Přední německý motoristický časopis Auto Bild udělil společnosti Goodyear prestižní titul „výrobce letních pneumatik roku“. Konstatoval, že „nejlepší letní pneumatiky jsou od společnosti Goodyear“, a poukázal na to, že všechny řady Goodyear zahrnují cenami ověnčené produkty, které nabízejí „dynamický špičkový výkon“ při respektovaní požadavků trvale udržitelné dopravy.
Nejnovější ocenění zveřejněné ve vydání časopisu Auto Bild z 13. dubna následuje po řadě nedávných vítězství společnosti Goodyear v testech stejné skupiny časopisů, včetně ocenění pro pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6, EfficientGrip 2 SUV a EfficientGrip Performance 2.
Recenze nese titulek „Nejlepší letní pneumatiky jsou od společnosti Goodyear" a dále se v ní uvádí, že "nové modely pneumatik Goodyear přesvědčují jak dynamickým špičkovým výkonem, tak i udržitelností zaměřenou na budoucnost".
Zatím poslední úspěch značky Goodyear v testech navazuje na její titul „výrobce celoročních pneumatik roku“, které jí Auto Bild udělil v letech 2020 i 2021 s odkazem na pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3.
Aktuálním rozšíření nabídky letních pneumatik Goodyear představují Eagle F1 Asymmetric 6, vysoce výkonné pneumatiky (UHP) navržené tak, aby byly „připraveny na vše“, takže spojují dobré užitné vlastnosti na suché i mokré vozovce a efektivní provoz a jsou přitom připraveny i na elektromobily a další etapu mobility.
Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel společnosti Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika, řekl: „Jsme nesmírně hrdí na to, že jsme byli v časopise Auto Bild vyhlášeni za výrobce letních pneumatik roku. Toto ocenění je uznáním inženýrského úsilí a technologického pokroku, s nimiž vyvíjíme a vyrábíme řady letních pneumatik pro různé segmenty trhu. Spolu s naším vítězstvím v testu celoročních pneumatik časopisu Auto Bild toto ocenění podtrhuje, jak fundovaný je Goodyear při vývoji pneumatik schopných provozu v různých podmínkách, které splňují mnoho různých parametrů, od maximálně efektivního provozu až po extrémní výkonnost a cokoli mezi tím.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.