Americká automobilka Tesla mění strategii a místo Německa bude baterie pro elektromobily vyrábět ve Spojených státech, kde by mohla využít daňové úlevy. S odkazem na své zdroje to podle ČTK napsal americký ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ). Německý ministr hospodářství Robert Habeck ale dnes řekl, že o změně postoje americké automobilky nic neví.
WSJ ve středu napsal, že Tesla bude usilovat o přiznání daňových úlev, jimiž se administrativa prezidenta Joea Bidena snaží podpořit přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě. Německá rozhlasová stanice rbb mezitím informovala, že americký podnik dává plány na rozšíření své továrny u Berlína prozatím k ledu.
Habeck řekl, že se teď věnuje Ukrajině. "Takže na toto jsem se opravdu nedíval. Ale jak víte a možná si i pamatujete, Tesla uváděla, že státní podporu nechce, takže je to vlastně soukromý byznys," řekl Habeck. "Žádné podrobnější informace teď nemám," dodal podle agentury Reuters.
Tesla se k informacím WSJ nevyjádřila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.