Americký soudce Edward Chen dospěl k závěru, že tweety amerického podnikatele Elona Muska z roku 2018 ohledně plánu na stažení automobilky Tesla z burzy byly nepravdivé. V soudních dokumentech to podle sdělení ČTK uvedli akcionáři, kteří kvůli těmto tweetům Teslu a Muska žalují o odškodné. Musk je šéfem automobilky Tesla.
Akcionáři ve své hromadné žalobě tvrdí, že Muskovy tweety vedly k prudkým výkyvům v ceně akcií Tesly, a způsobily tak investorům ztráty v řádu miliard dolarů. Názor soudce by mohl pro Teslu a Muska znamenat velkou nevýhodu v soudním procesu, který se má za účasti poroty konat příští měsíc.
Musk v srpnu 2018 překvapil finanční trhy, když na svém twitterovém účtu napsal, že uvažuje o převzetí Tesly a stažení jejích akcií z veřejného obchodování. Dodal, že má pro svůj záměr zajištěno financování a že by za akcie podniku nabídl částku výrazně převyšující jejich tehdejší tržní hodnotu. Později však uvedl, že s potenciálními investory stále jedná a že žádná dohoda zatím uzavřena nebyla.
Soudce podle akcionářů souhlasil s jejich názorem, že "žádná rozumná porota by nemohla považovat Muskovy tweety ze 7. srpna 2018 za pravdivé nebo nezavádějící", napsala agentura Bloomberg.
Akcionáři o postoji soudce informovali v dokumentech, ve kterých v pátek požádali soud, aby Muskovi zabránil ve veřejných vyjádřeních k této kauze. Musk podle nich "využívá své slávy a proslulosti k ovlivnění veřejného mínění ve svůj prospěch".
Musk je nejbohatším člověkem na světě. Podle indexu miliardářů, který sestavuje agentura Bloomberg, nyní hodnota jeho majetku dosahuje zhruba 251 miliard dolarů (téměř 5,7 bilionu Kč). Časopis Time i ekonomický list Financial Times loni v prosinci vyhlásily Muska osobností roku.
Tento týden Musk podal nabídku na převzetí sociální sítě Twitter, ve které již vlastní více než devítiprocentní podíl. Nabídka tuto síť ohodnocuje na zhruba 43 miliard dolarů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?