Italský výrobce luxusních sportovních aut Ferrari loni zvýšil hrubý provozní zisk o 16 procent na 1,77 miliardy eur (42,1 miliardy Kč). Čisté tržby se zvýšily o 19 procent na 5,1 miliardy eur, uvedla firma podle ČTK ve svém pátečním sdělení. Na letošní rok očekává ještě lepší výsledek, zisk před úroky, daní a odpisy (EBITDA) podle ní dosáhne 2,13 až 2,18 miliardy eur.
Firma loni zvýšila odbyt o 19 procent na 13.221 vozů. Zájem byl především o modely Portofino M a SF90, stejně jako o 296 GTB a 812 Competizione.
"Kniha zakázek je obrovská, pokrývá už celý letošní rok a velkou část roku příštího," řekl novinářům generální ředitel Benedetto Vigna. Zakázky na nový čtyřmístný vůz Purosangue podle něj překonávají očekávání, výroba auta za 390.000 eur (9,3 milionu Kč) jde podle plánu. První zákazníci by auto měli mít ve druhém čtvrtletí tohoto roku.
"Objednávky na Purosangue jsou mimořádně vysoké; hodně nad očekáváním," řekl podle agentury Reuters Vigna.
Analytik společnosti Third Bridge Orwa Mohamad řekl, že nový vůz Purosangue letos automobilce zvýší klientskou základnu. "Ferrari hlásí opravdu silnou výkonnost, atraktivní ziskové marže a jeden z nejvýraznějších růstů počtu prodaných aut za posledních deset až 12 let," dodal.
Akcie automobilky na burze v Miláně po zveřejnění výsledků zrychlily růst. Odpoledne se prodávaly zhruba za 243 eur s více než pětiprocentním ziskem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.