Čínský automobilový gigant Zhejiang Geely Holding Group koupil podíl 7,6 procenta v britském výrobci luxusních aut Aston Martin Lagonda Global Holding. Oznámila to podle ČTK britská automobilka v pátečním prohlášení, hodnotu transakce však nezveřejnila.
Aston Martin současně oznámil, že dokončil navýšení kapitálu o 654 milionů liber (18,2 miliardy Kč). Peníze mají firmě pomoci významně snížit zadlužení.
Koupí podílu v Aston Martin tak čínský magnát Li Šu-fu rozšířil své aktivity o zavedenou špičkovou značku. Šéf Geely Li Tung-chuej uvedl, že věří, že Geely může díky svým zkušenostem a nabídce technologií přispět k budoucímu úspěchu Aston Martin.
Dohoda vyvolává různé spekulace, protože Aston Martin již dříve uvedl, že odmítl návrh společností Geely a Investindustrial na kapitálovou injekci 1,3 miliardy liber. Prohlásil, že nabídka nepředstavuje atraktivní možnost financování ani není přínosná pro stávající akcionáře, upozornila agentura Bloomberg.
Podle čtvrteční závěrečné ceny akcií by hodnota podílu Geely činila zhruba 66,3 milionu liber.
Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913. Její auta proslavil mimo jiné James Bond, fiktivní tajný agent 007.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?