Dánská tuningová společnost KLEEMANN si vzala do parády další model značky Mercedes-Benz, tentokrát E500 a předvedla, jak umí klasiku dovést k dokonalosti.
KLEEMANN E50KCC je ideální automobil pro lidi, kteří požadují něco jiného než klasické SUV, přesto ocení pohon všech čtyř kol a čisté jízdní vlastnosti za každé situace. Navíc E50KCC nabízí úroveň výkonu jen o málo nižší, než vozy SUV.
Maximální rychlost je omezena hranicí 250 km/h a z 0 na 100 km/h dosáhne za pěkných pět sekund (4,9 sek.).
E50KCC je postaven z vozu Mercedes-Benz E500T 4-Matic, přesto tyto úpravy mohou být využity pro každý vůz E-Class T-model.
Světlá výška vozu byla zvýšena o 50 mm bez jakéhokoli snížení jízdní dynamiky. Pro zvýšení světlé výšky vozu inženýři KLEEMANN vyvinuli zvláštní modifikaci, která zvýši celý podvozek o 30 mm ze zavěšení a hnacího ústrojí. Jinými slovy, technické řešení připouští motor a převodovku v originální poloze a také zavěšení AirMatic pracuje jako na klasickém voze. 50 mm zvýšení se dosáhne společně s novou sadou kol.
Pneumatiky 255/45-ZR 18 TOYO jsou posazeny na 18 palcových ráfcích, které zaručují jistou jízdu v kombinaci s brzdovým systémem KLEEMANN KB4 i na kluzkém povrchu.
Vzhled vozu doznal nemalých změn, nutno řící, že ještě k lepšímu dojmu. "Rekonstrukcí" prošlo mnoho částí karosérie, včetně podběhů. Přední a zadní část nárazníků dostaly novou podobu, která je tvořena z antikorozní oceli, která svoji linií obkresluje skrz podběhy celé auto. Vzhled E50KCC působí jednak sportovně a jednak díky leštěnému hliníku také luxusně, což ale samozřejmě jak k Mercedesu, tak ke značce KLEEMANN patří. Fanouškovi tuningu dodá pocit radosti pohled na záď vozu, kde po stranách ústí krásné výfuky KLEEMANN.
KLEEMANN E50KCC je vybaven dobře známým 5ti litrovým osmiválcem (5.0l V8 Kompressor), který dosahuje v úpravě KLEEMANN při 5800 otáčkách za minutu a 770Nm točivého momentu výkonu 595 koňských sil. Převodovka je buď 5ti stupňová automatická a nebo při použití pohonu všech čtyř kol 4 stupňová (4-Matic).
Foto: Kleemann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.