Čínský automobilový gigant Zhejiang Geely Holding Group koupil podíl 7,6 procenta v britském výrobci luxusních aut Aston Martin Lagonda Global Holding. Oznámila to podle ČTK britská automobilka v pátečním prohlášení, hodnotu transakce však nezveřejnila.
Aston Martin současně oznámil, že dokončil navýšení kapitálu o 654 milionů liber (18,2 miliardy Kč). Peníze mají firmě pomoci významně snížit zadlužení.
Koupí podílu v Aston Martin tak čínský magnát Li Šu-fu rozšířil své aktivity o zavedenou špičkovou značku. Šéf Geely Li Tung-chuej uvedl, že věří, že Geely může díky svým zkušenostem a nabídce technologií přispět k budoucímu úspěchu Aston Martin.
Dohoda vyvolává různé spekulace, protože Aston Martin již dříve uvedl, že odmítl návrh společností Geely a Investindustrial na kapitálovou injekci 1,3 miliardy liber. Prohlásil, že nabídka nepředstavuje atraktivní možnost financování ani není přínosná pro stávající akcionáře, upozornila agentura Bloomberg.
Podle čtvrteční závěrečné ceny akcií by hodnota podílu Geely činila zhruba 66,3 milionu liber.
Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913. Její auta proslavil mimo jiné James Bond, fiktivní tajný agent 007.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.