Prodejce luxusních ojetin Auto Super má ve své nabídce opravdové skvosty. Jedním z těch největších je bezesporu supersport s motorem uprostřed od německého výrobce BMW. Níže si můžete přečíst, co na svých stránkách o tomto voze říká prodejce.
BMW M1 bylo vůbec prvním vozem divize Motorsport, která proslavila automobily této značky jako mimořádné sportovce. Model, jehož originální design měl na svědomí Giorgetto Giugiaro a jeho studio Ital Design, se vyráběl výhradně jako dvoudveřové kupé a s pohonem zadních kol.
Při představení na pařížském autosalonu vzbudilo M1 velké nadšení. A právem. Organizace Sports car International prohlásila BMW M1 za desátý nejlepší sportovní vůz 70. let. Zároveň je to ale jediné BMW s motorem uprostřed, které měl šanci si koupit i běžný smrtelník. Emjednička byla totiž jedním z prvních „sportovců“, jež bylo možné používat i v normálním životě.
Auto mělo skvělý motor, nízkou hmotnost, úžasné zrychlení a dosahovalo nejvyšší rychlosti 260 km/h. Vždyť také vzniklo s cílem zlikvidovat na závodním okruhu konkurenční Porsche 911. Jenže BMW se od začátku lepila smůla na paty a plán, na němž výrobně spolupracovala s Lamborghini, nakonec přišel vniveč.
Automobilka záhy obrátila pozornost jinam a zrodila se série Procar BMW, kdy se vozy M1 staly jakýmisi předskokany v evropských závodech Formule 1. Několik jezdců F1, mezi nimi i Australan Alan Jones a Brazilec Nelson Piquet, s nadšením předvedlo, co dokáže M1 s jejich rukama na volantu.
V té době také vznikl vůbec nejslavnější a nejcennější exemplář tohoto modelu, protože ke spolupráci byl přizván sám velký Andy Warhol, který pro závod 24 hodin Le Mans jeden vůz vlastnoručně pomaloval.
V roce 1981 BMW nicméně po třech letech produkci M1 ukončila. Z výrobní linky sjelo celkem 456 vozů. Teď můžete mít jeden z nich i vy!
Cena za tento skvost na kolech je 14 399 000 Kč
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?