Americký soudce Edward Chen dospěl k závěru, že tweety amerického podnikatele Elona Muska z roku 2018 ohledně plánu na stažení automobilky Tesla z burzy byly nepravdivé. V soudních dokumentech to podle sdělení ČTK uvedli akcionáři, kteří kvůli těmto tweetům Teslu a Muska žalují o odškodné. Musk je šéfem automobilky Tesla.
Akcionáři ve své hromadné žalobě tvrdí, že Muskovy tweety vedly k prudkým výkyvům v ceně akcií Tesly, a způsobily tak investorům ztráty v řádu miliard dolarů. Názor soudce by mohl pro Teslu a Muska znamenat velkou nevýhodu v soudním procesu, který se má za účasti poroty konat příští měsíc.
Musk v srpnu 2018 překvapil finanční trhy, když na svém twitterovém účtu napsal, že uvažuje o převzetí Tesly a stažení jejích akcií z veřejného obchodování. Dodal, že má pro svůj záměr zajištěno financování a že by za akcie podniku nabídl částku výrazně převyšující jejich tehdejší tržní hodnotu. Později však uvedl, že s potenciálními investory stále jedná a že žádná dohoda zatím uzavřena nebyla.
Soudce podle akcionářů souhlasil s jejich názorem, že "žádná rozumná porota by nemohla považovat Muskovy tweety ze 7. srpna 2018 za pravdivé nebo nezavádějící", napsala agentura Bloomberg.
Akcionáři o postoji soudce informovali v dokumentech, ve kterých v pátek požádali soud, aby Muskovi zabránil ve veřejných vyjádřeních k této kauze. Musk podle nich "využívá své slávy a proslulosti k ovlivnění veřejného mínění ve svůj prospěch".
Musk je nejbohatším člověkem na světě. Podle indexu miliardářů, který sestavuje agentura Bloomberg, nyní hodnota jeho majetku dosahuje zhruba 251 miliard dolarů (téměř 5,7 bilionu Kč). Časopis Time i ekonomický list Financial Times loni v prosinci vyhlásily Muska osobností roku.
Tento týden Musk podal nabídku na převzetí sociální sítě Twitter, ve které již vlastní více než devítiprocentní podíl. Nabídka tuto síť ohodnocuje na zhruba 43 miliard dolarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?