Americká automobilka Tesla mění strategii a místo Německa bude baterie pro elektromobily vyrábět ve Spojených státech, kde by mohla využít daňové úlevy. S odkazem na své zdroje to podle ČTK napsal americký ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ). Německý ministr hospodářství Robert Habeck ale dnes řekl, že o změně postoje americké automobilky nic neví.
WSJ ve středu napsal, že Tesla bude usilovat o přiznání daňových úlev, jimiž se administrativa prezidenta Joea Bidena snaží podpořit přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě. Německá rozhlasová stanice rbb mezitím informovala, že americký podnik dává plány na rozšíření své továrny u Berlína prozatím k ledu.
Habeck řekl, že se teď věnuje Ukrajině. "Takže na toto jsem se opravdu nedíval. Ale jak víte a možná si i pamatujete, Tesla uváděla, že státní podporu nechce, takže je to vlastně soukromý byznys," řekl Habeck. "Žádné podrobnější informace teď nemám," dodal podle agentury Reuters.
Tesla se k informacím WSJ nevyjádřila.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?