Předělání továren automobilky Škoda Auto na elektromobilitu se neobejde bez zásadního omezení výroby, řekl pro čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář podle ČTK předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Předělání továren na výrobu vozů s elektrickým pohonem nese název Trinity, podílí se na něm celý koncern Volskwagen. Podle Povšíka bude nutné hlídat počet zaměstnanců, aby nenastalo hromadné propouštění. Přesný scénář přestavby závodů ale zatím není jasný.
Povšík chce být každý týden v kontaktu s předsedkyní Rady zaměstnanců Volkswagen Danielou Cavalloovou, se kterou hodlá řešit všechny potřebné záležitosti v předstihu. "Protože tak složitou situaci, která nás čeká, nikdo z nás ještě nezažil. Jedná se o projekt Trinity - předělání našich továren na kompletní e-mobilitu. To znamená: všechna zařízení demontovat, odvézt, změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti a případně je nahradit," uvedl Povšík.
Dalším kritickým momentem budou podle Povšíka komponenty pro výrobu elektromobilů, jejich přerozdělení v koncernu Volkswagen a přidělení Gigafactory, tedy velké továrny na baterie, která by mohla v Česku vzniknout.
Škoda Auto již zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Mladoboleslavský hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250.000 bateriových systémů ročně.
Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.
Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude firma v příštích letech pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.