Sportovní image i výkony, špičkový cestovní komfort, maximální prestiž – to jsou hlavní trumfy nové limuzíny Audi S8, která je druhou velkou premiérou Audi na autosalonu v Tokiu.
Audi S8 je novým sériovým modelem, který se na automobilovém trhu objeví v polovině příštího roku.
Nastupující Audi S8 je poháněné novým motorem V10, u kterého konstruktéři zužitkovali poznatky získané z vývoje supersportovního modelu Lamborghini Gallardo. Desetiválcový agregát o objemu 5,2 l disponuje výkonem 450 k, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3500 min-1 na hodnotě 540 Nm. Motor 5.2 V10, který je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI, dokáže luxusní limuzínu Audi S8 rozjet během pouhých 5,1 s na rychlost 100 km/h, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí v porovnání s výkony velmi přijatelných 13,9 l/100 km.
Na výborné dynamice má vedle výkonného motoru velkou zásluhu nízká hmotnost vozu. Díky masivnímu využití lehkého hliníku v konstrukci Audi S8, které má samozřejmě prověřený prostorový rám ASF, váží nový model jen 1940 kg, což znamená, že na jednu koňskou sílu připadá pouze 4,31 kg hmotnosti - takovýmto poměrem se chlubí jen některé ryze sportovní vozy!
Nové Audi S8 je standardně vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, která umožňuje i manuální řazení, a to buď pákou voliče nebo tlačítky u volantu. Výkon motoru se přenáší přes převodovku tiptronic na všechna čtyři kola prostřednictvím známého systému quattro. S ohledem na charakter a dynamiku modelu S8 je centrální diferenciál systému quattro nastavený tak, aby se za normálních okolností přenášel 40 procent výkonu na přední kola a 60 procent na zadní. Pokud je to v zájmu optimální trakce nutné, dokáže diferenciál přenášet až 85 procent výkonu na zadní kola, nebo až 65 procent výkonu na přední kola.
K technickým přednostem nového Audi S8 patří také standardně montované adaptivní pneumatické pérování. Kromě automatického režimu práce pneumatického odpružení si řidič může sám navolit jednu ze tří dalších charakteristik podvozku (komfortní, dynamický a lift - zvýšená světlá výška). Světlá výška v komfortním režimu činí 125 mm, při rychlých jízdách na dálnicích se snižuje na 95 mm.
Audi S8 vyjíždí na dvacetipalcových kolech 9J x 20 s nízkoprofilovými pneumatikami 265/35 R20, pod kterými se ukrývají ventilované disky kotoučových brzd o průměru 385 mm (vpředu), resp. 335 mm (vzadu). Na přání si mohou zájemci pořídit i unikátní keramické brzdy, jejichž životnost činí přibližně 300 000 km, tedy zhruba čtyřikrát více než u běžných kotoučů.
AUDI
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.