Americká automobilka Ford Motor snížila podle ČTK svůj podíl ve výrobci elektromobilů Rivian Automotive na 1,15 procenta. Na konci roku 2021 přitom Ford držel v Rivianu podíl 11,4 procenta. Rivian se potýká s výrobními problémy a Ford nedávno oznámil pokles zisku a předpověděl, že ho čeká těžký rok. Za loňský rok také zaúčtoval 7,4 miliardy USD (164,4 miliardy Kč) jako odpis hodnoty své investice do Rivianu.
Agentura Reuters minulý týden informovala, že Rivian plánuje propustit šest procent zaměstnanců, aby snížil náklady, protože jeho hotovostní rezervy klesají. Společnosti prodělává na každém voze, který vyrobí, a loni těsně nesplnila svůj výrobní cíl, protože se potýkala s narušením dodavatelského řetězce. Firma plánovala vyrobit 25.000 vozů.
Společnost Rivian byla založena v roce 2009. Patří do řady firem, které si stanovily za cíl snížit podíl na trhu společnosti Tesla. Předloni vstoupila na burzu a její tržní hodnota rychle překonala automobilky Ford a General Motors a stala se druhou nejhodnotnější americkou automobilkou za společností Tesla. To už ale neplatí, protože akcie Rivianu se loni propadly o 82 procent.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?