Čínský koncern Geely Automobile Holdings dodá společnosti ElectroMobility Poland (EMP) modulární platformu pro elektromobily, která bude základem její řady elektromobilů Izera. S odvoláním na prohlášení obou firem o tom minulý týden informovala podle ČTK agentura Reuters.
Značka Izera je klíčovým prvkem snahy Polska přejít na vozy s elektrickým pohonem. Polský automobilový průmysl chce s její pomocí dohnat konkurenty v regionu, například Česko nebo Slovensko.
"Polsko hraje důležitou roli v evropském automobilovém průmyslu a jsem přesvědčen, že tato dohoda umožní rychlejší přechod na elektrický pohon a vytvoří širší ekonomické příležitosti v oblasti elektromobility," uvedl v prohlášení šéf Geely Daniel Li Tung-chuej.
Izera bude využívat platformu SEA společnosti Geely, upřesnily společnosti. Bude tak první společností mimo skupinu Geely, která jí bude mít k dispozici. Platforma zahrnuje mechanické a softwarové prvky, které tvoří základ vozu.
První polská elektrická auta se budou vyrábět v závodě společnosti EMP v Jaworznu na jihu Polska, ve Slezském vojvodství mezi Krakovem a Katowicemi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?