Italský premiér Mario Draghi podepsal výnos, podle kterého Itálie v 2022 až 2024 vyčlení 650 milionů eur (15,9 miliardy Kč) ročně na pobídky k nákupu elektrických nebo nízkoemisních automobilů. S odvoláním na ministerstvo průmyslu o tom podle ČTK informovala agentura Reuters.
Tyto výdaje jsou součástí širšího dlouhodobého plánu ve výši 8,7 miliardy eur, který Itálie oznámila na začátku letošního roku na podporu svého automobilového průmyslu. V jeho rámci do odvětví v roce 2022 nasměruje 700 milionů eur a v letech 2023 až 2030 pak jednu miliardu eur ročně.
Čekání na pobídky, které Řím oznámil na začátku roku, zatížilo prodeje automobilů v prvních měsících letoška. Lidé podle analytiků a lobbistických skupin odkládali nákup nového vozu. Registrace nových automobilů v Itálii v únoru meziročně klesly přibližně o 23 procent a v březnu o 30 procent.
Řím přispěje až 5000 eur v případě nákupu nového elektromobilu, jehož cena bez daně z přidané hodnoty (DPH) nepřesáhne 35.000 eur. Tato částka zahrnuje příspěvek ve výši 2000 eur na sešrotování auta se spalovacím motorem. Nákup hybridních plug-in s cenou do 45.000 eur bez DPH bude dotován částkou až 4000 eur.
Plán zahrnuje také pobídku ve výši 2000 eur na nejmodernější automobily se spalovacím motorem splňujícím ekologickou normu EURO6 s cenou do 35.000 eur bez DPH. Počítá se přitom s vyřazením staršího vozidla. Podle výnosu jsou k dispozici také prostředky na pobídky k nákupu nových motocyklů a elektrických dodávek pro malé a střední podniky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?