Ikonický japonský sportovní vůz vybavený Wankelovým motorem má najeto pouhých 764 kilometrů. Nyní po dlouhém zahálení garáži jde do prodeje.
Nabízená Mazda RX-7 ročník 1992 trávila většinu času v uzavřené garáži v Německu, kde byla součástí velké sbírky automobilů. Skladování s řízenou teplotou a vlhkostí udržovalo vůz v perfektním stavu. Proto již 30 let staré japonské coupé působí, jak by sjelo z výrobního pásu teprve před nedávnem. Tomu také odpovídá požadovaná cena, která je stanovena na 159 000 Euro (asi 3,9 milionů Kč).
Kdo toto legendární coupé z 90. let zná, tak ví, že se pod přední kapotu nachází dvoukomorový rotační motor Wanklova typu. Z jeho obejmu dokázali u Mazdy díky dvojici turbodmýchadel vydolovat slušný výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment dosahuje 294 N.m. Motor je spojen s manuální převodovkou a pohání kola zadní nápravy. Maximální rychlost sportovního coupé je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h mu zabere 5,3 s. Ve výbavě nechybí doplňky jako audio systém Bose s CD přehrávačem, manuální klimatizace a střešní okno.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?