Kleemann E50KCC - Víc než SUV

E50KCC
E50KCC, foto: Kleemann
ar1 26. října 2005 22:46
Sdílej:

Dánská tuningová společnost KLEEMANN si vzala do parády další model značky Mercedes-Benz, tentokrát E500 a předvedla, jak umí klasiku dovést k dokonalosti.

KLEEMANN E50KCC je ideální automobil pro lidi, kteří požadují něco jiného než klasické SUV, přesto ocení pohon všech čtyř kol a čisté jízdní vlastnosti za každé situace. Navíc E50KCC nabízí úroveň výkonu jen o málo nižší, než vozy SUV.

Maximální rychlost je omezena hranicí 250 km/h a z 0 na 100 km/h dosáhne za pěkných pět sekund (4,9 sek.).

E50KCC je postaven z vozu Mercedes-Benz E500T 4-Matic, přesto tyto úpravy mohou být využity pro každý vůz E-Class T-model.

Světlá výška vozu byla zvýšena o 50 mm bez jakéhokoli snížení jízdní dynamiky. Pro zvýšení světlé výšky vozu inženýři KLEEMANN vyvinuli zvláštní modifikaci, která zvýši celý podvozek o 30 mm ze zavěšení a hnacího ústrojí. Jinými slovy, technické řešení připouští motor a převodovku v originální poloze a také zavěšení AirMatic pracuje jako na klasickém voze. 50 mm zvýšení se dosáhne společně s novou sadou kol.

Pneumatiky 255/45-ZR 18 TOYO jsou posazeny na 18 palcových ráfcích, které zaručují jistou jízdu v kombinaci s brzdovým systémem KLEEMANN KB4 i na kluzkém povrchu.

Vzhled vozu doznal nemalých změn, nutno řící, že ještě k lepšímu dojmu. "Rekonstrukcí" prošlo mnoho částí karosérie, včetně podběhů. Přední a zadní část nárazníků dostaly novou podobu, která je tvořena z antikorozní oceli, která svoji linií obkresluje skrz podběhy celé auto. Vzhled E50KCC působí jednak sportovně a jednak díky leštěnému hliníku také luxusně, což ale samozřejmě jak k Mercedesu, tak ke značce KLEEMANN patří. Fanouškovi tuningu dodá pocit radosti pohled na záď vozu, kde po stranách ústí krásné výfuky KLEEMANN.

KLEEMANN E50KCC je vybaven dobře známým 5ti litrovým osmiválcem (5.0l V8 Kompressor), který dosahuje v úpravě KLEEMANN při 5800 otáčkách za minutu a 770Nm točivého momentu výkonu 595 koňských sil. Převodovka je buď 5ti stupňová automatická a nebo při použití pohonu všech čtyř kol 4 stupňová (4-Matic).

Foto: Kleemann

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).