Ruská vláda schválila prodej továrny německého automobilového koncernu Volkswagen v Kaluze, píše s odkazem na dva nejmenované zdroje podle ČTK ruský deník Vedomosti. Podle agentury Reuters je to další krok k tomu, aby se firma z Ruska zcela stáhla. Volkswagen podobně jako jiné západní automobilky přerušil po začátku ruské invaze na Ukrajinu loni v únoru výrobu v Rusku a zastavil i vývoz vozidel do země.
Kupcem továrny ležící jižně od Moskvy je podle listu Vedomosti skupina Avilon, která se specializuje na prodej aut a související činnosti. To potvrzuje dřívější zprávy ruských médií. Hodnotu transakce ruský list neuvádí.
Podle zdroje agentury Reuters nebyly podepsány žádné dokumenty. Tento zdroj uvedl, že na dohodě mezi Volkswagenem a Avilonem se pracuje, ale nesdělil žádné další podrobnosti.
Volkswagen ve své výroční zprávě v březnu uvedl, že ruská invaze na Ukrajinu měla finanční dopady na jeho hospodaření. V souvislosti s rozhodnutím zastavit obchodní aktivity v Rusku byla už prodána řada jednotlivých společností a o prodeji dalších se jedná.
Odchody firem z Ruska nejsou jednoduché. Smlouvy, ve kterých figurují podniky z takzvaných znepřátelených zemí, potřebují schválení vládní komise. Za znepřátelené Moskva považuje ty země, které na Rusko uvalily sankce. Podniky do smluv často vpisují dodatky o pozdějším odkupu, které jim mají jednoho dne usnadnit návrat. Ve středu oznámila automobilka Mercedes-Benz, že když dostala státní povolení, dohodla opci pro pozdější odkup svých ruských aktiv.
Továrna v Kaluze byla zprovozněna v roce 2007 a dokáže vyrobit až 225.000 vozů ročně. Závod je zavřený od loňského března, kdy se po uvalení západních sankcí na Rusko přerušily dodavatelské řetězce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?