Americký výrobce elektromobilů Tesla zvyšuje podle ČTK ve Spojených státech ceny všech svých aut. Například Model Y Long-Range stojí 65.990 dolarů (1,57 milionu Kč), což je proti dosavadní ceně nárůst o 4,7 procenta. Ukazují to ceny, které k dnešku firma uvádí na svém webu. Základní cena vozidla činí 67.990 USD (téměř 1,62 milionu Kč). V situaci, kdy se odvětví potýká s problémy v dodavatelských řetězcích, to není první zdražení. Přispívá k němu i růst cen surovin.
Tesla už dříve posunula termín dodání některých aut s delším dojezdem určených pro americký trh až o jeden měsíc. Tesla, podobně jako další automobilky, se potýká s vysokým růstem cen surovin, které při výrobě používá. Je to například hliník.
Šéf Tesly Elon Musk v posledních týdnech varoval před rizikem hospodářské recese. Začátkem tohoto měsíce řekl, že má "super špatný pocit" z ekonomiky a v interním e-mailu manažerům podle agentury Reuters oznámil, že Tesla bude muset propouštět.
U vozu Model Y Long-Range pro Českou republiku Tesla k dnešku uvádí cenu 1,749.990 korun.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.