Elektrické a hybridní modely by se měly do roku 2030 ve společnosti Ferrari na celkovém prodeji aut podílet z 80 procent. Italská automobilka podle ČTK uvedla, že do roku 2026 plánuje investovat 4,4 miliardy eur (108,9 miliardy Kč), převážně do vývoje nových produktů. Italský výrobce luxusních sportovních vozů minulý čtvrtek investorům představil nový strategický plán.
"Věříme, že můžeme využít elektrický motor ke zvýšení výkonu našich aut," konstatoval šéf společnosti Benedetto Vigna. Potvrdil, že italská automobilka plánuje uvést na trh svůj první elektrický model v roce 2025. V letech 2023 až 2026 představí 15 nových modelů a předseda správní rady John Elkann uvedl, že přechod na vozy poháněné elektřinou firmě umožní vyrábět ještě jedinečnější auta.
Ferrari očekává, že v roce 2025 budou plně elektrické vozy tvořit pět procent prodeje aut, v roce 2030 by to mělo být 40 procent, uvedl Vigna. Podíl hybridních modelů by se měl z 20 procent v roce 2021 zvýšit na 55 procent v roce 2025 a poté klesnout na 40 procent v roce 2030.
Automobilka bude pro své elektrické modely vyvíjet a vyrábět vlastní elektromotory, elektronické střídače a baterie na nové montážní lince ve svém závodě v italském Maranellu. Ty z komponentů, které nepovažuje za klíčové, bude zadávat partnerům.
Italská automobilka nedávno ve své centrále ve městě Maranello v severní Itálii hostila několik odborníků na umělou inteligenci, kteří chtěli Ferrari přesvědčit o tom, proč by mělo vzít autonomní řízení na milost. Vigna je místo toho pozval, aby se projeli ve Ferrari na závodním okruhu Fiorano, kde firma testuje své vozy.
"Svezli se s naším testovacím jezdcem, a když z Ferrari vystoupili, řekli mi 'OK, Benedetto, naše prezentace je k ničemu'," řekl novinářům Vigna.
Dodal, že Ferrari bude ve svých vozech i nadále používat technologii asistence řidiče, ale nikdy nenasadí funkce pátého stupně automatizace, kdy vozy mohou fungovat bez zásahu člověka. "Žádný zákazník nebude utrácet peníze za počítač v autě, aby si užil jízdu," uvedl Vigna v rozhovoru s televizí Bloomberg.
Cena akcií Ferrari se za poslední rok téměř nezměnila. Index evropského automobilového průmyslu za tu dobu odepsal 18 procent, zatímco index luxusních aut v tomto období klesl o 13 procent.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?