Americký výrobce elektromobilů Rivian Automotive Inc. svolává podle ČTK ke kontrole téměř všechna svá vozidla kvůli možnému uvolnění upevňovacího prvku, které by mohlo ovlivnit řízení. Kontrola se týká přibližně 13.000 vozidel. Rivian zatím vyrobil celkem 14.317 vozů, uvedla agentura Reuters.
Rivian podle prohlášení odhalil možné nedostatečné utažení jednoho z upevňovacích prvků, což by mohlo způsobit, že řidič ztratí kontrolu nad řízením. Automobilka obdržela sedm zpráv o incidentech, které mohly být způsobené právě tímto problémem. V souvislosti se závadou nebyla hlášena žádná zranění.
Rivian v květnu svolal do servisů v USA zhruba 500 svých elektrických pick-upů R1T kvůli airbagům.
Společnost Rivian byla založena v roce 2009. Snaží se využít rostoucího zájmu spotřebitelů a investorů o elektromobily. Patří do řady firem, které se snaží snížit podíl na trhu společnosti Tesla. Loni vstoupila na burzu a její tržní hodnota rychle překonala automobilky Ford a General Motors a stala se druhou nejhodnotnější americkou automobilkou za společností Tesla. To už ale neplatí, protože akcie Rivianu se letos propadly o 67 procent.
Minulý měsíc Rivian oznámil, že spolupracuje s automobilkou Mercedes-Benz na výstavbě továrny v Evropě. Měly by se zde vyrábět elektrické dodávky pro obě společnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?