Slovenského designéra Jozefa Kabaně nahradí v automobilce Volkswagen šéfdesignér britské automobilové značky Bentley Andreas Mindt. V pátek o tom podle ČTK informoval specializovaný server Automotive News, který se odvolává na zdroje z automobilky. Volkswagen se k tomu odmítl vyjádřit. Kabaň dříve působil i jako designér v automobilce Škoda, nový šéf značky VW ale podle zdrojů není s prací Kabaně úplně spokojený.
Bentley je součástí skupiny Volkswagen a Mindt se nové funkce ve značce VW ujme od 1. února, sdělily zdroje magazínu Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News. Kabaň se stal šéfdesignérem značky VW v roce 2020, nyní se podle zdrojů přesune ve skupině Volkswagen na jinou, neupřesněnou pozici. Očekává se, že Volkswagen změny oficiálně oznámí v nadcházejících dnech.
Mindtovým nástupcem v Bentley bude Tobias Sühlmann, který v současné době v Bentley vede externí design. Sühlmann začal v Bentley pracovat v říjnu 2021, předtím působil v automobilkách Bugatti, Aston Martin, McLaren a VW. Bentley patří v rámci skupiny Volkswagen mezi ultraluxusní značky.
Nový generální ředitel značky VW Thomas Schäfer není podle zdrojů z práce Slováka Kabaně úplně nadšený. Kabaň byl požádán, aby změnil styl retro u vozu Volkswagen ID Life, který byl představen na mnichovském autosalonu v roce 2021, a místo něj navrhl modernější design. Původní koncept měl být předobrazem vzhledu základního elektromobilu VW ID, který má být představen v roce 2025.
Schäfer podle zdrojů Kabaňův designérský tým rovněž požádal, aby přepracoval styling chystané vlajkové lodě VW - elektromobilu Trinity. Schäferovi šlo o to, aby vůz nevypadal jako sedan, ale spíše jako crossover.
Padesátiletý Kabaň zahájil kariéru designéra aut v roce 1999, a to právě ve Volkswagenu. V rámci skupiny pracoval pro značky Audi, Bugatti a Škoda. Dlouhou kariéru ve Volkswagenu má za sebou ale i Kabaňův nástupce. Třiapadesátiletý Mindt vyrostl ve Wolfsburgu, kde má Volkswagen své hlavní sídlo. Mindtův otec pracoval ve Volkswagenu jako designér.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.