Prodejce luxusních ojetin Auto Super má ve své nabídce opravdové skvosty. Jedním z těch největších je bezesporu supersport s motorem uprostřed od německého výrobce BMW. Níže si můžete přečíst, co na svých stránkách o tomto voze říká prodejce.
BMW M1 bylo vůbec prvním vozem divize Motorsport, která proslavila automobily této značky jako mimořádné sportovce. Model, jehož originální design měl na svědomí Giorgetto Giugiaro a jeho studio Ital Design, se vyráběl výhradně jako dvoudveřové kupé a s pohonem zadních kol.
Při představení na pařížském autosalonu vzbudilo M1 velké nadšení. A právem. Organizace Sports car International prohlásila BMW M1 za desátý nejlepší sportovní vůz 70. let. Zároveň je to ale jediné BMW s motorem uprostřed, které měl šanci si koupit i běžný smrtelník. Emjednička byla totiž jedním z prvních „sportovců“, jež bylo možné používat i v normálním životě.
Auto mělo skvělý motor, nízkou hmotnost, úžasné zrychlení a dosahovalo nejvyšší rychlosti 260 km/h. Vždyť také vzniklo s cílem zlikvidovat na závodním okruhu konkurenční Porsche 911. Jenže BMW se od začátku lepila smůla na paty a plán, na němž výrobně spolupracovala s Lamborghini, nakonec přišel vniveč.
Automobilka záhy obrátila pozornost jinam a zrodila se série Procar BMW, kdy se vozy M1 staly jakýmisi předskokany v evropských závodech Formule 1. Několik jezdců F1, mezi nimi i Australan Alan Jones a Brazilec Nelson Piquet, s nadšením předvedlo, co dokáže M1 s jejich rukama na volantu.
V té době také vznikl vůbec nejslavnější a nejcennější exemplář tohoto modelu, protože ke spolupráci byl přizván sám velký Andy Warhol, který pro závod 24 hodin Le Mans jeden vůz vlastnoručně pomaloval.
V roce 1981 BMW nicméně po třech letech produkci M1 ukončila. Z výrobní linky sjelo celkem 456 vozů. Teď můžete mít jeden z nich i vy!
Cena za tento skvost na kolech je 14 399 000 Kč
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?