Americký výrobce elektromobilů Tesla zvyšuje podle ČTK ve Spojených státech ceny všech svých aut. Například Model Y Long-Range stojí 65.990 dolarů (1,57 milionu Kč), což je proti dosavadní ceně nárůst o 4,7 procenta. Ukazují to ceny, které k dnešku firma uvádí na svém webu. Základní cena vozidla činí 67.990 USD (téměř 1,62 milionu Kč). V situaci, kdy se odvětví potýká s problémy v dodavatelských řetězcích, to není první zdražení. Přispívá k němu i růst cen surovin.
Tesla už dříve posunula termín dodání některých aut s delším dojezdem určených pro americký trh až o jeden měsíc. Tesla, podobně jako další automobilky, se potýká s vysokým růstem cen surovin, které při výrobě používá. Je to například hliník.
Šéf Tesly Elon Musk v posledních týdnech varoval před rizikem hospodářské recese. Začátkem tohoto měsíce řekl, že má "super špatný pocit" z ekonomiky a v interním e-mailu manažerům podle agentury Reuters oznámil, že Tesla bude muset propouštět.
U vozu Model Y Long-Range pro Českou republiku Tesla k dnešku uvádí cenu 1,749.990 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?