Investoři automobilky Volkswagen mají pochybnosti kvůli plánu, podle kterého nový generální ředitel koncernu Volkswagen Group Oliver Blume bude šéfovat i výrobci sportovních vozů Porsche a bude mít na starosti vstup Porsche na burzu. Páteční oznámení koncernu, že generální ředitel Herbert Diess bude nahrazen šéfem značky Porsche Blumem, oživilo podle ČTK obavy investorů z problémů při řízení přední evropské automobilky. To má podle některých akcionářů dopad na výkon akcií, napsala agentura Reuters.
"Blume se nemůže postarat o vše, to zdůrazňuje špatné řízení společnosti ve Wolfsburgu," uvedl manažer firmy Deka Investment, která patří mezi 20 největších investorů Volkswagenu, Ingo Speich. Ve Wolfsburgu je centrála automobilové skupiny. "Pro primární nabídku akcií Porsche je to jed," dodal. Volkswagen plánuje uvést divizi sportovních vozů na burzu ve čtvrtém čtvrtletí.
Agentura Reuters již minulý týden uvedla, že pokud se Porsche rozhodne pro vstup na burzu, bude možná muset snížit cenu pro nabídku, protože ekonomické překážky narůstají. Tyto obavy ještě prohloubily otázky ohledně toho, jak Blume zvládne dvojí úlohu. Volkswagen agentuře Reuters dnes řekl, že Blume zůstane generálním ředitelem Porsche AG i po případném vstupu na burzu.
Blume a další členové vedení Porsche na nedávném setkání s investory označili případný vstup výrobce sportovních vozů na burzu za prostředek, který poskytne firmě větší nezávislost a podnikatelskou svobodu a zároveň možnost získat více peněz. Podle analytiků firem Stifel a UBS duální funkce Blumeho tuto nezávislost zpochybňuje.
"Takový dvojí mandát může existovat pouze dočasně, v nouzové situaci - dlouhodobě fungovat nebude," řekl člen německé asociace DSW, která zastupuje drobné investory, Ulrich Hocker.
Většina investorů ale v tuto chvíli neočekává odložení vstupu na burzu. Někteří ale spekulují, že Blumeho by mohl nakonec ve vedení Porsche vystřídat současný finanční šéf Lutz Meschke.
"Věříme Blumovi při řízení koncernu, ale je těžké si představit, že bude schopen dlouhodobě plnit dvojí roli, tedy řídit zájmy jako generální ředitel Porsche AG a koncernu Volkswagen," řekl analytik investiční skupiny DWS Hendrik Schmidt. Jedním z důvodů, proč rozhodnutí označil za problematické, je nedostatek nezávislých členů v dozorčí radě Volkswagenu.
Automobilka má složitou síť investorů. Největším akcionářem Volkswagen s více než polovinou hlasovacích práv je Porsche Automobil Holding SE. Meschke z Porsche je členem představenstva tohoto holdingu. Předseda představenstva Porsche SE Hans Dieter Pötsch je předsedou dozorčí rady Volkswagenu. Napětí kolem toho, kdo ve Wolfsburgu tahá za nitky, způsobilo před Diessem konec několika vedoucích pracovníků Volkswagenu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?