Italský premiér Mario Draghi podepsal výnos, podle kterého Itálie v 2022 až 2024 vyčlení 650 milionů eur (15,9 miliardy Kč) ročně na pobídky k nákupu elektrických nebo nízkoemisních automobilů. S odvoláním na ministerstvo průmyslu o tom podle ČTK informovala agentura Reuters.
Tyto výdaje jsou součástí širšího dlouhodobého plánu ve výši 8,7 miliardy eur, který Itálie oznámila na začátku letošního roku na podporu svého automobilového průmyslu. V jeho rámci do odvětví v roce 2022 nasměruje 700 milionů eur a v letech 2023 až 2030 pak jednu miliardu eur ročně.
Čekání na pobídky, které Řím oznámil na začátku roku, zatížilo prodeje automobilů v prvních měsících letoška. Lidé podle analytiků a lobbistických skupin odkládali nákup nového vozu. Registrace nových automobilů v Itálii v únoru meziročně klesly přibližně o 23 procent a v březnu o 30 procent.
Řím přispěje až 5000 eur v případě nákupu nového elektromobilu, jehož cena bez daně z přidané hodnoty (DPH) nepřesáhne 35.000 eur. Tato částka zahrnuje příspěvek ve výši 2000 eur na sešrotování auta se spalovacím motorem. Nákup hybridních plug-in s cenou do 45.000 eur bez DPH bude dotován částkou až 4000 eur.
Plán zahrnuje také pobídku ve výši 2000 eur na nejmodernější automobily se spalovacím motorem splňujícím ekologickou normu EURO6 s cenou do 35.000 eur bez DPH. Počítá se přitom s vyřazením staršího vozidla. Podle výnosu jsou k dispozici také prostředky na pobídky k nákupu nových motocyklů a elektrických dodávek pro malé a střední podniky.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?