Nová funkce radaru sledujícího situaci v interiéru byla inženýry Volva vyvinuta tak, aby nabízela dostatečnou přesnost a citlivost na zaznamenání i těch nejmenších pohybů v submilimetrovém měřítku, jako jsou například pohyby spícího batolete. Jedná se o první funkci svého druhu, která vykrývá celý interiér vozu včetně zavazadlového prostoru.
Nový radarový systém, který byl nyní čerstvě představen a stane se součástí výbavy připravovaného plně elektrického SUV EX90, byl navržen tak, aby pomohl předcházet strašlivým tragédiím, jež se již pro mnoho rodin staly krutou realitou.
Vládní statistiky Spojených států amerických ukazují, že od roku 1998 zemřelo jen na území USA více než 900 dětí poté, co byly ponechány v rozpáleném voze. Srdcervoucí na tomto faktu je, že k většině těchto úmrtí došlo proto, že někdo zapomněl na to, že jeho dítě zůstalo ve voze.
Nový radarový systém pro interiér bude zaveden jako součást standardní výbavy modelu EX90 – který bude odhalen 9. listopadu – nejprve tam, kde to místní zákony umožňují. Touto funkcí budou vybaveny také následující modely Volvo.
Aby dokázal pokrýt co největší část interiéru a bylo možné zjistit, zda v autě nezůstalo dítě nebo zvíře, byly radarové senzory rozmístěny po celé kabině, a to včetně zavazadlového prostoru.
„Nikdo se dobrovolně nerozhodne, že bude rozrušený nebo unavený, ale víme, že se to může stát,“ říká Lotta Jakobsson, senior technická specialistka na předcházení zraněním. „My všichni jsme jen lidé a roztržitost je součástí našich životů. My vás ale prostřednictvím nejmodernějších technologií podpoříme ve chvílích, kdy se necítíte nejlépe, čímž vám pomůžeme předcházet situacím, kdy byste ve voze mohli omylem zanechat ty nejmenší členy své rodiny nebo domácí mazlíčky.“
Odborníci určili, že nejlepší dobou na upozornění, že ve voze zůstaly děti nebo domácí mazlíčci, je chvíle, kdy je vůz zamykán. Kdykoli bude chtít vůz někdo zamknout, aktivuje se ještě před zamčením vnitřní radarový systém, který rozpozná, zda se ve voze nacházejí děti nebo domácí mazlíčci.
Jestliže bude uvnitř vozu detekována přítomnost nějaké osoby nebo zvířete, vůz zůstane odemčený a na displeji středové konzoly se zobrazí upozornění na nutnost zkontrolovat kabinu, protože v ním zůstal některý z členů posádky. Pokud ve voze zůstanou lidé nebo zvířata, může zůstat zapnutá klimatizace, která zvýší jejich komfort a současně pomůže předejít riziku podchlazení nebo naopak úpalu.
„Vždy jme zastávali vedoucí pozici v oblasti bezpečnosti a v ochraně životů chceme pokračovat i nadále tím, že stanovíme nové standardy automobilové bezpečnosti,“ uvádí Lotta Jakobsson. „To mimo jiné znamená, že se cítíte bezpečně a máte pocit klidu pramenící z vědomí, že je o vše postaráno. Tento typ emočního bezpečí vám pomůže užívat si život naplno a současně také předcházet tragédiím.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?