Prodej osobních automobilů v Rusku se v dubnu meziročně zvýšil o 170 procent na 75.622 vozů. Byl však zhruba poloviční ve srovnání s dubnem 2021, tedy obdobím před zahájením ruského útoku na Ukrajinu. Vyplývá to podle agentury Reuters z údajů analytické skupiny Autostat.
Ruský automobilový sektor tvrdě zasáhly sankce, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu. Moskva tento útok zahájila 24. února loňského roku. Předloni v dubnu se v Rusku prodalo kolem 150.000 vozů, zatímco loni v dubnu to bylo podle údajů Autostatu pouze 27.965 vozů.
Podíl domácí značky Lada na ruském trhu se letos v dubnu zvýšil na 33 procent z 23 procent před rokem. Nejvýraznější nárůst tržního podílu však zaznamenaly čínské modely, napsala agentura Reuters.
Čínské značky se staly důležitými hráči na ruském automobilovém trhu po odchodu západních výrobců v reakci na invazi ruských vojsk na Ukrajinu. Celková výroba osobních automobilů v Rusku se loni propadla o 67 procent na 450.000 vozů, což je nejnižší úroveň od pádu Sovětského svazu v roce 1991.
Prodej aut v Rusku se loni snížil o 59 procent na 626.300 vozů, což představovalo nejslabší výsledek za několik desetiletí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?