Sportovní image i výkony, špičkový cestovní komfort, maximální prestiž – to jsou hlavní trumfy nové limuzíny Audi S8, která je druhou velkou premiérou Audi na autosalonu v Tokiu.
Audi S8 je novým sériovým modelem, který se na automobilovém trhu objeví v polovině příštího roku.
Nastupující Audi S8 je poháněné novým motorem V10, u kterého konstruktéři zužitkovali poznatky získané z vývoje supersportovního modelu Lamborghini Gallardo. Desetiválcový agregát o objemu 5,2 l disponuje výkonem 450 k, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3500 min-1 na hodnotě 540 Nm. Motor 5.2 V10, který je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI, dokáže luxusní limuzínu Audi S8 rozjet během pouhých 5,1 s na rychlost 100 km/h, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí v porovnání s výkony velmi přijatelných 13,9 l/100 km.
Na výborné dynamice má vedle výkonného motoru velkou zásluhu nízká hmotnost vozu. Díky masivnímu využití lehkého hliníku v konstrukci Audi S8, které má samozřejmě prověřený prostorový rám ASF, váží nový model jen 1940 kg, což znamená, že na jednu koňskou sílu připadá pouze 4,31 kg hmotnosti - takovýmto poměrem se chlubí jen některé ryze sportovní vozy!
Nové Audi S8 je standardně vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, která umožňuje i manuální řazení, a to buď pákou voliče nebo tlačítky u volantu. Výkon motoru se přenáší přes převodovku tiptronic na všechna čtyři kola prostřednictvím známého systému quattro. S ohledem na charakter a dynamiku modelu S8 je centrální diferenciál systému quattro nastavený tak, aby se za normálních okolností přenášel 40 procent výkonu na přední kola a 60 procent na zadní. Pokud je to v zájmu optimální trakce nutné, dokáže diferenciál přenášet až 85 procent výkonu na zadní kola, nebo až 65 procent výkonu na přední kola.
K technickým přednostem nového Audi S8 patří také standardně montované adaptivní pneumatické pérování. Kromě automatického režimu práce pneumatického odpružení si řidič může sám navolit jednu ze tří dalších charakteristik podvozku (komfortní, dynamický a lift - zvýšená světlá výška). Světlá výška v komfortním režimu činí 125 mm, při rychlých jízdách na dálnicích se snižuje na 95 mm.
Audi S8 vyjíždí na dvacetipalcových kolech 9J x 20 s nízkoprofilovými pneumatikami 265/35 R20, pod kterými se ukrývají ventilované disky kotoučových brzd o průměru 385 mm (vpředu), resp. 335 mm (vzadu). Na přání si mohou zájemci pořídit i unikátní keramické brzdy, jejichž životnost činí přibližně 300 000 km, tedy zhruba čtyřikrát více než u běžných kotoučů.
AUDI
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.