Odstupující generální ředitel německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess bude v podniku nadále působit, a to jako poradce. POdle ČTK o tom informovala v neděli agentura DPA s odvoláním na zdroje z koncernu. Volkswagen v pátek překvapivě oznámil, že Diess ve funkci generálního ředitele na začátku září skončí a na jeho místo nastoupí nynější šéf divize pro výrobu luxusních vozů Porsche Oliver Blume.
Diess měl uzavřenou pracovní smlouvu do podzimu 2025. Podle zdrojů DPA zůstane v podniku až do konce smlouvy jako poradce a bude dál pobírat mzdu. Loni si Diess ve Volkswagenu po započítání nároků na pozdější penzijní platby vydělal přes deset milionů eur (zhruba čtvrt miliardy Kč), upozornila DPA.
O odchodu třiašedesátiletého Diesse z funkce generálního ředitele se podle pátečního prohlášení podniku rozhodlo "po vzájemné dohodě“ na jednání dozorčí rady. Ta poděkovala Diessovi za jeho velké zásluhy o transformaci koncernu.
"Po opravdu stresující první polovině roku 2022 se mnozí z nás těší na zaslouženou letní dovolenou," napsal Diess na sociální síť LinkedIn před oznámením svého odchodu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.