V Japonsku loni vyrobili nejméně automobilů za posledních 45 let. Produkce se meziročně snížila o 2,7 procenta na 7,85 milionu, klesla třetí rok po sobě. Na vině byly problémy s dodávkami součástek způsobené pandemií covidu-19. S odkazem na Asociaci japonských výrobců automobilů o tom informovala podle sdělení ČTK agentura Kjódó. Především nedostatek polovodičů by podle asociace mohl trápit automobilky i v letošním roce.
Číslo za loňský rok je asi o 42 procent nižší než maximum 13,49 milionu kusů vyrobených v roce 1990. Pokud úroveň produkce zůstane nízká, budou mít výrobci automobilů potíže s udržením zaměstnanosti a továren, uvádí Kjódó.
Výroba osobních automobilů klesla ve srovnání s rokem 2020 o 4,9 procenta na 6,62 milionu vozů. Výroba nákladních automobilů a autobusů se ale zvýšila.
V letech 1980 až 2008 japonská výroba výrazně přesahovala deset milionů vozů ročně. V roce 2009 se produkce snížila na 7,93 milionu vozů a na předchozí úrovně už se nevrátila.
I kvůli posilujícímu jenu se japonští výrobci začali zčásti přesouvat do zámoří. Mimo Japonsko loni vyrobili 16,46 milionu vozů, což je nárůst o 7,1 procenta oproti předchozímu roku a první nárůst po třech letech. Zásluhu na tom mělo oživení poptávky ve Spojených státech i na dalších trzích.
Také výroba osobních aut v Česku loni klesla meziročně o 4,1 procenta na 1,105 milionu vozů. Proti předcovidovému roku 2019 to bylo o celých 23 procent méně.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!