Americká automobilka Ford Motor snížila podle ČTK svůj podíl ve výrobci elektromobilů Rivian Automotive na 1,15 procenta. Na konci roku 2021 přitom Ford držel v Rivianu podíl 11,4 procenta. Rivian se potýká s výrobními problémy a Ford nedávno oznámil pokles zisku a předpověděl, že ho čeká těžký rok. Za loňský rok také zaúčtoval 7,4 miliardy USD (164,4 miliardy Kč) jako odpis hodnoty své investice do Rivianu.
Agentura Reuters minulý týden informovala, že Rivian plánuje propustit šest procent zaměstnanců, aby snížil náklady, protože jeho hotovostní rezervy klesají. Společnosti prodělává na každém voze, který vyrobí, a loni těsně nesplnila svůj výrobní cíl, protože se potýkala s narušením dodavatelského řetězce. Firma plánovala vyrobit 25.000 vozů.
Společnost Rivian byla založena v roce 2009. Patří do řady firem, které si stanovily za cíl snížit podíl na trhu společnosti Tesla. Předloni vstoupila na burzu a její tržní hodnota rychle překonala automobilky Ford a General Motors a stala se druhou nejhodnotnější americkou automobilkou za společností Tesla. To už ale neplatí, protože akcie Rivianu se loni propadly o 82 procent.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.