Italský premiér Mario Draghi podepsal výnos, podle kterého Itálie v 2022 až 2024 vyčlení 650 milionů eur (15,9 miliardy Kč) ročně na pobídky k nákupu elektrických nebo nízkoemisních automobilů. S odvoláním na ministerstvo průmyslu o tom podle ČTK informovala agentura Reuters.
Tyto výdaje jsou součástí širšího dlouhodobého plánu ve výši 8,7 miliardy eur, který Itálie oznámila na začátku letošního roku na podporu svého automobilového průmyslu. V jeho rámci do odvětví v roce 2022 nasměruje 700 milionů eur a v letech 2023 až 2030 pak jednu miliardu eur ročně.
Čekání na pobídky, které Řím oznámil na začátku roku, zatížilo prodeje automobilů v prvních měsících letoška. Lidé podle analytiků a lobbistických skupin odkládali nákup nového vozu. Registrace nových automobilů v Itálii v únoru meziročně klesly přibližně o 23 procent a v březnu o 30 procent.
Řím přispěje až 5000 eur v případě nákupu nového elektromobilu, jehož cena bez daně z přidané hodnoty (DPH) nepřesáhne 35.000 eur. Tato částka zahrnuje příspěvek ve výši 2000 eur na sešrotování auta se spalovacím motorem. Nákup hybridních plug-in s cenou do 45.000 eur bez DPH bude dotován částkou až 4000 eur.
Plán zahrnuje také pobídku ve výši 2000 eur na nejmodernější automobily se spalovacím motorem splňujícím ekologickou normu EURO6 s cenou do 35.000 eur bez DPH. Počítá se přitom s vyřazením staršího vozidla. Podle výnosu jsou k dispozici také prostředky na pobídky k nákupu nových motocyklů a elektrických dodávek pro malé a střední podniky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?