Odstupující generální ředitel německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess bude v podniku nadále působit, a to jako poradce. POdle ČTK o tom informovala v neděli agentura DPA s odvoláním na zdroje z koncernu. Volkswagen v pátek překvapivě oznámil, že Diess ve funkci generálního ředitele na začátku září skončí a na jeho místo nastoupí nynější šéf divize pro výrobu luxusních vozů Porsche Oliver Blume.
Diess měl uzavřenou pracovní smlouvu do podzimu 2025. Podle zdrojů DPA zůstane v podniku až do konce smlouvy jako poradce a bude dál pobírat mzdu. Loni si Diess ve Volkswagenu po započítání nároků na pozdější penzijní platby vydělal přes deset milionů eur (zhruba čtvrt miliardy Kč), upozornila DPA.
O odchodu třiašedesátiletého Diesse z funkce generálního ředitele se podle pátečního prohlášení podniku rozhodlo "po vzájemné dohodě“ na jednání dozorčí rady. Ta poděkovala Diessovi za jeho velké zásluhy o transformaci koncernu.
"Po opravdu stresující první polovině roku 2022 se mnozí z nás těší na zaslouženou letní dovolenou," napsal Diess na sociální síť LinkedIn před oznámením svého odchodu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?