Prodejce luxusních ojetin Auto Super má ve své nabídce opravdové skvosty. Jedním z těch největších je bezesporu supersport s motorem uprostřed od německého výrobce BMW. Níže si můžete přečíst, co na svých stránkách o tomto voze říká prodejce.
BMW M1 bylo vůbec prvním vozem divize Motorsport, která proslavila automobily této značky jako mimořádné sportovce. Model, jehož originální design měl na svědomí Giorgetto Giugiaro a jeho studio Ital Design, se vyráběl výhradně jako dvoudveřové kupé a s pohonem zadních kol.
Při představení na pařížském autosalonu vzbudilo M1 velké nadšení. A právem. Organizace Sports car International prohlásila BMW M1 za desátý nejlepší sportovní vůz 70. let. Zároveň je to ale jediné BMW s motorem uprostřed, které měl šanci si koupit i běžný smrtelník. Emjednička byla totiž jedním z prvních „sportovců“, jež bylo možné používat i v normálním životě.
Auto mělo skvělý motor, nízkou hmotnost, úžasné zrychlení a dosahovalo nejvyšší rychlosti 260 km/h. Vždyť také vzniklo s cílem zlikvidovat na závodním okruhu konkurenční Porsche 911. Jenže BMW se od začátku lepila smůla na paty a plán, na němž výrobně spolupracovala s Lamborghini, nakonec přišel vniveč.
Automobilka záhy obrátila pozornost jinam a zrodila se série Procar BMW, kdy se vozy M1 staly jakýmisi předskokany v evropských závodech Formule 1. Několik jezdců F1, mezi nimi i Australan Alan Jones a Brazilec Nelson Piquet, s nadšením předvedlo, co dokáže M1 s jejich rukama na volantu.
V té době také vznikl vůbec nejslavnější a nejcennější exemplář tohoto modelu, protože ke spolupráci byl přizván sám velký Andy Warhol, který pro závod 24 hodin Le Mans jeden vůz vlastnoručně pomaloval.
V roce 1981 BMW nicméně po třech letech produkci M1 ukončila. Z výrobní linky sjelo celkem 456 vozů. Teď můžete mít jeden z nich i vy!
Cena za tento skvost na kolech je 14 399 000 Kč
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.