Německo od příštího roku sníží finanční podporu pro nákup elektromobilů. Vládní koalice se shodla na tom, že vzhledem k rostoucí oblibě vozidel poháněných elektřinou, nejsou takové dotace nutné, oznámil dnes podle ČTK ministr hospodářství Robert Habeck. Podle zdrojů z vlády, na které se odvolává agentura Reuters, podpora skončí úplně, jakmile se vyčerpá balík v objemu 3,4 miliardy eur (83,64 miliardy korun), který na ni byl vyčleněn v rozpočtu na příští dva roky.
"Elektromobily jsou stále oblíbenější a v dohledné budoucnosti nebudou potřebovat státní podporu," řekl Habeck.
Podle plánů vlády sociálních demokratů, Zelených a liberální FDP se od začátku příštího roku podpora pro elektromobily v ceně pod 40.000 eur sníží ze současných 6000 eur na 4500 eur a v roce 2024 na 3000 eur. Pro auta dražší než 40.000 se podpora od roku 2023 sníží z nynějších 5000 eur na 3000 eur. Pro nákup elektromobilů, které stojí více než 65.000 eur, v současnosti žádná podpora neexistuje, od roku 2024 se to bude vztahovat už na auta za 45.000 eur a více. Zcela zrušeny budou subvence na nákup služebních elektromobilů, příspěvky budou moci využívat jenom soukromníci.
Vláda také ukončí podporu nákupu plug-in hybridních vozů, které je třeba nabíjet, aby dokázaly naplno využít funkci baterie.
Prodej elektromobilů se v Německu za loňský rok oproti předloňsku téměř zdvojnásobil na 328.000, částečně právě díky státní podpoře. Na německých silnicích v současnosti jezdí více než 600.000 aut poháněných elektřinou. Po započtení hybridních vozů je jich přes milion. Podíl čistě elektrických vozidel na registraci nových automobilů činí zhruba 14 procent. Největší podíl na trhu má Volkswagen následovaný Teslou.
Šéfka Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová plánované omezení podpory kritizovala. V době rostoucích nákladů jde podle ní o nepochopitelné rozhodnutí. Nelíbí se jí ani, že na subvence nebudou mít nárok firmy kupující služební elektromobily. "Přechod na elektromobilitu je nutný ve všech typech vozového parku," řekla.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?