Americký výrobce elektromobilů Rivian Automotive Inc. svolává podle ČTK ke kontrole téměř všechna svá vozidla kvůli možnému uvolnění upevňovacího prvku, které by mohlo ovlivnit řízení. Kontrola se týká přibližně 13.000 vozidel. Rivian zatím vyrobil celkem 14.317 vozů, uvedla agentura Reuters.
Rivian podle prohlášení odhalil možné nedostatečné utažení jednoho z upevňovacích prvků, což by mohlo způsobit, že řidič ztratí kontrolu nad řízením. Automobilka obdržela sedm zpráv o incidentech, které mohly být způsobené právě tímto problémem. V souvislosti se závadou nebyla hlášena žádná zranění.
Rivian v květnu svolal do servisů v USA zhruba 500 svých elektrických pick-upů R1T kvůli airbagům.
Společnost Rivian byla založena v roce 2009. Snaží se využít rostoucího zájmu spotřebitelů a investorů o elektromobily. Patří do řady firem, které se snaží snížit podíl na trhu společnosti Tesla. Loni vstoupila na burzu a její tržní hodnota rychle překonala automobilky Ford a General Motors a stala se druhou nejhodnotnější americkou automobilkou za společností Tesla. To už ale neplatí, protože akcie Rivianu se letos propadly o 67 procent.
Minulý měsíc Rivian oznámil, že spolupracuje s automobilkou Mercedes-Benz na výstavbě továrny v Evropě. Měly by se zde vyrábět elektrické dodávky pro obě společnosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.