Ikonický japonský sportovní vůz vybavený Wankelovým motorem má najeto pouhých 764 kilometrů. Nyní po dlouhém zahálení garáži jde do prodeje.
Nabízená Mazda RX-7 ročník 1992 trávila většinu času v uzavřené garáži v Německu, kde byla součástí velké sbírky automobilů. Skladování s řízenou teplotou a vlhkostí udržovalo vůz v perfektním stavu. Proto již 30 let staré japonské coupé působí, jak by sjelo z výrobního pásu teprve před nedávnem. Tomu také odpovídá požadovaná cena, která je stanovena na 159 000 Euro (asi 3,9 milionů Kč).
Kdo toto legendární coupé z 90. let zná, tak ví, že se pod přední kapotu nachází dvoukomorový rotační motor Wanklova typu. Z jeho obejmu dokázali u Mazdy díky dvojici turbodmýchadel vydolovat slušný výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment dosahuje 294 N.m. Motor je spojen s manuální převodovkou a pohání kola zadní nápravy. Maximální rychlost sportovního coupé je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere 5,3 s. Ve výbavě nechybí doplňky jako audio systém Bose s CD přehrávačem, manuální klimatizace a střešní okno.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.