Disky a pneumatiky jsou z pohledu bezpečnosti nejdůležitější součástí vozu. Správná přilnavost pneumatiky k vozovce totiž zajišťuje nejkratší brzdnou dráhu. V dobré kondici by však měly být nejen gumy, ale také disky, přičemž používáním jedné sady disků, na nichž jen měníte pneumatiky z letních na zimní a naopak, dochází k většímu opotřebení a vzniká riziko poškození částí pneumatiky. Mnohem déle proto pneumatiky vydrží, pokud se mění celá kola včetně disků.
Před začátkem letošní zimy chce právě na toto riziko Toyota upozornit, a proto nabízí akční ceny právě na nové disky. Čtyři originální disky je tak možné pořídit za cenu tří. Jejich pořízení má navíc i další výhody: ušetření času i nákladů na servis. Za výhodnější ceny je však možné koupit i komplety zimních kol.
Ani kola ale nejsou všechno. Vždy před zimou je dobré nechat si prohlédnout stav vozidla a přesvědčit se, že náročné období zvládne, a vy tak dojedete bezpečně. Sezonní prohlídka stojí u Toyoty až do 23. prosince pouze 300 Kč.
Její součástí jsou diagnostika stavu akumulátoru, konzervace jeho pólových vývodů, kontrola ostřikovačů, stěračů i nastavení hlavních světlometů a jejich případné seřízení, měření bodu tuhnutí chladící kapaliny, kontrola stavu a těsnosti chladicí soustavy a stavu řemene vodního čerpadla, kontrola hladiny motorového oleje i množství brzdové kapaliny a jejich případné doplnění.
Před zimou možná oceníte i příležitost pořídit si vybrané příslušenství, jako jsou střešní nosiče lyží a snowboardů, střešní zavazadlový box, gumové rohože či plastová rohož do zavazadlového prostoru, a to vše o 25 procent levněji. Se stejným zvýhodněním u Toyoty dostanete i originální díly, jako jsou třeba baterie, brzdové kotouče či zmíněné stěrače, anebo nejrůznější originální čističe a leštidla.
Když navíc se svým vozem Toyota starším tří let přijedete na předepsanou servisní údržbu do autorizovaného servisu, získáte silniční asistenční službu Toyota Eurocare na 12 měsíců zdarma. Tato služba funguje po celé Evropě a lze ji využít v případě poruchy, nehody, defektu pneumatiky, ale i krádeže vozu, nebo třeba ztráty klíčů či zabouchnutí klíčů ve vozidle.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.