Hlavním konkurentem Tesly se patrně stane některá z čínských automobilek. Analytikům to po zveřejnění hospodářských výsledků amerického výrobce elektromobilů řekl šéf Tesly Elon Musk. Informovala o tom včera ČTK s odvoláním na agenturu Bloomberg.
"Pracují nejusilovněji a nejchytřeji," odpověděl Musk na otázku ohledně čínských automobilek, které považuje za největší konkurenci na světě. "Mám za to, že druhá za Teslou pravděpodobně bude nějaká čínská společnost," dodal.
Americký výrobce elektrovozů ve svém závodu v Šanghaji vyrábí vozy Model Y a Model 3. V Číně ceny svých aut zlevnil na začátku roku a předtím v loni v říjnu. Snížení cen oznámili i další výrobci automobilů, aby se lépe prosadili na největším světovém trhu s elektromobily. Z místních hráčů to byly mimo jiné společnosti Xpeng či Aito, za níž stojí podnik Huawei Technologies.
Největším čínským výrobcem elektromobilů je společnost BYD. Ta loni v prodejích Teslu překonala, vezmou-li se do úvahy vedle čistě elektrických vozů i hybridy.
Tesla loni v Číně vyrobila navzdory přísné protipandemické politice Pekingu více než 710.000 elektromobilů, což představuje přibližně 52 procent její celosvětové produkce. Rok 2022 byl podle Muska obtížný kvůli odstávkám v šanghajském závodě, vyšším výpůjčním nákladům a logistickým problémům.
Pokud se neobjeví nějaká neočekávaná narušení, mohla by se letos celosvětová produkce automobilky podle Muska přiblížit dvěma milionům vozů. Analytická společnost BloombergNEF očekává, že v roce 2023 vzrostou prodeje společnosti Tesla až o 40 procent a její Model Y se stane nejprodávanějším elektromobilem na světě.
Čistý zisk Tesly ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl meziročně o 59 procent na rekordních 3,69 miliardy USD (80,9 miliardy Kč). Tržby stouply o 37 procent na 24,3 miliardy USD. Tržby podpořily rekordní dodávky vozů. Tesla již dříve uvedla, že za celý rok dodala rekordních 405.278 vozů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?