Čínský koncern Geely Automobile Holdings dodá společnosti ElectroMobility Poland (EMP) modulární platformu pro elektromobily, která bude základem její řady elektromobilů Izera. S odvoláním na prohlášení obou firem o tom minulý týden informovala podle ČTK agentura Reuters.
Značka Izera je klíčovým prvkem snahy Polska přejít na vozy s elektrickým pohonem. Polský automobilový průmysl chce s její pomocí dohnat konkurenty v regionu, například Česko nebo Slovensko.
"Polsko hraje důležitou roli v evropském automobilovém průmyslu a jsem přesvědčen, že tato dohoda umožní rychlejší přechod na elektrický pohon a vytvoří širší ekonomické příležitosti v oblasti elektromobility," uvedl v prohlášení šéf Geely Daniel Li Tung-chuej.
Izera bude využívat platformu SEA společnosti Geely, upřesnily společnosti. Bude tak první společností mimo skupinu Geely, která jí bude mít k dispozici. Platforma zahrnuje mechanické a softwarové prvky, které tvoří základ vozu.
První polská elektrická auta se budou vyrábět v závodě společnosti EMP v Jaworznu na jihu Polska, ve Slezském vojvodství mezi Krakovem a Katowicemi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?