Šéf odborů Škody promluvil o projektu Trinity

ČTK / AutoRoad.cz, 27. května 2022, 01:09 Google+

Předělání továren automobilky Škoda Auto na elektromobilitu se neobejde bez zásadního omezení výroby, řekl pro čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář podle ČTK předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Předělání továren na výrobu vozů s elektrickým pohonem nese název Trinity, podílí se na něm celý koncern Volskwagen. Podle Povšíka bude nutné hlídat počet zaměstnanců, aby nenastalo hromadné propouštění. Přesný scénář přestavby závodů ale zatím není jasný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Designová skica poodhaluje novou Škodu Enyaq Coupé iV

Designová skica poodhaluje novou Škodu Enyaq Coupé iV | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Povšík chce být každý týden v kontaktu s předsedkyní Rady zaměstnanců Volkswagen Danielou Cavalloovou, se kterou hodlá řešit všechny potřebné záležitosti v předstihu. "Protože tak složitou situaci, která nás čeká, nikdo z nás ještě nezažil. Jedná se o projekt Trinity - předělání našich továren na kompletní e-mobilitu. To znamená: všechna zařízení demontovat, odvézt, změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti a případně je nahradit," uvedl Povšík.

Dalším kritickým momentem budou podle Povšíka komponenty pro výrobu elektromobilů, jejich přerozdělení v koncernu Volkswagen a přidělení Gigafactory, tedy velké továrny na baterie, která by mohla v Česku vzniknout.

Škoda Auto již zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Mladoboleslavský hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250.000 bateriových systémů ročně.

Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude firma v příštích letech pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.

Vytisknout

Diskuze: Šéf odborů Škody promluvil o projektu Trinity

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, den druhý

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Volkswagen si věří a označil automobilku, které jde po krku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  2. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  3. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  4. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  5. Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud