Dozorčí rada Volkswagenu na pondělním zasedání schválila plán na uvedení akcií výrobce sportovních vozů Porsche na burzu. Uvedly to včera podle ČTK tiskové agentury Reuters a DPA s odvoláním na prohlášení představenstva koncernu.
Schválení primární nabídky akcií přichází ve složité době pro investory, kdy napětí mezi Ruskem a Evropou vyvolalo energetickou krizi a velké turbulence na trhu. Poté, co dozorčí rada dala nabídce zelenou, automobilka zveřejnila záměr vstupu na burzu koncem září nebo začátkem října.
V případě, že investoři neprojeví dostatečný zájem, mohla by ale automobilka podle zdrojů nakonec i své plány na vstup na burzu stáhnout.
Očekává se, že záměr uvést akcie na burzu bude zahrnovat nabídku drobným investorům v evropských zemích, včetně Francie, Španělska a Itálie. Podle zdrojů je to pokus využít věrnou základnu fanoušků Porsche.
Volkswagen také rozhoduje, zda schválí prodej 25 procent plus jedné kmenové akcie společnosti Porsche AG firmě Porsche SE. Tím by rodiny Porsche a Piëch, které kontrolují Porsche SE, získaly blokační menšinu.
Podle rámcové dohody z února má být prodáno na trhu 25 procent prioritních akcií, což odpovídá 12,5 procentu celkového kapitálu Porsche. Podle agentury Reuters by prodej mohl vynést až 10,6 miliardy eur (261 miliard Kč). Kmenové akcie nemají být veřejně obchodovány, budou ve vlastnictví Volkswagenu a Porsche SE.
Investoři očekávají, že automobilka by mohla být oceněna na 60 miliard až 85 miliard eur. Optimističtější upozorňují na silnou značku Porsche, jiní ale zase na pokles hodnoty dalších luxusních automobilek jako Aston Martin a Ferrari. Na horní hranici odhadu by primární nabídka mohla být podle údajů společnosti Refintiv doposud největší v Německu a největší v Evropě od roku 1999.
Investoři ale také upozorňují, že v situaci, kdy evropské akcie klesají, inflace je rekordně vysoká a Rusko zastavilo dodávky plynu, je vstup na burzu nebezpečný.
Volkswagen již několikrát uvedl, že vstup Porsche na burzu je důležitý pro financování jeho přechodu na elektrifikaci, který má stát 52 miliard eur.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?