Počet sportovních vozů italské značky Ferrari na českých silnicích se za posledních pět let zvýšil o 60 procent a přiblížil se hranici 1200 kusů. Jejich průměrné stáří je 15,2 roku, což kopíruje stav celého tuzemského vozového parku, sdělil ČTK nezávislý analytik Antonín Šípek. Od představení prvního vozu značky uplyne ve středu 75 let.
Mezi nejrozšířenější modely podle údajů z registru vozidel patří osmiválec Ferrari 430, tedy nástupce populární 360tky Modena, s motorem o objemu 4,3 litru a výkonem 490 koní. Následují navazující modely 458 a 488. Mezi dvanáctiválci má nejvíce registrací GTB 599 Fiorano.
V českých garážích se ale nacházejí i vozy z limitovaných sérií, jako je model Enzo či ikonické F40. V Česku podle dovozce našel majitele i jeden z nejdražších modelů poslední doby, LaFerrari Aperta, s cenou začínající na 41 milionech Kč.
Velká část zákazníků v Česku si v současnosti vozy Ferrari pořizuje i jako investiční zboží. Modely, jejichž hodnota v čase stoupá, jsou většinou vozy z limitovaných sérií, které továrna v Maranellu vyrábí ke konkrétním příležitostem.
V současnosti se v tuzemsku nabízí na prodej téměř stovka ojetých ferrari. Začínají s cenou na přibližně 1,5 milionu Kč. Nejdražší nabízený vůz je zrestaurované 250 GT Berlinetta Lusso z roku 1963 za 76,7 milionu Kč.
Za první čtyři měsíce letošního roku si Češi koupili 37 nových Ferrari, což je o sedm více než ve stejném období loni. Dovoz ojetých aut této značky se zvýšil o devět na 32 vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?