Tokijský expres: Volkswagen Polo GTI

ar1, 20. října 2005, 00:24 Google+

Hodně „ostrý“ model představil Volkswagen na právě probíhajícím autosalonu v japonském Tokiu...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo GTI

Polo GTI | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Nabídka modelové řady Polo se rozroste o sportovně laděné Polo GTI, jehož motor o výkonu 110 kW/150 k a skvělý podvozek slibují sportovně založeným řidičům skutečně nevšední zážitky!

Srdcem nového modelu Polo GTI, který na tuzemský trh vyjede už na jaře příštího roku, je přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 110 kW/150 k, což je proti předchozímu modelu Polo GTI z roku 1998 posun o 18 kW/25 k výš - nové Polo GTI je nejvýkonnějším provedením ve třicetileté historii modelové řady Polo! Vysokému výkonu motoru odpovídají i dynamické parametry nového modelu, který jede až 216 km/h (předchozí provedení 205 km/h) a sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 8,2 s.

Turbodmychadlem přeplňovaný motor s pětiventilovou technikou a mezichladičem stlačeného vzduchu vyniká výborným průběhem točivého momentu: Jeho maximální hodnota 229 Nm je k dispozici už při otáčkách 1950 min-1, při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni zrychlí Polo GTI z 80 km/h na 120 km/h za pouhých 7,5 s! Ve světle těchto parametrů tím spíše vyniká mimořádně příznivá spotřeba přeplňovaného čtyřválce, která v průměru činí jen 7,8 l/100 km.

Atraktivním stylingem exteriéru i interiéru nové Polo GTI v mnohém připomíná větší Golf GTI, který je považován za špičku své kategorie. Také nové Polo GTI je tedy od pohledu dravý vůz, který se pyšní skvělými  jízdními vlastnostmi a vyniká svojí dynamikou, zároveň je to ale dokonale vybavený a praktický vůz pro každodenní používání v běžném silničním provozu.

Přední části vozu dominuje typická černá maska chladiče se strukturou včelí plástve, kterou se Polo GTI odvolává na Golf GTI. Základna zdvojených světlometů je vyvedená v černé barvě, stejně jako u standardně montovaných mlhových světlometů, začleněných ke krajům předního integrovaného spojleru.

Typickými "válečnými barvami" dravého Pola GTI jsou černá, stříbrná, bílá a především červená. Rudé jsou i třmeny kotoučových brzd u všech kol, které jsou dobře vidět za paprsky šestnáctipalcových litých kol s pneumatikami rozměru 205/45 R 16. Pocit dynamiky a dokonalé jízdní stability umocňuje i o 15 mm snížený podvozek a černé lemy dveřních podběhů.

Střešní spojler s integrovaným třetím brzdovým světlem, uchycený k hornímu okraji zadních dveří, optimalizuje přítlak kol zadní nápravy ve vysokých rychlostech, efektním prvkem je i zdvojená chromovaná koncovka výfuku.

Také interiér je plně ve stylu "GTI": Vůz je vybaven anatomickými sedadly s atraktivním čalouněním "Interlagos", volant, hlavice řadicí páky a madlo páky ruční brzdy jsou potažené kůží. Středová konzola přístrojové desky a výdechy ventilace jsou přizdobeny metalickým dekorem, sportovní odlehčené pedály jsou z hliníku.

Nový Volkswagen Polo GTI je nejenom výrazně sportovní, ale zároveň i mimořádně praktický model - jeho zavazadlový prostor má objem 270 až 1030 l, asymetricky dělené zadní sedadlo (1/3:2/3) zvyšuje flexibilitu využití interiéru. Do standardní bezpečnostní výbavy patří mj. stabilizační systém ESP nebo čelní a boční airbagy, přičemž airbag u spolujezdce lze deaktivovat.

V České republice s nový Volkswagen Polo GTI objeví v I. čtvrtletí roku 2006 a cena bude upřesněna do konce tohoto roku.

VOLKSWAGEN

Vytisknout

Diskuze: Tokijský expres: Volkswagen Polo GTI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

EcoRacer

Volkswagen představí studii EcoRacer

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud