Sportovní sedan, jenž vydláždil cestu novému plně elektrickému EV6 GT, nejvýkonnějšímu sériově vyráběnému modelu v historii značky Kia, se poprvé objevil na scéně v roce 2017 a v roce 2020 se dočkal modernizace.
Stinger GT poháněný 3,3litrovým motorem V6 s dvojitým přeplňováním, byl - po několik let - dosud nejvýkonnějším vozem značky Kia, který dosahoval zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy (5,4 sekundy 4x4).
Pro značku Kia to byl ikonický vůz. Vysoce výkonný sportovní sedan s pohonem všech kol byl odvážným vyjádřením záměrů automobilky, který byl schopen překonávat velké vzdálenosti v pohodlí a stylu. Gran Turismo značky Kia také představil automobilku jinému typu zákazníků a sehrál důležitou roli při změně vnímání celé značky.
Role nejatraktivnějšího zástupce modelové nabídky se již brzy chopí plně elektrický model EV6 GT s nulovými emisemi. „Od spuštění prodeje na začátku října tohoto roku do dnešního dne registrujeme celkem 50 zákaznických objednávek, což je vynikající úspěch a potvrzení skutečnosti, že elektromobily značky splňují vysoké nároky českých zákazníků,“ říká Arnošt Barna generální ředitel Kia Czech. Nový model, který zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, nejenže přebírá korunu sportovního modelu Kia Stinger GT, je také nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem, který kdy Kia vyrobila s dvojicí elektromotorů o výkonu 585 k (430 kW) a točivém momentu 740 Nm.
EV6 GT je postavena na podvozkové platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), která byla zkonstruována výhradně pro moderní elektrické pohony Kia. Díky výkonným elektromotorům na obou nápravách a akumulátoru s dlouhým dojezdem o kapacitě 77,4 kWh, který je umístěn pod plochou podlahou kabiny vozu, nabízí EV6 GT velkorysý vnitřní prostor uvnitř elegantního crossoveru inspirovaného designem kupé.
S dojezdem až 424 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP) se může pochlubit 800V technologií, která umožňuje dobít kapacitu akumulátoru z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut z ultrarychlé dobíječky.
Oproti běžnějším variantám EV6 se EV6 GT může pochlubit na míru šitými prvky podvozku a pohonného ústrojí. Mezi ně patří výkonné brzdy, optimalizované řízení a přepracované odpružení pro lepší kontrolu a jistotu řidiče. Aktualizovaný systém Drive Mode Select nabízí nový režim "GT Mode", který umožňuje řidiči přizpůsobit si jízdní vlastnosti a naplno rozvinout výkonnostní schopnosti vozu.
„EV6 GT je ideálním vozem, který v České republice převezme štafetu po modelu Stinger. Strategický plán značky se výrazně zaměřuje na elektrifikaci a celosvětově plánuje do roku 2027 nabídnout 14 nových elektromobilů. EV6 GT je důležitou součástí tohoto plánu a skutečnou novou vlajkovou lodí značky Kia," komentuje Arnošt Barna.
Společnost Kia Czech nadále vyřizuje již zadané zákaznické objednávky na model Stinger, přičemž všem majitelům vozů Stinger bude poskytovat kompletní zákaznickou péči a poprodejní podporu. Nové EV6 GT je možné objednávat v celé autorizované dealerské síti Kia. První vozy by k zákazníkům měly dorazit v prvním čtvrtletí roku 2023.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.