Tokijský expres: Volkswagen Polo GTI

ar1, 20. října 2005, 00:24 Google+

Hodně „ostrý“ model představil Volkswagen na právě probíhajícím autosalonu v japonském Tokiu...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo GTI

Polo GTI | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Nabídka modelové řady Polo se rozroste o sportovně laděné Polo GTI, jehož motor o výkonu 110 kW/150 k a skvělý podvozek slibují sportovně založeným řidičům skutečně nevšední zážitky!

Srdcem nového modelu Polo GTI, který na tuzemský trh vyjede už na jaře příštího roku, je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 110 kW/150 k, což je proti předchozímu modelu Polo GTI z roku 1998 posun o 18 kW/25 k výš - nové Polo GTI je nejvýkonnějším provedením ve třicetileté historii modelové řady Polo! Vysokému výkonu motoru odpovídají i dynamické parametry nového modelu, který jede až 216 km/h (předchozí provedení 205 km/h) a sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 8,2 s.

Turbodmychadlem přeplňovaný motor s pětiventilovou technikou a mezichladičem stlačeného vzduchu vyniká výborným průběhem točivého momentu: Jeho maximální hodnota 229 Nm je k dispozici už při otáčkách 1950 min-1, při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zrychlí Polo GTI z 80 km/h na 120 km/h za pouhých 7,5 s! Ve světle těchto parametrů tím spíše vyniká mimořádně příznivá spotřeba přeplňovaného čtyřválce, která v průměru činí jen 7,8 l/100 km.

Atraktivním stylingem exteriéru i interiéru nové Polo GTI v mnohém připomíná větší Golf GTI, který je považován za špičku své kategorie. Také nové Polo GTI je tedy od pohledu dravý vůz, který se pyšní skvělými  jízdními vlastnostmi a vyniká svojí dynamikou, zároveň je to ale dokonale vybavený a praktický vůz pro každodenní používání v běžném silničním provozu.

Přední části vozu dominuje typická černá maska chladiče se strukturou včelí plástve, kterou se Polo GTI odvolává na Golf GTI. Základna zdvojených světlometů je vyvedená v černé barvě, stejně jako u standardně montovaných mlhových světlometů, začleněných ke krajům předního integrovaného spojleru.

Typickými "válečnými barvami" dravého Pola GTI jsou černá, stříbrná, bílá a především červená. Rudé jsou i třmeny kotoučových brzd u všech kol, které jsou dobře vidět za paprsky šestnáctipalcových litých kol s pneumatikami rozměru 205/45 R 16. Pocit dynamiky a dokonalé jízdní stability umocňuje i o 15 mm snížený podvozek a černé lemy dveřních podběhů.

Střešní spojler s integrovaným třetím brzdovým světlem, uchycený k hornímu okraji zadních dveří, optimalizuje přítlak kol zadní nápravy ve vysokých rychlostech, efektním prvkem je i zdvojená chromovaná koncovka výfuku.

Také interiér je plně ve stylu "GTI": Vůz je vybaven anatomickými sedadly s atraktivním čalouněním "Interlagos", volant, hlavice řadicí páky a madlo páky ruční brzdy jsou potažené kůží. Středová konzola přístrojové desky a výdechy ventilace jsou přizdobeny metalickým dekorem, sportovní odlehčené pedály jsou z hliníku.

Nový Volkswagen Polo GTI je nejenom výrazně sportovní, ale zároveň i mimořádně praktický model - jeho zavazadlový prostor má objem 270 až 1030 l, asymetricky dělené zadní sedadlo (1/3:2/3) zvyšuje flexibilitu využití interiéru. Do standardní bezpečnostní výbavy patří mj. stabilizační systém ESP nebo čelní a boční airbagy, přičemž airbag u spolujezdce lze deaktivovat.

V České republice s nový Volkswagen Polo GTI objeví v I. čtvrtletí roku 2006 a cena bude upřesněna do konce tohoto roku.

VOLKSWAGEN

Vytisknout

Diskuze: Tokijský expres: Volkswagen Polo GTI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

EcoRacer

Volkswagen představí studii EcoRacer

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud