Hlavním konkurentem Tesly se patrně stane některá z čínských automobilek. Analytikům to po zveřejnění hospodářských výsledků amerického výrobce elektromobilů řekl šéf Tesly Elon Musk. Informovala o tom včera ČTK s odvoláním na agenturu Bloomberg.
"Pracují nejusilovněji a nejchytřeji," odpověděl Musk na otázku ohledně čínských automobilek, které považuje za největší konkurenci na světě. "Mám za to, že druhá za Teslou pravděpodobně bude nějaká čínská společnost," dodal.
Americký výrobce elektrovozů ve svém závodu v Šanghaji vyrábí vozy Model Y a Model 3. V Číně ceny svých aut zlevnil na začátku roku a předtím v loni v říjnu. Snížení cen oznámili i další výrobci automobilů, aby se lépe prosadili na největším světovém trhu s elektromobily. Z místních hráčů to byly mimo jiné společnosti Xpeng či Aito, za níž stojí podnik Huawei Technologies.
Největším čínským výrobcem elektromobilů je společnost BYD. Ta loni v prodejích Teslu překonala, vezmou-li se do úvahy vedle čistě elektrických vozů i hybridy.
Tesla loni v Číně vyrobila navzdory přísné protipandemické politice Pekingu více než 710.000 elektromobilů, což představuje přibližně 52 procent její celosvětové produkce. Rok 2022 byl podle Muska obtížný kvůli odstávkám v šanghajském závodě, vyšším výpůjčním nákladům a logistickým problémům.
Pokud se neobjeví nějaká neočekávaná narušení, mohla by se letos celosvětová produkce automobilky podle Muska přiblížit dvěma milionům vozů. Analytická společnost BloombergNEF očekává, že v roce 2023 vzrostou prodeje společnosti Tesla až o 40 procent a její Model Y se stane nejprodávanějším elektromobilem na světě.
Čistý zisk Tesly ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl meziročně o 59 procent na rekordních 3,69 miliardy USD (80,9 miliardy Kč). Tržby stouply o 37 procent na 24,3 miliardy USD. Tržby podpořily rekordní dodávky vozů. Tesla již dříve uvedla, že za celý rok dodala rekordních 405.278 vozů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?