Hlavním konkurentem Tesly se patrně stane některá z čínských automobilek. Analytikům to po zveřejnění hospodářských výsledků amerického výrobce elektromobilů řekl šéf Tesly Elon Musk. Informovala o tom včera ČTK s odvoláním na agenturu Bloomberg.
"Pracují nejusilovněji a nejchytřeji," odpověděl Musk na otázku ohledně čínských automobilek, které považuje za největší konkurenci na světě. "Mám za to, že druhá za Teslou pravděpodobně bude nějaká čínská společnost," dodal.
Americký výrobce elektrovozů ve svém závodu v Šanghaji vyrábí vozy Model Y a Model 3. V Číně ceny svých aut zlevnil na začátku roku a předtím v loni v říjnu. Snížení cen oznámili i další výrobci automobilů, aby se lépe prosadili na největším světovém trhu s elektromobily. Z místních hráčů to byly mimo jiné společnosti Xpeng či Aito, za níž stojí podnik Huawei Technologies.
Největším čínským výrobcem elektromobilů je společnost BYD. Ta loni v prodejích Teslu překonala, vezmou-li se do úvahy vedle čistě elektrických vozů i hybridy.
Tesla loni v Číně vyrobila navzdory přísné protipandemické politice Pekingu více než 710.000 elektromobilů, což představuje přibližně 52 procent její celosvětové produkce. Rok 2022 byl podle Muska obtížný kvůli odstávkám v šanghajském závodě, vyšším výpůjčním nákladům a logistickým problémům.
Pokud se neobjeví nějaká neočekávaná narušení, mohla by se letos celosvětová produkce automobilky podle Muska přiblížit dvěma milionům vozů. Analytická společnost BloombergNEF očekává, že v roce 2023 vzrostou prodeje společnosti Tesla až o 40 procent a její Model Y se stane nejprodávanějším elektromobilem na světě.
Čistý zisk Tesly ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl meziročně o 59 procent na rekordních 3,69 miliardy USD (80,9 miliardy Kč). Tržby stouply o 37 procent na 24,3 miliardy USD. Tržby podpořily rekordní dodávky vozů. Tesla již dříve uvedla, že za celý rok dodala rekordních 405.278 vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?