Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 29. června 2022, 01:05 Google+

Volkswagen dnešní světovou premiérou koncepčního vozu ID. AERO1 v Číně naznačuje podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny, která bude dynamická, výkonná a mimořádně aerodynamická. Budoucí model bude nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Jeho pokrokový, stylově vytříbený a aerodynamický design umožní velkorysou nabídku prostoru v interiéru. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh ve druhé polovině roku 2023. Rovněž na rok 2023 plánuje Volkswagen spuštění sériové výroby evropského modelu v továrně v Emdenu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen dnešní světovou premiérou koncepčního vozu ID. AERO1 v Číně naznačuje podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny, která bude dynamická, výkonná a mimořádně aerodynamická. Budoucí model bude nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Jeho pokrokový, stylově vytříbený a aerodynamický design umožní velkorysou nabídku prostoru v interiéru. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh ve druhé polovině roku 2023. Rovněž na rok 2023 plánuje Volkswagen spuštění sériové výroby evropského modelu v továrně v Emdenu.

img-responsive

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické | foto: Volkswagen

„Studie ID. AERO je výhledem na dalšího člena rodiny ID. Je to vůz s emocionálním a současně velmi aerodynamickým designem, dojezdem více než 600 kilometrů a mimořádnou nabídkou prostoru v prémiovém interiéru,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „Naší strategií ACCELERATE intenzivně urychlujeme elektrifikaci naší produktové řady. Tento model bude po ID.4 naším dalším globálním vozem pro regiony Evropa, Čína a USA.“

img-responsive

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické | foto: Volkswagen

Koncepční vůz má vnější délku téměř pět metrů. Tvary jeho karoserie byly navrženy s ohledem na zákony aerodynamiky. Střecha elegantně klesající k zádi ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,23. Modulární platforma pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen umožnila navíc vytvořit krátké převisy karoserie, dlouhý rozvor náprav a mimořádně prostorný interiér. ID. AERO disponuje výkonnou sadou lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. ID. AERO je díky kombinaci hospodárného pohonu a velmi dobrých aerodynamických vlastností ideální pro bezstarostné cestování na dlouhé vzdálenosti s dojezdem na jedno nabití až 620 kilometrů (WLTP).

img-responsive

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické | foto: Volkswagen

Elektrická ofenziva v Číně. Studie ID. AERO má již nakročeno do sériové výroby. Volkswagen hodlá s novým modelem urychlit v Číně realizaci své elektrické ofenzivy v rámci strategie ACCELERATE. Sériová verze koncepčního vozu ID. AERO bude po modelech ID.33, ID.43 a ID.63 již čtvrtou zcela elektrickou modelovou řadou v Číně. Její prodej bude zahájen ve druhém pololetí 2023. Značka Volkswagen usiluje o to, aby se díky regionální strategii stala v Číně vedoucím poskytovatelem trvale udržitelných automobilů. Již v roce 2030 má mít nejméně každý druhý vůz prodaný v Číně plně elektrický pohon.

Volkswagen na své „Way to ZERO“  zintenzivňuje elektrifikační ofenzivu na celém světě. Sériová verze studie ID. AERO bude proto nabízena globálně – kromě Číny také v Evropě a Severní Americe – jako nový vrcholný model rodiny ID.

Elegantní design s vytříbenou aerodynamikou, obvodovou světelnou lištou a metalickým lakem. Design koncepčního vozu ID. AERO poprvé přenáší designový styl rodiny ID. na limuzínu v segmentu vyšší střední třídy. Optimální obtékání karoserie vzduchem zajišťuje aerodynamicky tvarovaná přední a střešní partie. Klidné proudění vzduchu za vozem zajišťuje odtoková hrana na zádi. Sportovní 22“ kola mají dvoubarevný design ve stylu turbíny a dokonale vyplňují podběhy kol. Klasické kliky dveří jsou nahrazeny osvětlenými dotykovými plochami, které snižují aerodynamický odpor vzduchu. V horní části siluety je design charakterizován výraznou linií „Tornádo“ a k zádi klesající střechou. Nad linií „Tornádo“ má studie ID. AERO výraznou ramenní partii. Důmyslné tvarové řešení elektricky poháněnou limuzínu vizuálně snižuje a propůjčuje jí dynamiku.

Studie ID. AERO je lakována světle modrým metalickým odstínem Polar Light Blue, jehož barevné pigmenty způsobují při specifickém dopadu světla zlatavé odlesky. Leskle černá střecha vytváří kontrast k tělesu karoserie.

Příď je charakterizována pro rodinu ID. typicky utvářenými voštinovými strukturami („ID. Honeycombs“). V oblasti nárazníku je horizontálně rozdělena na dvě části a zásadně definuje styl designu studie ID. AERO. Její vzhled je nezaměnitelný také díky úzké, obvodové světelné liště vycházející na levé a pravé straně z osvětleného loga VW a pokračující nad inovativními světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“ přes čelní partii do blatníků a boční partie. Světelná lišta vizuálně pokračuje s přerušeními až k zadní partii. Dominantní záď nese nápadný tmavý světelný pruh a zadní sdružené svítilny LED s voštinovou strukturou, které vyzařují exkluzivitu.

ID. AERO ukazuje rozmanitost platformy MEB. ID. AERO dokládá flexibilitu výhradně elektrické platformy MEB koncernu Volkswagen, kterou je možné přizpůsobit pro vozidla různých tvarů a velikostí. MEB lze využít napříč segmenty od kompaktních crossoverů přes SUV a MPV až po prostornou limuzínu. ID. AERO na základě platformy MEB tak umožní rodině ID vstoupit do segmentu limuzín střední třídy. MEB kromě toho kompletně využívá potenciál elektromobility a nabízí dlouhý dojezd, nejvyšší úroveň digitálního síťového propojení a možnost bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air Update).

Výroba evropské verze v Emdenu. Výroba sériové verze studie ID. AERO pro Evropu bude zahájena v roce 2023 v továrně Emden. Jako jeden z prvních dolnosaských výrobních závodů značky Volkswagen tohoto druhu přispěje Emden velkosériovou výrobou elektromobilů zásadním způsobem k elektrifikaci produktové řady a snižování emisí CO2 kompletní flotily nových vozů.

Vytisknout

Diskuze: Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud