Investoři automobilky Volkswagen mají pochybnosti kvůli plánu, podle kterého nový generální ředitel koncernu Volkswagen Group Oliver Blume bude šéfovat i výrobci sportovních vozů Porsche a bude mít na starosti vstup Porsche na burzu. Páteční oznámení koncernu, že generální ředitel Herbert Diess bude nahrazen šéfem značky Porsche Blumem, oživilo podle ČTK obavy investorů z problémů při řízení přední evropské automobilky. To má podle některých akcionářů dopad na výkon akcií, napsala agentura Reuters.
"Blume se nemůže postarat o vše, to zdůrazňuje špatné řízení společnosti ve Wolfsburgu," uvedl manažer firmy Deka Investment, která patří mezi 20 největších investorů Volkswagenu, Ingo Speich. Ve Wolfsburgu je centrála automobilové skupiny. "Pro primární nabídku akcií Porsche je to jed," dodal. Volkswagen plánuje uvést divizi sportovních vozů na burzu ve čtvrtém čtvrtletí.
Agentura Reuters již minulý týden uvedla, že pokud se Porsche rozhodne pro vstup na burzu, bude možná muset snížit cenu pro nabídku, protože ekonomické překážky narůstají. Tyto obavy ještě prohloubily otázky ohledně toho, jak Blume zvládne dvojí úlohu. Volkswagen agentuře Reuters dnes řekl, že Blume zůstane generálním ředitelem Porsche AG i po případném vstupu na burzu.
Blume a další členové vedení Porsche na nedávném setkání s investory označili případný vstup výrobce sportovních vozů na burzu za prostředek, který poskytne firmě větší nezávislost a podnikatelskou svobodu a zároveň možnost získat více peněz. Podle analytiků firem Stifel a UBS duální funkce Blumeho tuto nezávislost zpochybňuje.
"Takový dvojí mandát může existovat pouze dočasně, v nouzové situaci - dlouhodobě fungovat nebude," řekl člen německé asociace DSW, která zastupuje drobné investory, Ulrich Hocker.
Většina investorů ale v tuto chvíli neočekává odložení vstupu na burzu. Někteří ale spekulují, že Blumeho by mohl nakonec ve vedení Porsche vystřídat současný finanční šéf Lutz Meschke.
"Věříme Blumovi při řízení koncernu, ale je těžké si představit, že bude schopen dlouhodobě plnit dvojí roli, tedy řídit zájmy jako generální ředitel Porsche AG a koncernu Volkswagen," řekl analytik investiční skupiny DWS Hendrik Schmidt. Jedním z důvodů, proč rozhodnutí označil za problematické, je nedostatek nezávislých členů v dozorčí radě Volkswagenu.
Automobilka má složitou síť investorů. Největším akcionářem Volkswagen s více než polovinou hlasovacích práv je Porsche Automobil Holding SE. Meschke z Porsche je členem představenstva tohoto holdingu. Předseda představenstva Porsche SE Hans Dieter Pötsch je předsedou dozorčí rady Volkswagenu. Napětí kolem toho, kdo ve Wolfsburgu tahá za nitky, způsobilo před Diessem konec několika vedoucích pracovníků Volkswagenu.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.