Předělání továren automobilky Škoda Auto na elektromobilitu se neobejde bez zásadního omezení výroby, řekl pro čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář podle ČTK předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Předělání továren na výrobu vozů s elektrickým pohonem nese název Trinity, podílí se na něm celý koncern Volskwagen. Podle Povšíka bude nutné hlídat počet zaměstnanců, aby nenastalo hromadné propouštění. Přesný scénář přestavby závodů ale zatím není jasný.
Povšík chce být každý týden v kontaktu s předsedkyní Rady zaměstnanců Volkswagen Danielou Cavalloovou, se kterou hodlá řešit všechny potřebné záležitosti v předstihu. "Protože tak složitou situaci, která nás čeká, nikdo z nás ještě nezažil. Jedná se o projekt Trinity - předělání našich továren na kompletní e-mobilitu. To znamená: všechna zařízení demontovat, odvézt, změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti a případně je nahradit," uvedl Povšík.
Dalším kritickým momentem budou podle Povšíka komponenty pro výrobu elektromobilů, jejich přerozdělení v koncernu Volkswagen a přidělení Gigafactory, tedy velké továrny na baterie, která by mohla v Česku vzniknout.
Škoda Auto již zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Mladoboleslavský hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250.000 bateriových systémů ročně.
Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.
Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude firma v příštích letech pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.