Porsche a jeho zákaznické týmy se o tomto víkendu budou ucházet o celkové vítězství ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu. Představí se zde 8 vozů Porsche 911 GT3 R a tým Manthey zde bude obhajovat titul.
Legendární 24hodinovka v pohoří Eifel slaví 50. výročí a je považován za jednu z největších výzev motorsportu na světě. Jedno kolo dlouhé 25,378 km je kombinací Severní smyčky a okruhu Grand Prix. Závodní vozy Porsche opět mají lví podíl na startovním roštu: 46 vozů stuttgartského výrobce sportovních vozů se v sobotu od 16:00 utká v této vytrvalostní klasice. Žádný jiný producent není ve 138členném startovním poli zastoupen hojněji než Porsche.
V loňském roce si zákaznický tým Manthey připsal sedmé vítězství na eifelské klasice. O volant vozu 911 GT 3 „Grello“ se tehdy dělili tovární jezdci Kévin Estre (Francie), Michael Christensen (Dánsko) a Matteo Cairoli (Francie). Pro letošní jubilejní 24hodinový závod dali rekordní vítězové z Mauspathu opět dohromady impozantní posádku ve svém voze se startovním číslem 1: Estre a Christiansen budou sdílet zelenožlutý speciál se svými továrními kolegy Frédéricem Makowieckim (Francie) a Laurensem Vanthoornem (Belgie). Kromě Manthey mají klientské týmy Huber Motorsport, KCMG a Toksport WRT každý vůz GT3 z Weissachu. Dinamic Motorsport a Falken Motorsports mají zastoupení po dvou vozech z 500+PS Nine-Elevens.
„Zelené peklo nám letos opět ztížilo přípravu na 24hodinový závod: zrušení druhého podniku seriálu vytrvalostních závodů Nürburgring Endurance Series a jednoho z testovacích dnů kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám (mokro i led na závodní dráze) nás stálo důležitý čas na trati. V tuto chvíli je důležitější než kdy jindy úzce spolupracovat s dalšími týmy a sdílet informace,“ vysvětluje Sebastian Golz, projektový manažer Porsche 911 GT3 R. „Naší prioritou je, aby se do rozhodující top kvalifikace dostalo více vozů Porsche. Diváci se konečně mohou vrátit na trať, takže se všichni moc těšíme na první vrchol závodního víkendu – individuální časovku.
V předchozích dvou kvalifikačních závodech na 24hodinovku na Nürburgringu, stejně jako v prvních dvou podnicích vytrvalostní série Nürburgring Endurance Series, dostali závodníci šanci skočit přímo do závěrečných individuálních časovek o prvních 19 pozic na startovním roštu: stejně jako vozy 911 GT3 R od Manthey a Huber Motorsport, které si již zajistily místo na provizorní startovní listině pro klíčovou druhou část Top kvalifikace. V Top-Qualification 1 mají obě Porsche týmů Dinamic Motorsport a Falken Motorsports, stejně jako zázaznické týmy KCMG a Toksport WRT, stále šanci získat místo v závěrečné „přestřelce“. Ve dvou segmentech Top kvalifikace v pátek večer pak můžou všichni závodníci vytěžit maximum z jízdy během dvou měřených kol na legendární Norschleife a zajet svůj nejlepší čas.
Téměř třetina startovního pole řídí Porsche
Čtyřiadvacetihodinová klasika na nejdelší a nejnáročnější trati světa je vrcholem motoristické závodní sezóny. Všech 138 vozů ve 22 třídách tvoří startovní listinu prestižní akce na Severní smyčce Nürburgringu. „V jubilejním roce 24hodinového závodu je Porsche zastoupeno více než 40 vozidly, což je z nás opět dělá největší kontingent,“ zdůrazňuje Michael Dresier, obchodní ředitel Porsche Motorsport. „Naši zákazníci používají různé typy a varianty v deseti různých třídách věří v potenciál a sílu našich produktů. Téměř každé třetí závodní auto má zde znak Porsche. Jsme z toho upřímně nadšení a rád bych všech poděkoval za důvěru v naši značku.“
Historie Porsche ve 24hodinovce
Úspěšný příběh Porsche na závodě Eifel classic, který se koná od roku 1970, čítá 13 vítězství. V roce 1976 dosáhli Fritz Müller, Herbert Hechler a Karl-Heinz Quirin prvního vítězství pro stuttgartskou značku za volantem Porsche 911 Carrera 3.0. V následujících dvou letech se 911 Carrera RS ukázala jako neporazitelná. V roce 1988 byl tým Dören Motorsport nejrychlejší s vozem 911 Carrera RSR, opět let později triumfoval tým Konrad Motorsport. V roce 2000 Phoenix Racing oslavil se speciálem 911 GT3 R vítězství. Krátce na to zahájil tým Manthey svou bezpříkladnou vítěznou šňůru: tým z Mauspathu dosáhl čtyř po sobě jdoucích celkových triumfů v letech 2006 až 2009, následovaných dalšími prvenstvími v letech 2011 a 2018. V roce 2021 Manthey navázal na svůj rekord nejúspěšnějšího týmu na Nürburgringu svým sedmým celkovým vítězstvím.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.