Šéf odborů Škody promluvil o projektu Trinity

ČTK / AutoRoad.cz, 27. května 2022, 01:09 Google+

Předělání továren automobilky Škoda Auto na elektromobilitu se neobejde bez zásadního omezení výroby, řekl pro čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář podle ČTK předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Předělání továren na výrobu vozů s elektrickým pohonem nese název Trinity, podílí se na něm celý koncern Volskwagen. Podle Povšíka bude nutné hlídat počet zaměstnanců, aby nenastalo hromadné propouštění. Přesný scénář přestavby závodů ale zatím není jasný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Designová skica poodhaluje novou Škodu Enyaq Coupé iV

Designová skica poodhaluje novou Škodu Enyaq Coupé iV | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Povšík chce být každý týden v kontaktu s předsedkyní Rady zaměstnanců Volkswagen Danielou Cavalloovou, se kterou hodlá řešit všechny potřebné záležitosti v předstihu. "Protože tak složitou situaci, která nás čeká, nikdo z nás ještě nezažil. Jedná se o projekt Trinity - předělání našich továren na kompletní e-mobilitu. To znamená: všechna zařízení demontovat, odvézt, změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti a případně je nahradit," uvedl Povšík.

Dalším kritickým momentem budou podle Povšíka komponenty pro výrobu elektromobilů, jejich přerozdělení v koncernu Volkswagen a přidělení Gigafactory, tedy velké továrny na baterie, která by mohla v Česku vzniknout.

Škoda Auto již zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Mladoboleslavský hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250.000 bateriových systémů ročně.

Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude firma v příštích letech pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.

Vytisknout

Diskuze: Šéf odborů Škody promluvil o projektu Trinity

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

Tesla Model Y

Mají zachránit planetu, přitom už tak drahé Tesly ještě přitvrdily

Toyota Compact Cruiser EV

Elektrický teréňák Compact Cruiser EV od Toyoty získal designovou cenu

Volkswagen Caddy 4Motion

Test: Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – kříženec dodávky a MPV s pohonem všech kol

Ford

Ani Fordu se svolávací akce nevyhnuly. Tři miliony aut musí do servisu

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Volkswagen si věří a označil automobilku, které jde po krku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  2. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud