Tuzemská anketa Auto roku dozná výrazných změn. Součástí ankety již nebude hlasování veřejnosti a nebudou vyhlašované dílčí kategorie, ale pouze celkový vítěz. Dohodly se na tom podle ČTK členské firmy Svazu dovozců automobilů. Anketa se tak přiblíží obdobné celoevropské soutěži. Zástupci svazu to oznámili na tiskové konferenci.
O jediném vítězi soutěže bude hlasovat odborná porota. Ta bude vybírat z novinek pro daný rok, ze kterých určí do užšího výběru sedm vozů namísto dosavadních šesti nebo pěti aut. V závěrečném kole bude mít každý porotce 25 bodů, které musí rozdělit mezi minimálně pět vozů finálové sedmičky. Jednomu vozu nemůže dát více než deset bodů.
Automobilky mohou vozy do soutěže nominovat do 21. října, testy proběhnou v listopadu a uzávěrka hlasů je 16. prosince. Vyhlášení se bude konat 4. ledna. Organizátorem i vyhlašovatelem ankety bude Svaz dovozců automobilů.
Letošní titul Auto roku v ČR získal elektrický vůz BMW i4. V hlasování odborné poroty zvítězil mezi 37 dalšími nominovanými novinkami. Šlo o první vítězství elektromobilu v historii soutěže. Loni titul udělený nebyl a o rok dříve jej získalo BMW řady 3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.