Na začátku dubna v rámci Valašské Rallye odstartoval prvním závodem oficiální pohárový seriál Toyota Yaris Cup, který je součástí Mistrovství ČR v rallye. Pohár se letos uskuteční v rámci dalších sedmi tuzemských rallyeových podniků. Dalším závodem bude 21. až 23. dubna Rallye Šumava Klatovy. Promotérem poháru je společnost X Shift Gearboxes.
Toyota Yaris Cup je určený pro závodní vozy GR Yaris podle mezinárodní homologace FIA. Výchozí model je velkosériově vyráběný model Toyota GR Yaris, splňující homologační kritéria FIA pro skupinu A. Základem je vůz s pohonem čtyř kol a s přeplňovaným motorem o objemu 1618 ccm, který byl vyvinut na bázi Toyota GR Yaris, a který je výhradně vyhrazen pro používání v rallye.
„Jde o unikátní možnost, jak si zazávodit v tuzemském rallyeovém šampionátu za finančně dostupných podmínek," říká iniciátor podniku František Macho ze společnosti X Shift Gearboxes.
Účastníkem poháru se může stát jezdec, který vlastní platnou mezinárodní licenci AČR stupně ITC-R pro aktuální rok. V konečném pořadí budou vyhodnoceny posádky dle počtu dosažených bodů v jednotlivých závodech seriálu. V případě rovnosti bodů bude pořadí určeno podle počtu prvních, druhých, popřípadě následujících míst.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.