Volkswagen a další poslali Muskovi jasný vzkaz. Jde o Twitter, nikoliv Teslu

ČTK / AutoRoad.cz, 4. listopadu 2022, 23:32 Google+

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se dnes podle sdělení ČTK připojil k podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na internetové platformě Twitter. Tu nedávno převzal americký miliardář Elon Musk. Německý koncern uvedl, že pozastavení inzerce na twitteru doporučil všem svým značkám.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk během rozhovoru pro Axios | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Svoboda projevu a vlastní názor je problém. Vlastní úsudek není vítán, bohužel...

Reklamu na twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills. Podle listu The Wall Street Journal (WSJ) se někteří inzerenti obávají, že na twitteru by se nyní mohlo objevovat více závadných příspěvků od uživatelů, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.

"Pozorně tuto situaci sledujeme a podle vývoje rozhodneme o dalším postupu," uvedl dnes Volkswagen, který je největším výrobcem automobilů v Evropě. Největší americká automobilka General Motors podle WSJ pozastavila inzerci na twitteru již minulý týden.

Vedoucí pracovník nejmenované reklamní agentury listu sdělil, že podobný krok učinily zhruba dvě desítky jejích klientů. Někteří odborníci z odvětví upozorňují, že mnozí inzerenti nepovažují reklamu na twitteru za nezbytnou a že mnohem větší finanční prostředky směřují do reklamy na platformách velkých technologických společností, jako je Google a Meta Platforms.

Musk minulý týden dokončil převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku. V posledních měsících Musk naznačoval, že v jedné z největších sociálních sítí světa plánuje změny v zájmu "politické neutrality" a posílení svobody slova. Jeho konkrétní představy však stále nejsou známé.

"Klienti nechtějí konflikt, nechtějí kontroverzi," uvedl podle agentury Bloomberg reklamní magnát Martin Sorrell. "Chtějí stabilní prostředí, a to, co (kolem twitteru) v poslední době vidíme, je příliš nekonzistentní," dodal.

Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát "místem hrůzy", kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen a další poslali Muskovi jasný vzkaz. Jde o Twitter, nikoliv Teslu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

FBI rozbila zločineckou síť. Krádežemi katalyzátorů vydělávala jako velmi…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud