Počet sportovních vozů italské značky Ferrari na českých silnicích se za posledních pět let zvýšil o 60 procent a přiblížil se hranici 1200 kusů. Jejich průměrné stáří je 15,2 roku, což kopíruje stav celého tuzemského vozového parku, sdělil ČTK nezávislý analytik Antonín Šípek. Od představení prvního vozu značky uplyne ve středu 75 let.
Mezi nejrozšířenější modely podle údajů z registru vozidel patří osmiválec Ferrari 430, tedy nástupce populární 360tky Modena, s motorem o objemu 4,3 litru a výkonem 490 koní. Následují navazující modely 458 a 488. Mezi dvanáctiválci má nejvíce registrací GTB 599 Fiorano.
V českých garážích se ale nacházejí i vozy z limitovaných sérií, jako je model Enzo či ikonické F40. V Česku podle dovozce našel majitele i jeden z nejdražších modelů poslední doby, LaFerrari Aperta, s cenou začínající na 41 milionech Kč.
Velká část zákazníků v Česku si v současnosti vozy Ferrari pořizuje i jako investiční zboží. Modely, jejichž hodnota v čase stoupá, jsou většinou vozy z limitovaných sérií, které továrna v Maranellu vyrábí ke konkrétním příležitostem.
V současnosti se v tuzemsku nabízí na prodej téměř stovka ojetých ferrari. Začínají s cenou na přibližně 1,5 milionu Kč. Nejdražší nabízený vůz je zrestaurované 250 GT Berlinetta Lusso z roku 1963 za 76,7 milionu Kč.
Za první čtyři měsíce letošního roku si Češi koupili 37 nových Ferrari, což je o sedm více než ve stejném období loni. Dovoz ojetých aut této značky se zvýšil o devět na 32 vozů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?