Na začátku dubna v rámci Valašské Rallye odstartoval prvním závodem oficiální pohárový seriál Toyota Yaris Cup, který je součástí Mistrovství ČR v rallye. Pohár se letos uskuteční v rámci dalších sedmi tuzemských rallyeových podniků. Dalším závodem bude 21. až 23. dubna Rallye Šumava Klatovy. Promotérem poháru je společnost X Shift Gearboxes.
Toyota Yaris Cup je určený pro závodní vozy GR Yaris podle mezinárodní homologace FIA. Výchozí model je velkosériově vyráběný model Toyota GR Yaris, splňující homologační kritéria FIA pro skupinu A. Základem je vůz s pohonem čtyř kol a s přeplňovaným motorem o objemu 1618 ccm, který byl vyvinut na bázi Toyota GR Yaris, a který je výhradně vyhrazen pro používání v rallye.
„Jde o unikátní možnost, jak si zazávodit v tuzemském rallyeovém šampionátu za finančně dostupných podmínek," říká iniciátor podniku František Macho ze společnosti X Shift Gearboxes.
Účastníkem poháru se může stát jezdec, který vlastní platnou mezinárodní licenci AČR stupně ITC-R pro aktuální rok. V konečném pořadí budou vyhodnoceny posádky dle počtu dosažených bodů v jednotlivých závodech seriálu. V případě rovnosti bodů bude pořadí určeno podle počtu prvních, druhých, popřípadě následujících míst.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?