Ruská vláda schválila prodej továrny německého automobilového koncernu Volkswagen v Kaluze, píše s odkazem na dva nejmenované zdroje podle ČTK ruský deník Vedomosti. Podle agentury Reuters je to další krok k tomu, aby se firma z Ruska zcela stáhla. Volkswagen podobně jako jiné západní automobilky přerušil po začátku ruské invaze na Ukrajinu loni v únoru výrobu v Rusku a zastavil i vývoz vozidel do země.
Kupcem továrny ležící jižně od Moskvy je podle listu Vedomosti skupina Avilon, která se specializuje na prodej aut a související činnosti. To potvrzuje dřívější zprávy ruských médií. Hodnotu transakce ruský list neuvádí.
Podle zdroje agentury Reuters nebyly podepsány žádné dokumenty. Tento zdroj uvedl, že na dohodě mezi Volkswagenem a Avilonem se pracuje, ale nesdělil žádné další podrobnosti.
Volkswagen ve své výroční zprávě v březnu uvedl, že ruská invaze na Ukrajinu měla finanční dopady na jeho hospodaření. V souvislosti s rozhodnutím zastavit obchodní aktivity v Rusku byla už prodána řada jednotlivých společností a o prodeji dalších se jedná.
Odchody firem z Ruska nejsou jednoduché. Smlouvy, ve kterých figurují podniky z takzvaných znepřátelených zemí, potřebují schválení vládní komise. Za znepřátelené Moskva považuje ty země, které na Rusko uvalily sankce. Podniky do smluv často vpisují dodatky o pozdějším odkupu, které jim mají jednoho dne usnadnit návrat. Ve středu oznámila automobilka Mercedes-Benz, že když dostala státní povolení, dohodla opci pro pozdější odkup svých ruských aktiv.
Továrna v Kaluze byla zprovozněna v roce 2007 a dokáže vyrobit až 225.000 vozů ročně. Závod je zavřený od loňského března, kdy se po uvalení západních sankcí na Rusko přerušily dodavatelské řetězce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?