Prodejce luxusních ojetin Auto Super má ve své nabídce opravdové skvosty. Jedním z těch největších je bezesporu supersport s motorem uprostřed od německého výrobce BMW. Níže si můžete přečíst, co na svých stránkách o tomto voze říká prodejce.
BMW M1 bylo vůbec prvním vozem divize Motorsport, která proslavila automobily této značky jako mimořádné sportovce. Model, jehož originální design měl na svědomí Giorgetto Giugiaro a jeho studio Ital Design, se vyráběl výhradně jako dvoudveřové kupé a s pohonem zadních kol.
Při představení na pařížském autosalonu vzbudilo M1 velké nadšení. A právem. Organizace Sports car International prohlásila BMW M1 za desátý nejlepší sportovní vůz 70. let. Zároveň je to ale jediné BMW s motorem uprostřed, které měl šanci si koupit i běžný smrtelník. Emjednička byla totiž jedním z prvních „sportovců“, jež bylo možné používat i v normálním životě.
Auto mělo skvělý motor, nízkou hmotnost, úžasné zrychlení a dosahovalo nejvyšší rychlosti 260 km/h. Vždyť také vzniklo s cílem zlikvidovat na závodním okruhu konkurenční Porsche 911. Jenže BMW se od začátku lepila smůla na paty a plán, na němž výrobně spolupracovala s Lamborghini, nakonec přišel vniveč.
Automobilka záhy obrátila pozornost jinam a zrodila se série Procar BMW, kdy se vozy M1 staly jakýmisi předskokany v evropských závodech Formule 1. Několik jezdců F1, mezi nimi i Australan Alan Jones a Brazilec Nelson Piquet, s nadšením předvedlo, co dokáže M1 s jejich rukama na volantu.
V té době také vznikl vůbec nejslavnější a nejcennější exemplář tohoto modelu, protože ke spolupráci byl přizván sám velký Andy Warhol, který pro závod 24 hodin Le Mans jeden vůz vlastnoručně pomaloval.
V roce 1981 BMW nicméně po třech letech produkci M1 ukončila. Z výrobní linky sjelo celkem 456 vozů. Teď můžete mít jeden z nich i vy!
Cena za tento skvost na kolech je 14 399 000 Kč
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?