Slovensko se má přidat v Evropské unii k zemím, které jsou proti zákazu prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory po roce 2035. Ministrovi životního prostředí Jánu Budajovi to ve středu uložil výbor slovenské sněmovny pro evropské záležitosti, který schvaluje stanoviska Slovenska k návrhům právně závazných aktů EU. Ministerstvo podle ČTK uvedlo, že rozhodnutí výboru vylučuje jakoukoliv možnost kompromisu.
Podle usnesení se má Slovensko bezodkladně přidat k Česku, Německu, Polsku a Itálii, jež požadují dodatečné záruky především v souvislosti s možným dalším využíváním syntetických paliv ve spalovacích motorech.
Automobilový průmysl je hlavním motorem ekonomiky Slovenska. Země si i loni udržela v přepočtu na obyvatele pozici největšího výrobce automobilů na světě. Na Slovensku montují vozidla automobilky Jaguar Land Rover, Kia, Stellantis a Volkswagen. K nim se v budoucnu zařadí švédská automobilka Volvo Cars.
Podle už opoziční strany Svoboda a Solidarita (SaS) bývalého ministra hospodářství Richarda Sulíka by zákaz spalovacích motorů mohl ohrozit slovenské hospodářství. Strana uvedla, že na Slovensku je registrováno jen asi 6000 elektromobilů, což označila za důsledek toho, že vozidla s elektrickým pohonem jsou pro běžné obyvatele příliš drahá.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.