Tuzemská anketa Auto roku dozná výrazných změn. Součástí ankety již nebude hlasování veřejnosti a nebudou vyhlašované dílčí kategorie, ale pouze celkový vítěz. Dohodly se na tom podle ČTK členské firmy Svazu dovozců automobilů. Anketa se tak přiblíží obdobné celoevropské soutěži. Zástupci svazu to oznámili na tiskové konferenci.
O jediném vítězi soutěže bude hlasovat odborná porota. Ta bude vybírat z novinek pro daný rok, ze kterých určí do užšího výběru sedm vozů namísto dosavadních šesti nebo pěti aut. V závěrečném kole bude mít každý porotce 25 bodů, které musí rozdělit mezi minimálně pět vozů finálové sedmičky. Jednomu vozu nemůže dát více než deset bodů.
Automobilky mohou vozy do soutěže nominovat do 21. října, testy proběhnou v listopadu a uzávěrka hlasů je 16. prosince. Vyhlášení se bude konat 4. ledna. Organizátorem i vyhlašovatelem ankety bude Svaz dovozců automobilů.
Letošní titul Auto roku v ČR získal elektrický vůz BMW i4. V hlasování odborné poroty zvítězil mezi 37 dalšími nominovanými novinkami. Šlo o první vítězství elektromobilu v historii soutěže. Loni titul udělený nebyl a o rok dříve jej získalo BMW řady 3.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?