Slovensko se má přidat v Evropské unii k zemím, které jsou proti zákazu prodeje nových osobních vozů se spalovacími motory po roce 2035. Ministrovi životního prostředí Jánu Budajovi to ve středu uložil výbor slovenské sněmovny pro evropské záležitosti, který schvaluje stanoviska Slovenska k návrhům právně závazných aktů EU. Ministerstvo podle ČTK uvedlo, že rozhodnutí výboru vylučuje jakoukoliv možnost kompromisu.
Podle usnesení se má Slovensko bezodkladně přidat k Česku, Německu, Polsku a Itálii, jež požadují dodatečné záruky především v souvislosti s možným dalším využíváním syntetických paliv ve spalovacích motorech.
Automobilový průmysl je hlavním motorem ekonomiky Slovenska. Země si i loni udržela v přepočtu na obyvatele pozici největšího výrobce automobilů na světě. Na Slovensku montují vozidla automobilky Jaguar Land Rover, Kia, Stellantis a Volkswagen. K nim se v budoucnu zařadí švédská automobilka Volvo Cars.
Podle už opoziční strany Svoboda a Solidarita (SaS) bývalého ministra hospodářství Richarda Sulíka by zákaz spalovacích motorů mohl ohrozit slovenské hospodářství. Strana uvedla, že na Slovensku je registrováno jen asi 6000 elektromobilů, což označila za důsledek toho, že vozidla s elektrickým pohonem jsou pro běžné obyvatele příliš drahá.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.