Volkswagen Passat, bestseller střední třídy, který se nedávno představil ve své nové generační podobě, zanedlouho vyjede také s pohonem všech kol...
Již v listopadu bude možné u prodejců objednávat modely 4Motion, prozatím ve dvou motorických verzích:
- 2.0 FSI/110 kW (150 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k). Pro model s oblíbeným turbodieselem 2.0 TDI je k dispozici i bezúdržbový filtr pevných částic výfukových plynů DPF. Cena čtyřdveřové limuzíny Passat - 2.0 FSI 4Motion začíná na 806 200 Kč, model poháněný turbodieselem 2.0 TDI/103 kW se prodává od 852 400 Kč. Za kombi verze Passat Variant zákazníci připlatí 38 800 Kč.
Klíčovým prvkem systému pohonu všech kol 4Motion je elektronicky řízená spojka Haldex, která umožňuje rozdělovat přenášený točivý moment mezi kola přední a zadní nápravy podle jejich aktuálních adhezních schopností. To se samozřejmě pozitivně projevuje nejenom v lepší jízdní dynamice, ale především ve výrazně vyšší bezpečnosti jízdy, zejména na podzimních a zimních kluzkých silnicích.
Průměrná spotřeba modelu Passat 2.0 FSI 4Motion činí 8,9 l/100 km (Passat Variant: 9,0 l/100 km). Moderní motor s přímým vstřikováním benzinu do válců FSI dokáže vůz rozjet z 0 na 100 km/h během 9,9 s (Passat Variant: 10,2 s) a udělit mu rychlost až 209 km/h (Passat Variant: 206 km/h). Passat 2.0 FSI plní standardně emisní limity normy EU4.
Průměrná spotřeba modelu Passat 2.0 TDI 4Motion činí jen 6,8 l/100 km (Passat Variant: 7,0 l/100 km). Passat 2.0 TDI 4Motion zrychluje z 0 na 100 km/h během 10,2 s (Passat Variant: 10,5 s) a jede až 204 km/h (Passat Variant: 201 km/h). Také Passat 2.0 TDI 103 kW/140 k plní standardně emisní limity normy EU4.
Obě motorické verze jsou vybaveny manuálními šestistupňovými převodovkami.
Koncem roku dostane modelová řada Passat nového krále - v nabídce se objeví modely ve výbavě Comfortline, Sportline a Highline poháněné zážehovým motorem 3.2 V6 FSI o výkonu 184 kW/250 k. Tento model, standardně vybavený dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG, se bude nabízet výhradně v provedení s pohonem všech čtyř kol 4Motion. Za prvními zákazníky se vozy Passat 3.2 V6 FSI 4Motion vypraví na počátku roku 2006, ale objednávat je možno již od listopadu, jejich cena bude začínat na 1 074 800 Kč (limuzína), resp. 1 121 200 Kč (Variant). VOLKSWAGEN
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.