Italský premiér Mario Draghi podepsal výnos, podle kterého Itálie v 2022 až 2024 vyčlení 650 milionů eur (15,9 miliardy Kč) ročně na pobídky k nákupu elektrických nebo nízkoemisních automobilů. S odvoláním na ministerstvo průmyslu o tom podle ČTK informovala agentura Reuters.
Tyto výdaje jsou součástí širšího dlouhodobého plánu ve výši 8,7 miliardy eur, který Itálie oznámila na začátku letošního roku na podporu svého automobilového průmyslu. V jeho rámci do odvětví v roce 2022 nasměruje 700 milionů eur a v letech 2023 až 2030 pak jednu miliardu eur ročně.
Čekání na pobídky, které Řím oznámil na začátku roku, zatížilo prodeje automobilů v prvních měsících letoška. Lidé podle analytiků a lobbistických skupin odkládali nákup nového vozu. Registrace nových automobilů v Itálii v únoru meziročně klesly přibližně o 23 procent a v březnu o 30 procent.
Řím přispěje až 5000 eur v případě nákupu nového elektromobilu, jehož cena bez daně z přidané hodnoty (DPH) nepřesáhne 35.000 eur. Tato částka zahrnuje příspěvek ve výši 2000 eur na sešrotování auta se spalovacím motorem. Nákup hybridních plug-in s cenou do 45.000 eur bez DPH bude dotován částkou až 4000 eur.
Plán zahrnuje také pobídku ve výši 2000 eur na nejmodernější automobily se spalovacím motorem splňujícím ekologickou normu EURO6 s cenou do 35.000 eur bez DPH. Počítá se přitom s vyřazením staršího vozidla. Podle výnosu jsou k dispozici také prostředky na pobídky k nákupu nových motocyklů a elektrických dodávek pro malé a střední podniky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.