Slovenského designéra Jozefa Kabaně nahradí v automobilce Volkswagen šéfdesignér britské automobilové značky Bentley Andreas Mindt. V pátek o tom podle ČTK informoval specializovaný server Automotive News, který se odvolává na zdroje z automobilky. Volkswagen se k tomu odmítl vyjádřit. Kabaň dříve působil i jako designér v automobilce Škoda, nový šéf značky VW ale podle zdrojů není s prací Kabaně úplně spokojený.
Bentley je součástí skupiny Volkswagen a Mindt se nové funkce ve značce VW ujme od 1. února, sdělily zdroje magazínu Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News. Kabaň se stal šéfdesignérem značky VW v roce 2020, nyní se podle zdrojů přesune ve skupině Volkswagen na jinou, neupřesněnou pozici. Očekává se, že Volkswagen změny oficiálně oznámí v nadcházejících dnech.
Mindtovým nástupcem v Bentley bude Tobias Sühlmann, který v současné době v Bentley vede externí design. Sühlmann začal v Bentley pracovat v říjnu 2021, předtím působil v automobilkách Bugatti, Aston Martin, McLaren a VW. Bentley patří v rámci skupiny Volkswagen mezi ultraluxusní značky.
Nový generální ředitel značky VW Thomas Schäfer není podle zdrojů z práce Slováka Kabaně úplně nadšený. Kabaň byl požádán, aby změnil styl retro u vozu Volkswagen ID Life, který byl představen na mnichovském autosalonu v roce 2021, a místo něj navrhl modernější design. Původní koncept měl být předobrazem vzhledu základního elektromobilu VW ID, který má být představen v roce 2025.
Schäfer podle zdrojů Kabaňův designérský tým rovněž požádal, aby přepracoval styling chystané vlajkové lodě VW - elektromobilu Trinity. Schäferovi šlo o to, aby vůz nevypadal jako sedan, ale spíše jako crossover.
Padesátiletý Kabaň zahájil kariéru designéra aut v roce 1999, a to právě ve Volkswagenu. V rámci skupiny pracoval pro značky Audi, Bugatti a Škoda. Dlouhou kariéru ve Volkswagenu má za sebou ale i Kabaňův nástupce. Třiapadesátiletý Mindt vyrostl ve Wolfsburgu, kde má Volkswagen své hlavní sídlo. Mindtův otec pracoval ve Volkswagenu jako designér.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.