Porsche a jeho zákaznické týmy se o tomto víkendu budou ucházet o celkové vítězství ve 24hodinovém závodě na Nürburgringu. Představí se zde 8 vozů Porsche 911 GT3 R a tým Manthey zde bude obhajovat titul.
Legendární 24hodinovka v pohoří Eifel slaví 50. výročí a je považován za jednu z největších výzev motorsportu na světě. Jedno kolo dlouhé 25,378 km je kombinací Severní smyčky a okruhu Grand Prix. Závodní vozy Porsche opět mají lví podíl na startovním roštu: 46 vozů stuttgartského výrobce sportovních vozů se v sobotu od 16:00 utká v této vytrvalostní klasice. Žádný jiný producent není ve 138členném startovním poli zastoupen hojněji než Porsche.
V loňském roce si zákaznický tým Manthey připsal sedmé vítězství na eifelské klasice. O volant vozu 911 GT 3 „Grello“ se tehdy dělili tovární jezdci Kévin Estre (Francie), Michael Christensen (Dánsko) a Matteo Cairoli (Francie). Pro letošní jubilejní 24hodinový závod dali rekordní vítězové z Mauspathu opět dohromady impozantní posádku ve svém voze se startovním číslem 1: Estre a Christiansen budou sdílet zelenožlutý speciál se svými továrními kolegy Frédéricem Makowieckim (Francie) a Laurensem Vanthoornem (Belgie). Kromě Manthey mají klientské týmy Huber Motorsport, KCMG a Toksport WRT každý vůz GT3 z Weissachu. Dinamic Motorsport a Falken Motorsports mají zastoupení po dvou vozech z 500+PS Nine-Elevens.
„Zelené peklo nám letos opět ztížilo přípravu na 24hodinový závod: zrušení druhého podniku seriálu vytrvalostních závodů Nürburgring Endurance Series a jednoho z testovacích dnů kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám (mokro i led na závodní dráze) nás stálo důležitý čas na trati. V tuto chvíli je důležitější než kdy jindy úzce spolupracovat s dalšími týmy a sdílet informace,“ vysvětluje Sebastian Golz, projektový manažer Porsche 911 GT3 R. „Naší prioritou je, aby se do rozhodující top kvalifikace dostalo více vozů Porsche. Diváci se konečně mohou vrátit na trať, takže se všichni moc těšíme na první vrchol závodního víkendu – individuální časovku.
V předchozích dvou kvalifikačních závodech na 24hodinovku na Nürburgringu, stejně jako v prvních dvou podnicích vytrvalostní série Nürburgring Endurance Series, dostali závodníci šanci skočit přímo do závěrečných individuálních časovek o prvních 19 pozic na startovním roštu: stejně jako vozy 911 GT3 R od Manthey a Huber Motorsport, které si již zajistily místo na provizorní startovní listině pro klíčovou druhou část Top kvalifikace. V Top-Qualification 1 mají obě Porsche týmů Dinamic Motorsport a Falken Motorsports, stejně jako zázaznické týmy KCMG a Toksport WRT, stále šanci získat místo v závěrečné „přestřelce“. Ve dvou segmentech Top kvalifikace v pátek večer pak můžou všichni závodníci vytěžit maximum z jízdy během dvou měřených kol na legendární Norschleife a zajet svůj nejlepší čas.
Téměř třetina startovního pole řídí Porsche
Čtyřiadvacetihodinová klasika na nejdelší a nejnáročnější trati světa je vrcholem motoristické závodní sezóny. Všech 138 vozů ve 22 třídách tvoří startovní listinu prestižní akce na Severní smyčce Nürburgringu. „V jubilejním roce 24hodinového závodu je Porsche zastoupeno více než 40 vozidly, což je z nás opět dělá největší kontingent,“ zdůrazňuje Michael Dresier, obchodní ředitel Porsche Motorsport. „Naši zákazníci používají různé typy a varianty v deseti různých třídách věří v potenciál a sílu našich produktů. Téměř každé třetí závodní auto má zde znak Porsche. Jsme z toho upřímně nadšení a rád bych všech poděkoval za důvěru v naši značku.“
Historie Porsche ve 24hodinovce
Úspěšný příběh Porsche na závodě Eifel classic, který se koná od roku 1970, čítá 13 vítězství. V roce 1976 dosáhli Fritz Müller, Herbert Hechler a Karl-Heinz Quirin prvního vítězství pro stuttgartskou značku za volantem Porsche 911 Carrera 3.0. V následujících dvou letech se 911 Carrera RS ukázala jako neporazitelná. V roce 1988 byl tým Dören Motorsport nejrychlejší s vozem 911 Carrera RSR, opět let později triumfoval tým Konrad Motorsport. V roce 2000 Phoenix Racing oslavil se speciálem 911 GT3 R vítězství. Krátce na to zahájil tým Manthey svou bezpříkladnou vítěznou šňůru: tým z Mauspathu dosáhl čtyř po sobě jdoucích celkových triumfů v letech 2006 až 2009, následovaných dalšími prvenstvími v letech 2011 a 2018. V roce 2021 Manthey navázal na svůj rekord nejúspěšnějšího týmu na Nürburgringu svým sedmým celkovým vítězstvím.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.