Nová funkce radaru sledujícího situaci v interiéru byla inženýry Volva vyvinuta tak, aby nabízela dostatečnou přesnost a citlivost na zaznamenání i těch nejmenších pohybů v submilimetrovém měřítku, jako jsou například pohyby spícího batolete. Jedná se o první funkci svého druhu, která vykrývá celý interiér vozu včetně zavazadlového prostoru.
Nový radarový systém, který byl nyní čerstvě představen a stane se součástí výbavy připravovaného plně elektrického SUV EX90, byl navržen tak, aby pomohl předcházet strašlivým tragédiím, jež se již pro mnoho rodin staly krutou realitou.
Vládní statistiky Spojených států amerických ukazují, že od roku 1998 zemřelo jen na území USA více než 900 dětí poté, co byly ponechány v rozpáleném voze. Srdcervoucí na tomto faktu je, že k většině těchto úmrtí došlo proto, že někdo zapomněl na to, že jeho dítě zůstalo ve voze.
Nový radarový systém pro interiér bude zaveden jako součást standardní výbavy modelu EX90 – který bude odhalen 9. listopadu – nejprve tam, kde to místní zákony umožňují. Touto funkcí budou vybaveny také následující modely Volvo.
Aby dokázal pokrýt co největší část interiéru a bylo možné zjistit, zda v autě nezůstalo dítě nebo zvíře, byly radarové senzory rozmístěny po celé kabině, a to včetně zavazadlového prostoru.
„Nikdo se dobrovolně nerozhodne, že bude rozrušený nebo unavený, ale víme, že se to může stát,“ říká Lotta Jakobsson, senior technická specialistka na předcházení zraněním. „My všichni jsme jen lidé a roztržitost je součástí našich životů. My vás ale prostřednictvím nejmodernějších technologií podpoříme ve chvílích, kdy se necítíte nejlépe, čímž vám pomůžeme předcházet situacím, kdy byste ve voze mohli omylem zanechat ty nejmenší členy své rodiny nebo domácí mazlíčky.“
Odborníci určili, že nejlepší dobou na upozornění, že ve voze zůstaly děti nebo domácí mazlíčci, je chvíle, kdy je vůz zamykán. Kdykoli bude chtít vůz někdo zamknout, aktivuje se ještě před zamčením vnitřní radarový systém, který rozpozná, zda se ve voze nacházejí děti nebo domácí mazlíčci.
Jestliže bude uvnitř vozu detekována přítomnost nějaké osoby nebo zvířete, vůz zůstane odemčený a na displeji středové konzoly se zobrazí upozornění na nutnost zkontrolovat kabinu, protože v ním zůstal některý z členů posádky. Pokud ve voze zůstanou lidé nebo zvířata, může zůstat zapnutá klimatizace, která zvýší jejich komfort a současně pomůže předejít riziku podchlazení nebo naopak úpalu.
„Vždy jme zastávali vedoucí pozici v oblasti bezpečnosti a v ochraně životů chceme pokračovat i nadále tím, že stanovíme nové standardy automobilové bezpečnosti,“ uvádí Lotta Jakobsson. „To mimo jiné znamená, že se cítíte bezpečně a máte pocit klidu pramenící z vědomí, že je o vše postaráno. Tento typ emočního bezpečí vám pomůže užívat si život naplno a současně také předcházet tragédiím.“
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?