Dalším novým modelem francouzského výrobce automobilů Renault, který se letos představuje na českém trhu, je kompaktní nové Clio.
Nejedná se o facelift, ale jde o další generaci tohoto oblíbeného modelu kompaktních malých vozů, jehož konkurenty jsou Škoda Fabia, VW Polo, Peugeot 206, Opel Corsa či Nissan Micra. Otestovali jsme pro vás Renault nové Clio 1.2 16v (75k) ve výbavě Expression.
Nové Clio se chlubí především bezpečností. V testu EuroNCAP získalo 5 hvězdiček a k základní bezpečnostní výbavě patří ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, automatické rozsvícení výstražných světel v případě prudkého brzdění, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů vpředu a systému proti podklouznutí na předním sedadle, který zahrnuje tříbodové bezpečnostní pásy, vybavené předpínači a omezovači síly. Sedačka spolujezdce a boční sedadla vzadu jsou navíc vybaveny systémem ISOFIX pro uchycení dětské sedačky a airbag spolujezdce je proto vypínatelný. Výbava Expression je druhou nejnižší a vozy s touto výbavou jsou vždy pětidveřové. Testovaný vůz byl vybaven základní motorizací této úrovně výbavy, tj. čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 1.2 litru, se šestnácti ventily a výkonem 55kW/75k. Proti standardu byl navíc vybaven předními mlhovkami, manuální klimatizací, rádiem 2 X 15W s přehrávačem CD, ovládáním pod volantem, odděleným displejem, 2 reproduktory (+ 2 výškovými reproduktory v palubní desce) a byl lakován v červené metalíze. Díky této příplatkové výbavě vyšplhala cena vozu až na 411.600 Kč.
Rozvor nového Clia činí 2575mm (Octavia II 2578mm, Fabia 2462mm, Clio II 2472mm), díky čemuž je prostor pro pasažéry opravdu velkorysý. Tomu napomáhá i konstrukce předních sedadel, pod které lze bez problémů zasunout špičky chodidel, a také konstrukce přístrojové desky, která není přehnaně robustní. Přesto v ní lze nalézt obrovskou odkládací schránku. Objem zavazadlového prostoru 288 litrů je mírně nad průmerem této třídy vozů. Nové Clio má standardně centrální zamykání s dálkovým ovládáním, jako příplatkovou výbavu lze u nejvyšších stupňů výbavy objednat "keyless entry" (kartu místo klíče). Zklamala mne možnost nastavit volant jen výškově - možnost hloubkového nastavení volantu je nutno opět dokoupit jako dodatečnou výbavu. Líbil se mi způsob sklápění zadních sedadel (nejen opěradel, ale i sedáků) bez nutnosti vyjmout opěrky hlavy. Na pracovišti řidiče je vše tam, kde to očekáváte. Vůz má palubní počítač a pokud zakoupíte i rádio z příplatkové výbavy, získáte také centrální displej. Ovládání rádia je pak automaticky také pod volantem (mimochodem velmi povedené). Páčky stěračů a ukazatele změny směru jsou nezvykle krátké, přesto však přesně tam, kde je očekáváte. Celá ergonomie je opravdu na výši, včetně ovladačů klimatizace, větrání a topení.
Motor je dobře odhlučněn. Vůz měl při převzetí najeto pouhých 11km, a tak jsem motor při testu nijak extrémně nezatěžoval - jednak by to bylo bezpředmětné, protože se syrovému motoru do otáček vysloveně nechtělo, a jednak jsem chtěl alespoň rámcově dodržet způsob jízdy v průběhu prvních 1500 km. Díky tomu jsem naopak mohl vyzkoušet, jaké hodnoty spotřeby lze dosáhnout při klidném proplouvání po okreskách. Výsledek mne mile překvapil - i u takto syrového motoru jsem dosáhl kombinované spotřeby 6.2 l/km (poměr město:mimoměsto byl zhruba 20:80) a je předpoklad, že po delším záběhu bude možno jezdit i za méně, než výrobcem slibovaných 5.9 l/100km. Papírově mi motor připadal slabší, než 55kW, ale jistě se to po záběhu také zlepší. Chování při jízdě bylo příkladné - díky dostatečnému rozvoru a umístění kol v rozích karoserie zvládal vůz opravdu hodně. ABS a brzdový asistent fungovaly dobře, přestože jsem očekával o něco lepší ovladatelnost vozu při plném brzdění. Díky relativně nízkému výkonu jsem systém ASR nepostrádal.
Renault nové Clio je typickým "druhým vozem do rodiny". Díky výbornému podvozku zvládá opravdu hodně, pro případ potřeby nabízí i dostatek prostoru pro 5 dospělých pasažérů, ovšem tito nesmějí mít zavazadla. Pakliže cestujete se zavazadly, doporučuji obsazení nejvýše 4 osobami. S výhradami lze použít nové Clio i jako vůz pro mladé rodiny s 1-2 malými dětmi. Ceny nového Clia mi připadají v porovnání s konkurencí poměrně vysoké, ale je pravda, že konkurence nenabízí tolik prostoru a takovou úroveň ergonomie. A nesmím zapomenout vyzdvihnout ještě světla - s novým Cliem byla jízda nocí opravdovým potěšením! Foto: AUTO NEWS NETWORK
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.