Kia Europe potvrdila plán opětovného využívání vysloužilých akumulátorů z elektromobilů v systémech typu ‚Second Life‘ pro ukládání energie. Iniciativa je součástí celosvětového zaměření společnosti na trvalou udržitelnost.
Za tímto účelem uzavřel poskytovatel mobility partnerskou spolupráci s firemním start-upem "encore" spadajícím pod Deutsche Bahn, který v rámci Evropy zajišťuje odběr trakčních akumulátorů z elektromobilů Kia.
Trakční akumulátory z elektromobilů se rozebírají až na úroveň jednotlivých modulů, procházejí diagnostickým testováním a vyhovující moduly se následně v závislosti na zbývající kapacitě buďto využívají k výrobě nových akumulátorových systémů pro ukládání energie, nebo se recyklují.
Kia Europe se ve snaze podpořit celoevropskou iniciativu stala prvním poskytovatelem řešení udržitelné mobility, který s encore uzavřela partnerskou spolupráci. Uvedené společnosti právě v berlínském kampusu EUREF odhalily prototypové akumulátorové zařízení pro ukládání energie, složené výlučně z repasovaných akumulátorových modulů vozidel Kia e-Soul.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?