Tuzemská anketa Auto roku dozná výrazných změn. Součástí ankety již nebude hlasování veřejnosti a nebudou vyhlašované dílčí kategorie, ale pouze celkový vítěz. Dohodly se na tom podle ČTK členské firmy Svazu dovozců automobilů. Anketa se tak přiblíží obdobné celoevropské soutěži. Zástupci svazu to oznámili na tiskové konferenci.
O jediném vítězi soutěže bude hlasovat odborná porota. Ta bude vybírat z novinek pro daný rok, ze kterých určí do užšího výběru sedm vozů namísto dosavadních šesti nebo pěti aut. V závěrečném kole bude mít každý porotce 25 bodů, které musí rozdělit mezi minimálně pět vozů finálové sedmičky. Jednomu vozu nemůže dát více než deset bodů.
Automobilky mohou vozy do soutěže nominovat do 21. října, testy proběhnou v listopadu a uzávěrka hlasů je 16. prosince. Vyhlášení se bude konat 4. ledna. Organizátorem i vyhlašovatelem ankety bude Svaz dovozců automobilů.
Letošní titul Auto roku v ČR získal elektrický vůz BMW i4. V hlasování odborné poroty zvítězil mezi 37 dalšími nominovanými novinkami. Šlo o první vítězství elektromobilu v historii soutěže. Loni titul udělený nebyl a o rok dříve jej získalo BMW řady 3.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?