Dalším novým modelem francouzského výrobce automobilů Renault, který se letos představuje na českém trhu, je kompaktní nové Clio.
Nejedná se o facelift, ale jde o další generaci tohoto oblíbeného modelu kompaktních malých vozů, jehož konkurenty jsou Škoda Fabia, VW Polo, Peugeot 206, Opel Corsa či Nissan Micra. Otestovali jsme pro vás Renault nové Clio 1.2 16v (75k) ve výbavě Expression.
Nové Clio se chlubí především bezpečností. V testu EuroNCAP získalo 5 hvězdiček a k základní bezpečnostní výbavě patří ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů vpředu a systému proti podklouznutí na předním sedadle, který zahrnuje tříbodové bezpečnostní pásy, vybavené předpínači a omezovači síly. Sedačka spolujezdce a boční sedadla vzadu jsou navíc vybaveny systémem ISOFIX pro uchycení dětské sedačky a airbag spolujezdce je proto vypínatelný. Výbava Expression je druhou nejnižší a vozy s touto výbavou jsou vždy pětidveřové. Testovaný vůz byl vybaven základní motorizací této úrovně výbavy, tj. čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 1.2 litru, se šestnácti ventily a výkonem 55kW/75k. Proti standardu byl navíc vybaven předními mlhovkami, manuální klimatizací, rádiem 2 X 15W s přehrávačem CD, ovládáním pod volantem, odděleným displejem, 2 reproduktory (+ 2 výškovými reproduktory v palubní desce) a byl lakován v červené metalíze. Díky této příplatkové výbavě vyšplhala cena vozu až na 411.600 Kč.
Rozvor nového Clia činí 2575mm (Octavia II 2578mm, Fabia 2462mm, Clio II 2472mm), díky čemuž je prostor pro pasažéry opravdu velkorysý. Tomu napomáhá i konstrukce předních sedadel, pod které lze bez problémů zasunout špičky chodidel, a také konstrukce přístrojové desky, která není přehnaně robustní. Přesto v ní lze nalézt obrovskou odkládací schránku. Objem zavazadlového prostoru 288 litrů je mírně nad průmerem této třídy vozů. Nové Clio má standardně centrální zamykání s dálkovým ovládáním, jako příplatkovou výbavu lze u nejvyšších stupňů výbavy objednat "keyless entry" (kartu místo klíče). Zklamala mne možnost nastavit volant jen výškově - možnost hloubkového nastavení volantu je nutno opět dokoupit jako dodatečnou výbavu. Líbil se mi způsob sklápění zadních sedadel (nejen opěradel, ale i sedáků) bez nutnosti vyjmout opěrky hlavy. Na pracovišti řidiče je vše tam, kde to očekáváte. Vůz má palubní počítač a pokud zakoupíte i rádio z příplatkové výbavy, získáte také centrální displej. Ovládání rádia je pak automaticky také pod volantem (mimochodem velmi povedené). Páčky stěračů a ukazatele změny směru jsou nezvykle krátké, přesto však přesně tam, kde je očekáváte. Celá ergonomie je opravdu na výši, včetně ovladačů klimatizace, větrání a topení.
Motor je dobře odhlučněn. Vůz měl při převzetí najeto pouhých 11km, a tak jsem motor při testu nijak extrémně nezatěžoval - jednak by to bylo bezpředmětné, protože se syrovému motoru do otáček vysloveně nechtělo, a jednak jsem chtěl alespoň rámcově dodržet způsob jízdy v průběhu prvních 1500 km. Díky tomu jsem naopak mohl vyzkoušet, jaké hodnoty spotřeby lze dosáhnout při klidném proplouvání po okreskách. Výsledek mne mile překvapil - i u takto syrového motoru jsem dosáhl kombinované spotřeby 6.2 l/km (poměr město:mimoměsto byl zhruba 20:80) a je předpoklad, že po delším záběhu bude možno jezdit i za méně, než výrobcem slibovaných 5.9 l/100km. Papírově mi motor připadal slabší, než 55kW, ale jistě se to po záběhu také zlepší. Chování při jízdě bylo příkladné - díky dostatečnému rozvoru a umístění kol v rozích karoserie zvládal vůz opravdu hodně. ABS a brzdový asistent fungovaly dobře, přestože jsem očekával o něco lepší ovladatelnost vozu při plném brzdění. Díky relativně nízkému výkonu jsem systém ASR nepostrádal.
Renault nové Clio je typickým "druhým vozem do rodiny". Díky výbornému podvozku zvládá opravdu hodně, pro případ potřeby nabízí i dostatek prostoru pro 5 dospělých pasažérů, ovšem tito nesmějí mít zavazadla. Pakliže cestujete se zavazadly, doporučuji obsazení nejvýše 4 osobami. S výhradami lze použít nové Clio i jako vůz pro mladé rodiny s 1-2 malými dětmi. Ceny nového Clia mi připadají v porovnání s konkurencí poměrně vysoké, ale je pravda, že konkurence nenabízí tolik prostoru a takovou úroveň ergonomie. A nesmím zapomenout vyzdvihnout ještě světla - s novým Cliem byla jízda nocí opravdovým potěšením! Foto: AUTO NEWS NETWORK
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).