Nová funkce radaru sledujícího situaci v interiéru byla inženýry Volva vyvinuta tak, aby nabízela dostatečnou přesnost a citlivost na zaznamenání i těch nejmenších pohybů v submilimetrovém měřítku, jako jsou například pohyby spícího batolete. Jedná se o první funkci svého druhu, která vykrývá celý interiér vozu včetně zavazadlového prostoru.
Nový radarový systém, který byl nyní čerstvě představen a stane se součástí výbavy připravovaného plně elektrického SUV EX90, byl navržen tak, aby pomohl předcházet strašlivým tragédiím, jež se již pro mnoho rodin staly krutou realitou.
Vládní statistiky Spojených států amerických ukazují, že od roku 1998 zemřelo jen na území USA více než 900 dětí poté, co byly ponechány v rozpáleném voze. Srdcervoucí na tomto faktu je, že k většině těchto úmrtí došlo proto, že někdo zapomněl na to, že jeho dítě zůstalo ve voze.
Nový radarový systém pro interiér bude zaveden jako součást standardní výbavy modelu EX90 – který bude odhalen 9. listopadu – nejprve tam, kde to místní zákony umožňují. Touto funkcí budou vybaveny také následující modely Volvo.
Aby dokázal pokrýt co největší část interiéru a bylo možné zjistit, zda v autě nezůstalo dítě nebo zvíře, byly radarové senzory rozmístěny po celé kabině, a to včetně zavazadlového prostoru.
„Nikdo se dobrovolně nerozhodne, že bude rozrušený nebo unavený, ale víme, že se to může stát,“ říká Lotta Jakobsson, senior technická specialistka na předcházení zraněním. „My všichni jsme jen lidé a roztržitost je součástí našich životů. My vás ale prostřednictvím nejmodernějších technologií podpoříme ve chvílích, kdy se necítíte nejlépe, čímž vám pomůžeme předcházet situacím, kdy byste ve voze mohli omylem zanechat ty nejmenší členy své rodiny nebo domácí mazlíčky.“
Odborníci určili, že nejlepší dobou na upozornění, že ve voze zůstaly děti nebo domácí mazlíčci, je chvíle, kdy je vůz zamykán. Kdykoli bude chtít vůz někdo zamknout, aktivuje se ještě před zamčením vnitřní radarový systém, který rozpozná, zda se ve voze nacházejí děti nebo domácí mazlíčci.
Jestliže bude uvnitř vozu detekována přítomnost nějaké osoby nebo zvířete, vůz zůstane odemčený a na displeji středové konzoly se zobrazí upozornění na nutnost zkontrolovat kabinu, protože v ním zůstal některý z členů posádky. Pokud ve voze zůstanou lidé nebo zvířata, může zůstat zapnutá klimatizace, která zvýší jejich komfort a současně pomůže předejít riziku podchlazení nebo naopak úpalu.
„Vždy jme zastávali vedoucí pozici v oblasti bezpečnosti a v ochraně životů chceme pokračovat i nadále tím, že stanovíme nové standardy automobilové bezpečnosti,“ uvádí Lotta Jakobsson. „To mimo jiné znamená, že se cítíte bezpečně a máte pocit klidu pramenící z vědomí, že je o vše postaráno. Tento typ emočního bezpečí vám pomůže užívat si život naplno a současně také předcházet tragédiím.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?