Disky a pneumatiky jsou z pohledu bezpečnosti nejdůležitější součástí vozu. Správná přilnavost pneumatiky k vozovce totiž zajišťuje nejkratší brzdnou dráhu. V dobré kondici by však měly být nejen gumy, ale také disky, přičemž používáním jedné sady disků, na nichž jen měníte pneumatiky z letních na zimní a naopak, dochází k většímu opotřebení a vzniká riziko poškození částí pneumatiky. Mnohem déle proto pneumatiky vydrží, pokud se mění celá kola včetně disků.
Před začátkem letošní zimy chce právě na toto riziko Toyota upozornit, a proto nabízí akční ceny právě na nové disky. Čtyři originální disky je tak možné pořídit za cenu tří. Jejich pořízení má navíc i další výhody: ušetření času i nákladů na servis. Za výhodnější ceny je však možné koupit i komplety zimních kol.
Ani kola ale nejsou všechno. Vždy před zimou je dobré nechat si prohlédnout stav vozidla a přesvědčit se, že náročné období zvládne, a vy tak dojedete bezpečně. Sezonní prohlídka stojí u Toyoty až do 23. prosince pouze 300 Kč.
Její součástí jsou diagnostika stavu akumulátoru, konzervace jeho pólových vývodů, kontrola ostřikovačů, stěračů i nastavení hlavních světlometů a jejich případné seřízení, měření bodu tuhnutí chladící kapaliny, kontrola stavu a těsnosti chladicí soustavy a stavu řemene vodního čerpadla, kontrola hladiny motorového oleje i množství brzdové kapaliny a jejich případné doplnění.
Před zimou možná oceníte i příležitost pořídit si vybrané příslušenství, jako jsou střešní nosiče lyží a snowboardů, střešní zavazadlový box, gumové rohože či plastová rohož do zavazadlového prostoru, a to vše o 25 procent levněji. Se stejným zvýhodněním u Toyoty dostanete i originální díly, jako jsou třeba baterie, brzdové kotouče či zmíněné stěrače, anebo nejrůznější originální čističe a leštidla.
Když navíc se svým vozem Toyota starším tří let přijedete na předepsanou servisní údržbu do autorizovaného servisu, získáte silniční asistenční službu Toyota Eurocare na 12 měsíců zdarma. Tato služba funguje po celé Evropě a lze ji využít v případě poruchy, nehody, defektu pneumatiky, ale i krádeže vozu, nebo třeba ztráty klíčů či zabouchnutí klíčů ve vozidle.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?