Americká automobilka Ford Motor snížila podle ČTK svůj podíl ve výrobci elektromobilů Rivian Automotive na 1,15 procenta. Na konci roku 2021 přitom Ford držel v Rivianu podíl 11,4 procenta. Rivian se potýká s výrobními problémy a Ford nedávno oznámil pokles zisku a předpověděl, že ho čeká těžký rok. Za loňský rok také zaúčtoval 7,4 miliardy USD (164,4 miliardy Kč) jako odpis hodnoty své investice do Rivianu.
Agentura Reuters minulý týden informovala, že Rivian plánuje propustit šest procent zaměstnanců, aby snížil náklady, protože jeho hotovostní rezervy klesají. Společnosti prodělává na každém voze, který vyrobí, a loni těsně nesplnila svůj výrobní cíl, protože se potýkala s narušením dodavatelského řetězce. Firma plánovala vyrobit 25.000 vozů.
Společnost Rivian byla založena v roce 2009. Patří do řady firem, které si stanovily za cíl snížit podíl na trhu společnosti Tesla. Předloni vstoupila na burzu a její tržní hodnota rychle překonala automobilky Ford a General Motors a stala se druhou nejhodnotnější americkou automobilkou za společností Tesla. To už ale neplatí, protože akcie Rivianu se loni propadly o 82 procent.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?