Americký výrobce elektromobilů Rivian Automotive Inc. svolává podle ČTK ke kontrole téměř všechna svá vozidla kvůli možnému uvolnění upevňovacího prvku, které by mohlo ovlivnit řízení. Kontrola se týká přibližně 13.000 vozidel. Rivian zatím vyrobil celkem 14.317 vozů, uvedla agentura Reuters.
Rivian podle prohlášení odhalil možné nedostatečné utažení jednoho z upevňovacích prvků, což by mohlo způsobit, že řidič ztratí kontrolu nad řízením. Automobilka obdržela sedm zpráv o incidentech, které mohly být způsobené právě tímto problémem. V souvislosti se závadou nebyla hlášena žádná zranění.
Rivian v květnu svolal do servisů v USA zhruba 500 svých elektrických pick-upů R1T kvůli airbagům.
Společnost Rivian byla založena v roce 2009. Snaží se využít rostoucího zájmu spotřebitelů a investorů o elektromobily. Patří do řady firem, které se snaží snížit podíl na trhu společnosti Tesla. Loni vstoupila na burzu a její tržní hodnota rychle překonala automobilky Ford a General Motors a stala se druhou nejhodnotnější americkou automobilkou za společností Tesla. To už ale neplatí, protože akcie Rivianu se letos propadly o 67 procent.
Minulý měsíc Rivian oznámil, že spolupracuje s automobilkou Mercedes-Benz na výstavbě továrny v Evropě. Měly by se zde vyrábět elektrické dodávky pro obě společnosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?