Hodně „ostrý“ model představil Volkswagen na právě probíhajícím autosalonu v japonském Tokiu...
Nabídka modelové řady Polo se rozroste o sportovně laděné Polo GTI, jehož motor o výkonu 110 kW/150 k a skvělý podvozek slibují sportovně založeným řidičům skutečně nevšední zážitky!
Srdcem nového modelu Polo GTI, který na tuzemský trh vyjede už na jaře příštího roku, je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 110 kW/150 k, což je proti předchozímu modelu Polo GTI z roku 1998 posun o 18 kW/25 k výš - nové Polo GTI je nejvýkonnějším provedením ve třicetileté historii modelové řady Polo! Vysokému výkonu motoru odpovídají i dynamické parametry nového modelu, který jede až 216 km/h (předchozí provedení 205 km/h) a sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 8,2 s.
Turbodmychadlem přeplňovaný motor s pětiventilovou technikou a mezichladičem stlačeného vzduchu vyniká výborným průběhem točivého momentu: Jeho maximální hodnota 229 Nm je k dispozici už při otáčkách 1950 min-1, při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zrychlí Polo GTI z 80 km/h na 120 km/h za pouhých 7,5 s! Ve světle těchto parametrů tím spíše vyniká mimořádně příznivá spotřeba přeplňovaného čtyřválce, která v průměru činí jen 7,8 l/100 km.
Atraktivním stylingem exteriéru i interiéru nové Polo GTI v mnohém připomíná větší Golf GTI, který je považován za špičku své kategorie. Také nové Polo GTI je tedy od pohledu dravý vůz, který se pyšní skvělými jízdními vlastnostmi a vyniká svojí dynamikou, zároveň je to ale dokonale vybavený a praktický vůz pro každodenní používání v běžném silničním provozu.
Přední části vozu dominuje typická černá maska chladiče se strukturou včelí plástve, kterou se Polo GTI odvolává na Golf GTI. Základna zdvojených světlometů je vyvedená v černé barvě, stejně jako u standardně montovaných mlhových světlometů, začleněných ke krajům předního integrovaného spojleru.
Typickými "válečnými barvami" dravého Pola GTI jsou černá, stříbrná, bílá a především červená. Rudé jsou i třmeny kotoučových brzd u všech kol, které jsou dobře vidět za paprsky šestnáctipalcových litých kol s pneumatikami rozměru 205/45 R 16. Pocit dynamiky a dokonalé jízdní stability umocňuje i o 15 mm snížený podvozek a černé lemy dveřních podběhů.
Střešní spojler s integrovaným třetím brzdovým světlem, uchycený k hornímu okraji zadních dveří, optimalizuje přítlak kol zadní nápravy ve vysokých rychlostech, efektním prvkem je i zdvojená chromovaná koncovka výfuku.
Také interiér je plně ve stylu "GTI": Vůz je vybaven anatomickými sedadly s atraktivním čalouněním "Interlagos", volant, hlavice řadicí páky a madlo páky ruční brzdy jsou potažené kůží. Středová konzola přístrojové desky a výdechy ventilace jsou přizdobeny metalickým dekorem, sportovní odlehčené pedály jsou z hliníku.
Nový Volkswagen Polo GTI je nejenom výrazně sportovní, ale zároveň i mimořádně praktický model - jeho zavazadlový prostor má objem 270 až 1030 l, asymetricky dělené zadní sedadlo (1/3:2/3) zvyšuje flexibilitu využití interiéru. Do standardní bezpečnostní výbavy patří mj. stabilizační systém ESP nebo čelní a boční airbagy, přičemž airbag u spolujezdce lze deaktivovat.
V České republice s nový Volkswagen Polo GTI objeví v I. čtvrtletí roku 2006 a cena bude upřesněna do konce tohoto roku.VOLKSWAGEN
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.