Odstupující generální ředitel německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess bude v podniku nadále působit, a to jako poradce. POdle ČTK o tom informovala v neděli agentura DPA s odvoláním na zdroje z koncernu. Volkswagen v pátek překvapivě oznámil, že Diess ve funkci generálního ředitele na začátku září skončí a na jeho místo nastoupí nynější šéf divize pro výrobu luxusních vozů Porsche Oliver Blume.
Diess měl uzavřenou pracovní smlouvu do podzimu 2025. Podle zdrojů DPA zůstane v podniku až do konce smlouvy jako poradce a bude dál pobírat mzdu. Loni si Diess ve Volkswagenu po započítání nároků na pozdější penzijní platby vydělal přes deset milionů eur (zhruba čtvrt miliardy Kč), upozornila DPA.
O odchodu třiašedesátiletého Diesse z funkce generálního ředitele se podle pátečního prohlášení podniku rozhodlo "po vzájemné dohodě“ na jednání dozorčí rady. Ta poděkovala Diessovi za jeho velké zásluhy o transformaci koncernu.
"Po opravdu stresující první polovině roku 2022 se mnozí z nás těší na zaslouženou letní dovolenou," napsal Diess na sociální síť LinkedIn před oznámením svého odchodu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.