Na začátku dubna v rámci Valašské Rallye odstartoval prvním závodem oficiální pohárový seriál Toyota Yaris Cup, který je součástí Mistrovství ČR v rallye. Pohár se letos uskuteční v rámci dalších sedmi tuzemských rallyeových podniků. Dalším závodem bude 21. až 23. dubna Rallye Šumava Klatovy. Promotérem poháru je společnost X Shift Gearboxes.
Toyota Yaris Cup je určený pro závodní vozy GR Yaris podle mezinárodní homologace FIA. Výchozí model je velkosériově vyráběný model Toyota GR Yaris, splňující homologační kritéria FIA pro skupinu A. Základem je vůz s pohonem čtyř kol a s přeplňovaným motorem o objemu 1618 ccm, který byl vyvinut na bázi Toyota GR Yaris, a který je výhradně vyhrazen pro používání v rallye.
„Jde o unikátní možnost, jak si zazávodit v tuzemském rallyeovém šampionátu za finančně dostupných podmínek," říká iniciátor podniku František Macho ze společnosti X Shift Gearboxes.
Účastníkem poháru se může stát jezdec, který vlastní platnou mezinárodní licenci AČR stupně ITC-R pro aktuální rok. V konečném pořadí budou vyhodnoceny posádky dle počtu dosažených bodů v jednotlivých závodech seriálu. V případě rovnosti bodů bude pořadí určeno podle počtu prvních, druhých, popřípadě následujících míst.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?