Mimořádně vzácný exemplář závodního automobilu Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se na soukromé aukci podle sdělení ČTK prodal za 135 milionů eur (3,3 miliardy Kč). Stal se tak nejdražším prodaným automobilem všech dob, oznámila automobilka. Na světě existují pouze dva takové vozy.
Aukce se konala v utajení už 5. května v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu, firma o ní ale informovala až teď. Aukci zajistila kanadská společnost RM Sotheby's, která se specializuje právě na sběratelské automobily.
Vítěznou nabídku podal britský sběratel aut Simon Kidston, který ale postupoval podle pokynů jiného zájemce. Ten jako skutečný vítěz aukce zůstal v anonymitě. Kidston, který je mimo jiné i poradcem, komentátorem a novinářem, německou automobilku rok a půl přesvědčoval, aby vůz prodala.
Dosavadní rekord u auta prodaného v aukci držel vůz Ferrari 250 GTO z roku 1962, který se před čtyřmi lety prodal za 48,5 milionu dolarů. Rekord u auta prodaného soukromě činil 70 milionů dolarů a týkal se vozu Ferrari GTO z roku 1963, uvedl server CNBC.
O prodeji už ve čtvrtek informoval server Hagerty Insider. Aukce se konala za mimořádných okolností, vstup na ni měli pouze vybraní sběratelé a zákazníci Mercedes-Benz.
Prodané coupé Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut je jedním ze dvou takových aut, která byla v roce 1955 vyrobena, a je považováno za jeden z nejvíce ceněných automobilů. Vůz je výsledkem práce týmu designérů, který se v Mercedesu specializoval na závodní auta. V jeho názvu je příjmení hlavního konstruktéra Rudolfa Uhlenhauta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?