Německo od příštího roku sníží finanční podporu pro nákup elektromobilů. Vládní koalice se shodla na tom, že vzhledem k rostoucí oblibě vozidel poháněných elektřinou, nejsou takové dotace nutné, oznámil dnes podle ČTK ministr hospodářství Robert Habeck. Podle zdrojů z vlády, na které se odvolává agentura Reuters, podpora skončí úplně, jakmile se vyčerpá balík v objemu 3,4 miliardy eur (83,64 miliardy korun), který na ni byl vyčleněn v rozpočtu na příští dva roky.
"Elektromobily jsou stále oblíbenější a v dohledné budoucnosti nebudou potřebovat státní podporu," řekl Habeck.
Podle plánů vlády sociálních demokratů, Zelených a liberální FDP se od začátku příštího roku podpora pro elektromobily v ceně pod 40.000 eur sníží ze současných 6000 eur na 4500 eur a v roce 2024 na 3000 eur. Pro auta dražší než 40.000 se podpora od roku 2023 sníží z nynějších 5000 eur na 3000 eur. Pro nákup elektromobilů, které stojí více než 65.000 eur, v současnosti žádná podpora neexistuje, od roku 2024 se to bude vztahovat už na auta za 45.000 eur a více. Zcela zrušeny budou subvence na nákup služebních elektromobilů, příspěvky budou moci využívat jenom soukromníci.
Vláda také ukončí podporu nákupu plug-in hybridních vozů, které je třeba nabíjet, aby dokázaly naplno využít funkci baterie.
Prodej elektromobilů se v Německu za loňský rok oproti předloňsku téměř zdvojnásobil na 328.000, částečně právě díky státní podpoře. Na německých silnicích v současnosti jezdí více než 600.000 aut poháněných elektřinou. Po započtení hybridních vozů je jich přes milion. Podíl čistě elektrických vozidel na registraci nových automobilů činí zhruba 14 procent. Největší podíl na trhu má Volkswagen následovaný Teslou.
Šéfka Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerová plánované omezení podpory kritizovala. V době rostoucích nákladů jde podle ní o nepochopitelné rozhodnutí. Nelíbí se jí ani, že na subvence nebudou mít nárok firmy kupující služební elektromobily. "Přechod na elektromobilitu je nutný ve všech typech vozového parku," řekla.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.