Ruská vláda schválila prodej továrny německého automobilového koncernu Volkswagen v Kaluze, píše s odkazem na dva nejmenované zdroje podle ČTK ruský deník Vedomosti. Podle agentury Reuters je to další krok k tomu, aby se firma z Ruska zcela stáhla. Volkswagen podobně jako jiné západní automobilky přerušil po začátku ruské invaze na Ukrajinu loni v únoru výrobu v Rusku a zastavil i vývoz vozidel do země.
Kupcem továrny ležící jižně od Moskvy je podle listu Vedomosti skupina Avilon, která se specializuje na prodej aut a související činnosti. To potvrzuje dřívější zprávy ruských médií. Hodnotu transakce ruský list neuvádí.
Podle zdroje agentury Reuters nebyly podepsány žádné dokumenty. Tento zdroj uvedl, že na dohodě mezi Volkswagenem a Avilonem se pracuje, ale nesdělil žádné další podrobnosti.
Volkswagen ve své výroční zprávě v březnu uvedl, že ruská invaze na Ukrajinu měla finanční dopady na jeho hospodaření. V souvislosti s rozhodnutím zastavit obchodní aktivity v Rusku byla už prodána řada jednotlivých společností a o prodeji dalších se jedná.
Odchody firem z Ruska nejsou jednoduché. Smlouvy, ve kterých figurují podniky z takzvaných znepřátelených zemí, potřebují schválení vládní komise. Za znepřátelené Moskva považuje ty země, které na Rusko uvalily sankce. Podniky do smluv často vpisují dodatky o pozdějším odkupu, které jim mají jednoho dne usnadnit návrat. Ve středu oznámila automobilka Mercedes-Benz, že když dostala státní povolení, dohodla opci pro pozdější odkup svých ruských aktiv.
Továrna v Kaluze byla zprovozněna v roce 2007 a dokáže vyrobit až 225.000 vozů ročně. Závod je zavřený od loňského března, kdy se po uvalení západních sankcí na Rusko přerušily dodavatelské řetězce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?