Ujet 2500 kilometrů v běžném provozu za 34 hodin - to je slušný výkon i pro velmi zkušené řidiče.
Ale překonat tuto vzdálenost s jedinou zastávkou na tankování - to zní opravdu neuvěřitelně! Gerhard Plattner, známý lamač vytrvalostních, ekonomických a rychlostních automobilových rekordů, to ale dokázal - jenom si k tomu musel vybrat vhodný "nástroj": Sériový Volkswagen Caravelle TDI.
Desítky stále platných rychlostních rekordů, 1000 km Německem s průměrnou spotřebou 2,12 l/100 km, 500 000 km non-stop na závodním okruhu průměrnou rychlostí 232 km/h, non-stop cesta patnácti zeměmi Evropy za 100 EUR na palivo... to je jen několik z dlouhého výčtu neuvěřitelných výkonů 66letého Gerharda Plattnera, kterého i Guinessova kniha rekordů označuje za "nejvšestrannějšího řidiče světa".
Téměř pravidelně si Gerhard Plattner pro své pokusy volí vozy ze stáje koncernu Volkswagen - a nejinak tomu bylo i při zatím poslední akci, kdy se rozhodl dojet z německého Hannoveru do tureckého Istanbulu, což dělá 2500 km, s jedinou zastávkou u čerpací stanice. Pro tuto vytrvalostní eko-jízdu si tentokrát Plattner zvolil zcela sériový model Volkswagen Caravelle poháněný populárním turbodieselem 1.9 TDI o výkonu 77 kW.
Německo - Česká republika - Slovensko - Maďarsko - Srbsko - Černá Hora - Bulharsko - Turecko... 2500 km dlouhá cesta Gerharda Plattnera trvala 34 hodin, průměrná rychlost tedy činila bezmála 74 km/h! A turbodiesel 1.9 TDI/77 kW Caravelly si při ní řekl jenom o 118,7 l nafty, což znamená průměrnou spotřebu jen 4,75 l/100 km.
"Gerhard svojí rekordní jízdou znovu potvrdil vynikající hospodárnost našich modelů," říká Dr. Bernd Wiedemann, mluvčí společnosti Volkswagen - Užitkové vozy. "Symbolický byl i cíl jeho cesty: Turecko je totiž pro užitkové vozy Volkswagen nejdůležitějším exportním trhem, jenom vloni jsme jich tam prodali přes 26 500."
VOLKSWAGEN
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.