Slovenského designéra Jozefa Kabaně nahradí v automobilce Volkswagen šéfdesignér britské automobilové značky Bentley Andreas Mindt. V pátek o tom podle ČTK informoval specializovaný server Automotive News, který se odvolává na zdroje z automobilky. Volkswagen se k tomu odmítl vyjádřit. Kabaň dříve působil i jako designér v automobilce Škoda, nový šéf značky VW ale podle zdrojů není s prací Kabaně úplně spokojený.
Bentley je součástí skupiny Volkswagen a Mindt se nové funkce ve značce VW ujme od 1. února, sdělily zdroje magazínu Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News. Kabaň se stal šéfdesignérem značky VW v roce 2020, nyní se podle zdrojů přesune ve skupině Volkswagen na jinou, neupřesněnou pozici. Očekává se, že Volkswagen změny oficiálně oznámí v nadcházejících dnech.
Mindtovým nástupcem v Bentley bude Tobias Sühlmann, který v současné době v Bentley vede externí design. Sühlmann začal v Bentley pracovat v říjnu 2021, předtím působil v automobilkách Bugatti, Aston Martin, McLaren a VW. Bentley patří v rámci skupiny Volkswagen mezi ultraluxusní značky.
Nový generální ředitel značky VW Thomas Schäfer není podle zdrojů z práce Slováka Kabaně úplně nadšený. Kabaň byl požádán, aby změnil styl retro u vozu Volkswagen ID Life, který byl představen na mnichovském autosalonu v roce 2021, a místo něj navrhl modernější design. Původní koncept měl být předobrazem vzhledu základního elektromobilu VW ID, který má být představen v roce 2025.
Schäfer podle zdrojů Kabaňův designérský tým rovněž požádal, aby přepracoval styling chystané vlajkové lodě VW - elektromobilu Trinity. Schäferovi šlo o to, aby vůz nevypadal jako sedan, ale spíše jako crossover.
Padesátiletý Kabaň zahájil kariéru designéra aut v roce 1999, a to právě ve Volkswagenu. V rámci skupiny pracoval pro značky Audi, Bugatti a Škoda. Dlouhou kariéru ve Volkswagenu má za sebou ale i Kabaňův nástupce. Třiapadesátiletý Mindt vyrostl ve Wolfsburgu, kde má Volkswagen své hlavní sídlo. Mindtův otec pracoval ve Volkswagenu jako designér.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?