Tuzemská anketa Auto roku dozná výrazných změn. Součástí ankety již nebude hlasování veřejnosti a nebudou vyhlašované dílčí kategorie, ale pouze celkový vítěz. Dohodly se na tom podle ČTK členské firmy Svazu dovozců automobilů. Anketa se tak přiblíží obdobné celoevropské soutěži. Zástupci svazu to oznámili na tiskové konferenci.
O jediném vítězi soutěže bude hlasovat odborná porota. Ta bude vybírat z novinek pro daný rok, ze kterých určí do užšího výběru sedm vozů namísto dosavadních šesti nebo pěti aut. V závěrečném kole bude mít každý porotce 25 bodů, které musí rozdělit mezi minimálně pět vozů finálové sedmičky. Jednomu vozu nemůže dát více než deset bodů.
Automobilky mohou vozy do soutěže nominovat do 21. října, testy proběhnou v listopadu a uzávěrka hlasů je 16. prosince. Vyhlášení se bude konat 4. ledna. Organizátorem i vyhlašovatelem ankety bude Svaz dovozců automobilů.
Letošní titul Auto roku v ČR získal elektrický vůz BMW i4. V hlasování odborné poroty zvítězil mezi 37 dalšími nominovanými novinkami. Šlo o první vítězství elektromobilu v historii soutěže. Loni titul udělený nebyl a o rok dříve jej získalo BMW řady 3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?