Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické
Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické, foto: Volkswagen
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 29. června 2022 01:05
Sdílej:

Volkswagen dnešní světovou premiérou koncepčního vozu ID. AERO1 v Číně naznačuje podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny, která bude dynamická, výkonná a mimořádně aerodynamická. Budoucí model bude nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Jeho pokrokový, stylově vytříbený a aerodynamický design umožní velkorysou nabídku prostoru v interiéru. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh ve druhé polovině roku 2023. Rovněž na rok 2023 plánuje Volkswagen spuštění sériové výroby evropského modelu v továrně v Emdenu.

Volkswagen dnešní světovou premiérou koncepčního vozu ID. AERO1 v Číně naznačuje podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny, která bude dynamická, výkonná a mimořádně aerodynamická. Budoucí model bude nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Jeho pokrokový, stylově vytříbený a aerodynamický design umožní velkorysou nabídku prostoru v interiéru. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh ve druhé polovině roku 2023. Rovněž na rok 2023 plánuje Volkswagen spuštění sériové výroby evropského modelu v továrně v Emdenu.

„Studie ID. AERO je výhledem na dalšího člena rodiny ID. Je to vůz s emocionálním a současně velmi aerodynamickým designem, dojezdem více než 600 kilometrů a mimořádnou nabídkou prostoru v prémiovém interiéru,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „Naší strategií ACCELERATE intenzivně urychlujeme elektrifikaci naší produktové řady. Tento model bude po ID.4 naším dalším globálním vozem pro regiony Evropa, Čína a USA.“

Koncepční vůz má vnější délku téměř pět metrů. Tvary jeho karoserie byly navrženy s ohledem na zákony aerodynamiky. Střecha elegantně klesající k zádi ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,23. Modulární platforma pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen umožnila navíc vytvořit krátké převisy karoserie, dlouhý rozvor náprav a mimořádně prostorný interiér. ID. AERO disponuje výkonnou sadou lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. ID. AERO je díky kombinaci hospodárného pohonu a velmi dobrých aerodynamických vlastností ideální pro bezstarostné cestování na dlouhé vzdálenosti s dojezdem na jedno nabití až 620 kilometrů (WLTP).

Elektrická ofenziva v Číně. Studie ID. AERO má již nakročeno do sériové výroby. Volkswagen hodlá s novým modelem urychlit v Číně realizaci své elektrické ofenzivy v rámci strategie ACCELERATE. Sériová verze koncepčního vozu ID. AERO bude po modelech ID.33, ID.43 a ID.63 již čtvrtou zcela elektrickou modelovou řadou v Číně. Její prodej bude zahájen ve druhém pololetí 2023. Značka Volkswagen usiluje o to, aby se díky regionální strategii stala v Číně vedoucím poskytovatelem trvale udržitelných automobilů. Již v roce 2030 má mít nejméně každý druhý vůz prodaný v Číně plně elektrický pohon.

Volkswagen na své „Way to ZERO“  zintenzivňuje elektrifikační ofenzivu na celém světě. Sériová verze studie ID. AERO bude proto nabízena globálně – kromě Číny také v Evropě a Severní Americe – jako nový vrcholný model rodiny ID.

Elegantní design s vytříbenou aerodynamikou, obvodovou světelnou lištou a metalickým lakem. Design koncepčního vozu ID. AERO poprvé přenáší designový styl rodiny ID. na limuzínu v segmentu vyšší střední třídy. Optimální obtékání karoserie vzduchem zajišťuje aerodynamicky tvarovaná přední a střešní partie. Klidné proudění vzduchu za vozem zajišťuje odtoková hrana na zádi. Sportovní 22“ kola mají dvoubarevný design ve stylu turbíny a dokonale vyplňují podběhy kol. Klasické kliky dveří jsou nahrazeny osvětlenými dotykovými plochami, které snižují aerodynamický odpor vzduchu. V horní části siluety je design charakterizován výraznou linií „Tornádo“ a k zádi klesající střechou. Nad linií „Tornádo“ má studie ID. AERO výraznou ramenní partii. Důmyslné tvarové řešení elektricky poháněnou limuzínu vizuálně snižuje a propůjčuje jí dynamiku.

Studie ID. AERO je lakována světle modrým metalickým odstínem Polar Light Blue, jehož barevné pigmenty způsobují při specifickém dopadu světla zlatavé odlesky. Leskle černá střecha vytváří kontrast k tělesu karoserie.

Příď je charakterizována pro rodinu ID. typicky utvářenými voštinovými strukturami („ID. Honeycombs“). V oblasti nárazníku je horizontálně rozdělena na dvě části a zásadně definuje styl designu studie ID. AERO. Její vzhled je nezaměnitelný také díky úzké, obvodové světelné liště vycházející na levé a pravé straně z osvětleného loga VW a pokračující nad inovativními světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“ přes čelní partii do blatníků a boční partie. Světelná lišta vizuálně pokračuje s přerušeními až k zadní partii. Dominantní záď nese nápadný tmavý světelný pruh a zadní sdružené svítilny LED s voštinovou strukturou, které vyzařují exkluzivitu.

ID. AERO ukazuje rozmanitost platformy MEB. ID. AERO dokládá flexibilitu výhradně elektrické platformy MEB koncernu Volkswagen, kterou je možné přizpůsobit pro vozidla různých tvarů a velikostí. MEB lze využít napříč segmenty od kompaktních crossoverů přes SUV a MPV až po prostornou limuzínu. ID. AERO na základě platformy MEB tak umožní rodině ID vstoupit do segmentu limuzín střední třídy. MEB kromě toho kompletně využívá potenciál elektromobility a nabízí dlouhý dojezd, nejvyšší úroveň digitálního síťového propojení a možnost bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air Update).

Výroba evropské verze v Emdenu. Výroba sériové verze studie ID. AERO pro Evropu bude zahájena v roce 2023 v továrně Emden. Jako jeden z prvních dolnosaských výrobních závodů značky Volkswagen tohoto druhu přispěje Emden velkosériovou výrobou elektromobilů zásadním způsobem k elektrifikaci produktové řady a snižování emisí CO2 kompletní flotily nových vozů.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.