K přepravě vrcholných politiků v rámci předsednictví EU posloužila flotila 55 elektrických SUV Škoda Enyaq iV. Celkem tyto vozy najezdily více než 120 tisíc kilometrů. Z veřejných nabíjecích stanic elektromobily celkem spotřebovaly 20 978 kWh energie, získaných během 1 085 nabíjení. Většina nabíjení (88,3 %) proběhla na DC nabíjecích stanicích.
Českou republiku při jejím předsednictví EU reprezentovala i flotila elektrických vozů značky Škoda. Úřadu vlády bylo zapůjčeno 55 vozů Enyaq iV 80x s pohonem všech kol, v barvě černá Magic a interiérem EcoSuite z udržitelných materiálů. Tyto automobily sloužily k přepravě delegátů na zasedání summitu a neformálních Rad EU, což znamenalo intenzivní službu zejména v ulicích hlavního města.
Celkem flotila najezdila 120 257 km a nejvyšší nájezd u jednotlivého vozu překročil 4 000 kilometrů. Kromě wallboxů nainstalovaných v garážích specializovaného útvaru Policie ČR, řidiči využívali zejména veřejné nabíječky dostupné prostřednictvím služby Chargee, včetně nabíjecího hubu, který vznikl u Kongresového centra,“ uvádí Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Na veřejných nabíječkách absolvovala flotila vozů Enyaq iV drtivou většinu nabíjení. Celkem jich proběhlo 1 085 na 101 stanicích a bylo využito 20 978 kWh elektrické energie. Převážnou část, 88,3 % veškerého nabíjení, obstaraly DC rychlonabíjecí stanice využívající stejnosměrného proudu. Na pomalejších AC nabíječkách, fungujících na bázi střídavého proudu, doplnila elektrická flotila 8 % energie. Nejmenší část, 3,7 % spotřebované energie, zajistily superrychlé nabíječky HPC, které jsou schopné nabít baterii modelu Enyaq iV 80x na 80 % její kapacity podle podmínek už za 36 minut.
Jaderná elektrárna Temelín, obecně často nazývaná Temelín, je elektrárna s největším instalovaným výkonem v Česku. Její celkový systémový výkon je 2 172 MW. To známá, že je schopný vyrobit tolik elektrické energie, kolik spotřebovalo všech 55 elektrických SUV Škoda Enyaq iV na ujetí 120 257 km za pouhých 35 sekund.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?