Sportovní image i výkony, špičkový cestovní komfort, maximální prestiž – to jsou hlavní trumfy nové limuzíny Audi S8, která je druhou velkou premiérou Audi na autosalonu v Tokiu.
Audi S8 je novým sériovým modelem, který se na automobilovém trhu objeví v polovině příštího roku.
Nastupující Audi S8 je poháněné novým motorem V10, u kterého konstruktéři zužitkovali poznatky získané z vývoje supersportovního modelu Lamborghini Gallardo. Desetiválcový agregát o objemu 5,2 l disponuje výkonem 450 k, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3500 min-1 na hodnotě 540 Nm. Motor 5.2 V10, který je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI, dokáže luxusní limuzínu Audi S8 rozjet během pouhých 5,1 s na rychlost 100 km/h, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí v porovnání s výkony velmi přijatelných 13,9 l/100 km.
Na výborné dynamice má vedle výkonného motoru velkou zásluhu nízká hmotnost vozu. Díky masivnímu využití lehkého hliníku v konstrukci Audi S8, které má samozřejmě prověřený prostorový rám ASF, váží nový model jen 1940 kg, což znamená, že na jednu koňskou sílu připadá pouze 4,31 kg hmotnosti - takovýmto poměrem se chlubí jen některé ryze sportovní vozy!
Nové Audi S8 je standardně vybaveno šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, která umožňuje i manuální řazení, a to buď pákou voliče nebo tlačítky u volantu. Výkon motoru se přenáší přes převodovku tiptronic na všechna čtyři kola prostřednictvím známého systému quattro. S ohledem na charakter a dynamiku modelu S8 je centrální diferenciál systému quattro nastavený tak, aby se za normálních okolností přenášel 40 procent výkonu na přední kola a 60 procent na zadní. Pokud je to v zájmu optimální trakce nutné, dokáže diferenciál přenášet až 85 procent výkonu na zadní kola, nebo až 65 procent výkonu na přední kola.
K technickým přednostem nového Audi S8 patří také standardně montované adaptivní pneumatické pérování. Kromě automatického režimu práce pneumatického odpružení si řidič může sám navolit jednu ze tří dalších charakteristik podvozku (komfortní, dynamický a lift - zvýšená světlá výška). Světlá výška v komfortním režimu činí 125 mm, při rychlých jízdách na dálnicích se snižuje na 95 mm.
Audi S8 vyjíždí na dvacetipalcových kolech 9J x 20 s nízkoprofilovými pneumatikami 265/35 R20, pod kterými se ukrývají ventilované disky kotoučových brzd o průměru 385 mm (vpředu), resp. 335 mm (vzadu). Na přání si mohou zájemci pořídit i unikátní keramické brzdy, jejichž životnost činí přibližně 300 000 km, tedy zhruba čtyřikrát více než u běžných kotoučů.
AUDI
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).