Automobily Škoda Fabia loni přišly o pozici nejprodávanějšího modelu nových osobních aut na Slovensku, do čela žebříčku se dostal Hyundai i30. Vyplývá to z údajů, které v pondělí ČTK poskytl místní Svaz automobilového průmyslu. Celkovému počtu registrací nových aut na Slovensku sice opět vévodila značka Škoda, její podíl na trhu v této pětimilionové zemi ale klesl.
Loni bylo na Slovensku zaregistrováno 3261 nových fabií, což meziročně představuje pokles více než o pětinu. Naopak do evidence přibylo 3774 vozů Hyundai i30, což je o 8,5 procenta více než předloni.
Celkový počet registrací nových osobních aut na Slovensku loni vzrostl o 4,1 procenta na 78.841 vozidel. Škoda Auto umístila na Slovensku 13.850 nových aut. Proti roku 2021 to představuje pokles o 9,8 procenta, její tržní podíl se tak snížil na 17,57 procenta z předloňských více než 20 procent.
Dařilo se například značce Hyundai, která slovenským zákazníkům dodala 9261 aut při meziročním nárůstu o 13,6 procenta. V prodeji aut v zemi ji tak patřila druhá příčka. Téměř o šestinu na 8931 aut stoupl v zemi prodej vozů Kia.
Loňský prodej osobních aut na Slovensku zaostal za rekordním rokem 2019, kdy v zemi do evidence přibylo 101.568 nových vozidel.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?