální bezpečnosti při simulovaném nárazu a nejlépe ochránily posádku vozu včetně dětí v dětské autosedačce. V září tohoto ocenění dosáhl Fiat Grande Punto, o měsíc později italský Fiat opět graduje u modelu Croma.
Návrháři nové Cromy vzali v úvahu mnoho úhlů nárazu, které by mohly způsobit posádce vozu zranění. Byly analyzovány různé rychlosti srážky, a typy překážek, které by havárii mohly způsobit. To vše stálo snahu při 120 crash testech a 200 testech součástí vozu a systému.
Výsledkem těchto důkladných testů byla rozsáhlá analýza, díky které byly komponenty vozu navrženy tak, že můžeme Fiata Cromu považovat v současné době za nejbezpečnější auto na trhu.
Nová Croma vlastní mnoho elektronických bezpečnostních podpůrných systémů, jako jsou: ABS s EBD (Electronic Brakeforce Distribution), ESP (Electronic Stability Program) , ASR (Anti Slip Regulation), MSR (Motor Schleppmoment Regelung) a HBA (Hydraulic Brake Assistance).
Foto: Fiat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?