Počet sportovních vozů italské značky Ferrari na českých silnicích se za posledních pět let zvýšil o 60 procent a přiblížil se hranici 1200 kusů. Jejich průměrné stáří je 15,2 roku, což kopíruje stav celého tuzemského vozového parku, sdělil ČTK nezávislý analytik Antonín Šípek. Od představení prvního vozu značky uplyne ve středu 75 let.
Mezi nejrozšířenější modely podle údajů z registru vozidel patří osmiválec Ferrari 430, tedy nástupce populární 360tky Modena, s motorem o objemu 4,3 litru a výkonem 490 koní. Následují navazující modely 458 a 488. Mezi dvanáctiválci má nejvíce registrací GTB 599 Fiorano.
V českých garážích se ale nacházejí i vozy z limitovaných sérií, jako je model Enzo či ikonické F40. V Česku podle dovozce našel majitele i jeden z nejdražších modelů poslední doby, LaFerrari Aperta, s cenou začínající na 41 milionech Kč.
Velká část zákazníků v Česku si v současnosti vozy Ferrari pořizuje i jako investiční zboží. Modely, jejichž hodnota v čase stoupá, jsou většinou vozy z limitovaných sérií, které továrna v Maranellu vyrábí ke konkrétním příležitostem.
V současnosti se v tuzemsku nabízí na prodej téměř stovka ojetých ferrari. Začínají s cenou na přibližně 1,5 milionu Kč. Nejdražší nabízený vůz je zrestaurované 250 GT Berlinetta Lusso z roku 1963 za 76,7 milionu Kč.
Za první čtyři měsíce letošního roku si Češi koupili 37 nových Ferrari, což je o sedm více než ve stejném období loni. Dovoz ojetých aut této značky se zvýšil o devět na 32 vozů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?